![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat me lachen. Hoeveel potentiele terroristen hebben ze daar nu ondertussen al onderschept ?? Ja ik lees een paar onnozelaars met wat wiet in tussen hun tabak ongetwijfeld en dan een paar sans papiers die ze dan maar terug naar B Fr of NL sturen terwijl die er dan paar uur erna aan een andere grenspost toch door komen.
Maar goed blijkbaar is er nooit geld voor iets behalve dan voor debiele acties als deze. Doel bereikt want Jan Modaal is weer even gesust en daar gaat het om ![]() ![]() https://www.hln.be/buitenland/duitsl...rijk~adcdfbdd/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2024 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben vandaag een viertal keren de Duits-Nederlandse grens gepasseerd over kleinere (fiets-) wegen. Zoals ik voorspeld heb: een geen verste verte enige controle te zien. En dan te weten dat de autostrade vlak bij is. Je kan zonder probleem de grens over wandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens hoe herken je iemand die een aanslag wil plegen ?? Dat staat toch niet op diens voorhoofd gegrift. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2024 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet enkel over aanslagplegers. Ook illegalen worden geviseerd. Zo werden er al de eerste dagen al honderden aan de grens tegengehouden. Ook grensoverschrijdende criminaliteit wordt weer moeilijker. Dat gaat dan niet enkel over drugs maar ook over internationale dievenbendes zoals bvb Oost-Europese koperdieven die het treinverkeer elke dag wel ergens stilleggen. De grenzen bewaken brengt op die manier straks meer op dan het kost.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 5 oktober 2024 om 11:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() baard , djelaba , rugzak, groot mes, lege moorddadige blik en hopeloos op zoek naar Allah's snackbar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pillen naar ginder en Drank als retourvracht, ik zou mij rap fietstassen gaan halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat al eer gezegd en ik herhaal het: fysiek de grenzen bewaken is quasi onmogelijk waterdicht te maken.
Cfr ijzeren gordijn en soortgelijke. Bestraffing van illegale binnenkomst in een land, afsluiting van de sociale zekerheid, prompte repatriëring desnoods via een buurland van het land van nationaliteit van betrokkene ... daar zitten de oplossingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Wat echt helpt ,is een veel striktere EU grenscontrole en de opvang van asielzoekers buiten de EU. Vervolgens een verdeling naar rato van de mensen die echt recht hebben op asiel . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Van daaruit kunnen terug keren naar het land van afkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel terroristen hebben ze ondertussen al onderschept met die grenscontroles. Ik lees vooral wat kwibussen met een bolletje wiet maar verder ??? Heeft een terrorist een specifieke ID kaart of zo ??
![]() Mogen we spreken van succesvolle acties die ons niet te veel geld kosten en heel efficient zijn ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 oktober 2024 om 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grenscontroles een lachertje of en veel te late 1 aprilgrap?
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Enige resultaat grenscontroles=de grensbewoners zijn gekl**t. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Moderne technologie zou het mogelijk moeten maken om de brave Europeanen zonder veel moeite de grenzen door te laten en alle illegaliteit en criminaliteit een serieuze hak te zetten. Het moet gedaan zijn met de vogelvrij verklaring van al die illegaliteit en criminaliteit terwijl de brave werkende burgers voor het minste een GAS boete aan hun broek hebben. ![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 28 oktober 2024 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik eer al schreef in deze draad: muren zijn toch zo makkelijk te omzeilen.
Wat ik nog wou toevoegen: er zijn maar weinig internationale grenzen waar het "klein grensverkeer" niet courant toegelaten is. Wat wel nuttig is: het vervelend maken van al te makkelijk ruime internationale grensoverschrijdingen. Ik bedoel: de controles op de luchthavens. En daarbij zouden ze dan volop ai moeten kunnen inzetten. Gezichtsherkenning enz. bla bla ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() De grenscontroles in Frankrijk beginnen pas op 1 November en op een beperkt aantal plaatsen, een 20tal, op punctuele manier, dus niet constant. Vnl in Doornik, Moeskroen en Menen.
|
![]() |
![]() |