![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Ontluisterende straatinterviews in Borgerokko. PVDA groeit mee met de islamitische omvolking die volgens de linkiewinkies een samenzweringstheorie is. In Antwerpen is de partij met de ironische naam ondertussen al goed voor 22,5%.
REPORTAGE. In het nieuwe communistische bastion van Vlaanderen: “Ongeschreven regel dat onze hele straat op Jos D’Haese ging stemmen” Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Volledig artikel:
https://archive.ph/715lE _____________________ REPORTAGE. In het nieuwe communistische bastion van Vlaanderen: “Ongeschreven regel dat onze hele straat op Jos D’Haese ging stemmen” “Whoah!! Die criminele burgemeester bijna van de troon gestoten. Epic!” Feest voor PVDA in Antwerpen. De uiterst linkse partij werd er de tweede grootste, met 22,5 procent. Een stuk groter dan Vlaams Belang (16,2 procent) en amper drie procentpunt onder N-VA. Is dit het Jos D’Haese-effect? Wij trokken gisterenavond de stad in op zoek naar PVDA-kiezers. “80 procent van de inwoners van Borgerhout zijn moslims en wij hebben allemaal op PVDA gestemd”, vertellen jongeren. Esther De Leebeeck 10-06-24 “De tweede grootste partij van ‘t Stad? Gij meent dat? En dat allemaal door onze MrBeast (bekende youtuber, red.): Jos D’Haese!” De jongeren in Borgerhout zijn euforisch als we vertellen dat PVDA historische cijfers heeft gehaald in kieskanton Antwerpen. Liefst 22,5 procent haalden ze daar, in procentpunten 11 procent meer vergeleken met de vorige Vlaamse verkiezingen. Of ook: hoe bijna één op de vier kiezers in ‘t Stad op de communisten heeft gestemd. Niet dat de jongeren hier verkiezingsnieuws gevolgd hebben, het interesseert hen eigenlijk bitter weinig, maar het zijn toch vooral zij die voor de PVDA zijn gegaan. “Heel de straat hier (Vincottestraat, red.) ging op PVDA stemmen, dat was een ongeschreven regel”, beweert een groepje jongeren. Yassine (21) legt uit: “Jos D’Haese woont hier om de hoek. Hij komt af en toe langs in de wijk en houdt dan een gesprekje met ons én ja, dat werkt.” Wat D’Haese dan zoal gezegd heeft tegen de jongeren, vragen we hem. “Dat hij voor Palestina is en de andere partijen zich daar niet over uitspreken, zo heeft hij ons allemaal overtuigd. Het Jos D’Haese-effect heeft gewerkt.” Ook Yokabed (25) — ze werkt als schadebeheerder bij de verzekeringen — heeft op PVDA gestemd. Wederom door Jos D’Haese. “Hij had een video gemaakt op TikTok over woonleningen voor jonge mensen en ik was toevallig zelf net op zoek naar een woning. Het is zo duur geworden om te huren in Antwerpen, laat staan om te kopen. Toen keek ik meer van zijn video’s en had hij het over dat hoofddoeken overal toegelaten moesten worden, dat we Palestina meer moesten steunen én een rijkentaks invoeren, en dan was ik volledig overtuigd. Ik had zijn video’s ook gedeeld met vrienden die niks van de politiek volgen. Dat ze nu zo hoog scoren, maakt me echt blij. En, dat belooft vooral veel goeds voor de gemeenteraadsverkiezingen in oktober.” “Whoah!! De tweede grootste? Gij meent dat of wa”, komt een groepje jongeren in het Krugerpark tussen als ze ons horen praten. “Allemaal door onze MrBeast: Jos D’Haese. We hebben die criminele burgemeester bijna van de troon gestoten! Epic! Eh ma de Jos als nieuwe burgemeester van Antwerpen?!” Voor hen is het alvast dé Jos geworden. Laat oktober maar komen, zegt ook Said (36) uit Borsbeek. Voor hem en zijn vrienden was één ding belangrijk: free Palestina. “En dan was er maar één partij die daar een duidelijk standpunt over had. De rest durfde niet praten. Alle Marokkanen die ik ken, hebben op PVDA gestemd”, zegt hij. En naast hen, ook een heleboel first time voters. “De belangrijkste thema’s voor mij waren klimaat en de economische kloof tussen rijk en arm”, vertelt Zeger (18). “Sowieso kom ik uit een linkse familie en op YouTube en TikTok zag ik enkel PVDA als linkse partij voorbijkomen, naast de massavideo’s van Vlaams Belang, maar dat was nooit een optie. En CD&V en Open Vld met hun AI-gegeneerde advertenties... dan denk je ook: néé, bedankt. (lacht) Ik was net nog aan het discussiëren over de verkiezingsresultaten met een vriend van mij die voor N-VA is gegaan. Niet dat dat iets doet aan onze vriendschap, maar het is toch straf wat PVDA hier gehaald heeft. Veel van onze vrienden zijn ook voor PVDA gegaan om een tegenwicht te bieden aan de rechtse partijen. Volgens mij is het succes dankzij de jongeren.” Dat PVDA veel stemmen heeft kunnen ronselen in moeilijke wijken, met jongeren met migratieroots, is wel duidelijk. “Ik weet niet veel, maar ik weet wel dat 80 procent van de inwoners van Borgerhout moslim is en wij hebben allemaal op PVDA gestemd”, zegt een dertiger. “Tien jaar geleden stemden we allemaal op Patrick Janssens (Vooruit), nu zijn die stemmen allemaal naar PVDA en Jos D’Haese gegaan. Als Vlaams Belang meer dan 50 procent had gehaald en de grootste was hier, dan was ’t oorlog. (lacht) Iedereen is blij dat dat niet zo is.” Al is het niet alléén D’Haese die met de pluimen mag gaan lopen. Ook studente Amina Vandenheuvel — de studente is amper 22 jaar en wellicht nu de jongste vrouw in Vlaams Parlement ooit — komt hier een paar keer ter sprake. “Een vriend van mij had met haar gepraat en stuurde me: die is écht goed voor onze toekomst. Van haar ga je nog horen. En het bleek een goede keuze om te vertrouwen op mijn slimme vriend”, lacht Danaë (24). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ironisch dat Groen! denk progressief te zijn en allochtonen te verdedigen, terwijl allochtonen niets van die muntthee-slurpende wokies moet hebben
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Met andere woorden moest de oorlog met Rusland escaleren, dan kennen we onze interne vijanden aangezien zij voor de pro Russische communisten hebben gestemd. sick
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Cringe hoe hedebauw het grote verlies in wallonistan afdeed als een overwinning
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't zelfde als wat de groenen deden. We hebben verloren en bestaan amper nog maar dat is een overwinning
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welkom in het Vlaams Parlement:
link: “Ik raad vrouwen aan niet te scheiden”: verkozen parlementslid Team Fouad Ahidar doet omstreden uitspraken titel: https://www.hln.be/verkiezingen/ik-r...aken~aa2a542b/ Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heeft ze dan in haar eigen huwelijk geen sbar beoefend? Ze is immers zelf gescheiden, alleenstaande moeder. "Luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar m'n daden!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In feite gaat het in Antwerpen om een opgeblazen resultaat. Als er één van die gasten op het idee komt een eigen moslim partij op te richten, dan zijn die stemmen zo foetsie bij de PVDA. Deze nieuwe aanhang heeft niets te maken met hun communistische ideologie !
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 11 juni 2024 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever is verwittigd voor oktober.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ziet het naar uit, ja.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En met de PVDA haalt ie Khamenei binnen als poppenspeler.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want er is maar 1 god en dat is Lenin en Mao is zijn profeet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zalig debat tussen Filip Dewinter en Jos D'haese in Ter Zake.
Filip Dewinter zegt de dingen zoals ze zijn, geen verbloeming en hij heeft gelijk over Jos D'haese. Het zal niet lang meer duren eer hij burgemeester is van Antwerpen. Met dank aan de NVA en Bart Dewever die de omvolking van de stad Antwerpen nog versneld heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=964uE3muyO4 Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 13 juni 2024 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh no.
Je kunt dus niet decennialang op een bevolkingsgroep schijten zonder er de electorale gevolgen van te krijgen. Hoe schokkend.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan niet op een invasieleger schijten zonder dat ze terug schieten.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan perfect kritisch zijn op islamisme, radicale moslims die hun zienswijze willen opdringen.
Dat doen heel wat mensen die geen Vlaams Belanger zijn Iets anders is iemand afkappen omdat hij moslim is en zeggen dat hij/zij per definitie ongewenst is Dat verklaart waarom bvb N-VA nog wel scoort bij moslimkiezers en VB niet