Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2024, 17:47   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Grenscontroles een succes ?

Laat me lachen. Hoeveel potentiele terroristen hebben ze daar nu ondertussen al onderschept ?? Ja ik lees een paar onnozelaars met wat wiet in tussen hun tabak ongetwijfeld en dan een paar sans papiers die ze dan maar terug naar B Fr of NL sturen terwijl die er dan paar uur erna aan een andere grenspost toch door komen.

Maar goed blijkbaar is er nooit geld voor iets behalve dan voor debiele acties als deze.

Doel bereikt want Jan Modaal is weer even gesust en daar gaat het om

https://www.hln.be/buitenland/duitsl...rijk~adcdfbdd/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2024 om 17:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2024, 18:32   #2
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Ik ben vandaag een viertal keren de Duits-Nederlandse grens gepasseerd over kleinere (fiets-) wegen. Zoals ik voorspeld heb: een geen verste verte enige controle te zien. En dan te weten dat de autostrade vlak bij is. Je kan zonder probleem de grens over wandelen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2024, 21:22   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ben vandaag een viertal keren de Duits-Nederlandse grens gepasseerd over kleinere (fiets-) wegen. Zoals ik voorspeld heb: een geen verste verte enige controle te zien. En dan te weten dat de autostrade vlak bij is. Je kan zonder probleem de grens over wandelen.
Was ook te verwachten. Dat kan je maar paar dagen of hooguit paar weken volhouden.

Trouwens hoe herken je iemand die een aanslag wil plegen ?? Dat staat toch niet op diens voorhoofd gegrift.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2024 om 21:23.
Oud 5 oktober 2024, 10:10   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Was ook te verwachten. Dat kan je maar paar dagen of hooguit paar weken volhouden.

Trouwens hoe herken je iemand die een aanslag wil plegen ?? Dat staat toch niet op diens voorhoofd gegrift.
Het gaat niet enkel over aanslagplegers. Ook illegalen worden geviseerd. Zo werden er al de eerste dagen al honderden aan de grens tegengehouden. Ook grensoverschrijdende criminaliteit wordt weer moeilijker. Dat gaat dan niet enkel over drugs maar ook over internationale dievenbendes zoals bvb Oost-Europese koperdieven die het treinverkeer elke dag wel ergens stilleggen. De grenzen bewaken brengt op die manier straks meer op dan het kost.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2024, 11:16   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Daarom dat grenscontroles nog steeds orde aan de dag zijn over de hele wereld. Ja, weliswaar niet overal tegelijk en even streng. (Alhoewel, we zouden eens een les kunnen leren over deze grens, of nog ouder .)

Citaat:
Neen, zolang we geen gedachten kunnen lezen is dat moeilijker. Maar we kunnen toch al gerichter zoeken, kwestie, van zoveel keuze is er tegenwoordig niet meer.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 oktober 2024 om 11:17.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2024, 08:02   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat had lucratief kunnen zijn, elke keer met ne zak pillen de grens over
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2024, 08:03   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

baard , djelaba , rugzak, groot mes, lege moorddadige blik en hopeloos op zoek naar Allah's snackbar ?
Oud 8 oktober 2024, 08:23   #8
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
dat had lucratief kunnen zijn, elke keer met ne zak pillen de grens over
Als ik fietstassen had, was ik in Tüdderen wel wat alcoholische drank gaan kopen.
Oud 8 oktober 2024, 10:17   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik fietstassen had, was ik in Tüdderen wel wat alcoholische drank gaan kopen.
Wel dat wou ik eigenlijk nog meegeven als tip, zoals bij de driehoekshandel over de oceaan.

Pillen naar ginder en Drank als retourvracht, ik zou mij rap fietstassen gaan halen.
Oud 11 oktober 2024, 12:38   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb dat al eer gezegd en ik herhaal het: fysiek de grenzen bewaken is quasi onmogelijk waterdicht te maken.
Cfr ijzeren gordijn en soortgelijke.

Bestraffing van illegale binnenkomst in een land, afsluiting van de sociale zekerheid, prompte repatriëring desnoods via een buurland van het land van nationaliteit van betrokkene ... daar zitten de oplossingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2024, 23:50   #11
cato

Standaard

Citaat:
Die grens controle is symbool politiek en heeft nauwelijks effect.
Wat echt helpt ,is een veel striktere EU grenscontrole en de opvang van asielzoekers buiten de EU.
Vervolgens een verdeling naar rato van de mensen die echt recht hebben op asiel .
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2024, 23:54   #12
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb dat al eer gezegd en ik herhaal het: fysiek de grenzen bewaken is quasi onmogelijk waterdicht te maken.
Cfr ijzeren gordijn en soortgelijke.

Bestraffing van illegale binnenkomst in een land, afsluiting van de sociale zekerheid, prompte repatriëring desnoods via een buurland van het land van nationaliteit van betrokkene ... daar zitten de oplossingen.
Inderdaad de illegale migranten zullen snel aangepakt en teruggeplaatst moeten worden in een opvangkamp buiten de EU.
Van daaruit kunnen terug keren naar het land van afkomst.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2024, 08:36   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoeveel terroristen hebben ze ondertussen al onderschept met die grenscontroles. Ik lees vooral wat kwibussen met een bolletje wiet maar verder ??? Heeft een terrorist een specifieke ID kaart of zo ??

Mogen we spreken van succesvolle acties die ons niet te veel geld kosten en heel efficient zijn

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 oktober 2024 om 08:37.
Oud 19 oktober 2024, 09:32   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Grenscontroles een lachertje of en veel te late 1 aprilgrap?
Oud 28 oktober 2024, 17:23   #15
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Grenscontroles een lachertje of en veel te late 1 aprilgrap?
Als hulpmiddel tegen illegale migratie = een lachertje. Ik ben laatst op en af naar Düsseldorf gereden via autostrade. In geen verste verte controle gezien.

Enige resultaat grenscontroles=de grensbewoners zijn gekl**t.
Oud 28 oktober 2024, 18:19   #16
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hulpmiddel tegen illegale migratie = een lachertje. Ik ben laatst op en af naar Düsseldorf gereden via autostrade. In geen verste verte controle gezien.

Enige resultaat grenscontroles=de grensbewoners zijn gekl**t.
De Duitsers hebben dit jaar al meer dan 50.000 illegalen inreizen gestopt, 28.000 illegalen teruggestuurd (die vermoedelijk wel in Europa blijven), bijna 8.000 mensen onderschept tegen wie een (internationaal) arrestatiebevel liep en meer dan 1.000 mensensmokkelaars opgepakt. Dat is wel iets anders dan enige resultaat grensbewoners gekloot mijn gedacht.

Moderne technologie zou het mogelijk moeten maken om de brave Europeanen zonder veel moeite de grenzen door te laten en alle illegaliteit en criminaliteit een serieuze hak te zetten. Het moet gedaan zijn met de vogelvrij verklaring van al die illegaliteit en criminaliteit terwijl de brave werkende burgers voor het minste een GAS boete aan hun broek hebben.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 28 oktober 2024 om 18:19.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2024, 18:28   #17
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel terroristen hebben ze ondertussen al onderschept met die grenscontroles. Ik lees vooral wat kwibussen met een bolletje wiet maar verder ??? Heeft een terrorist een specifieke ID kaart of zo ??

Mogen we spreken van succesvolle acties die ons niet te veel geld kosten en heel efficient zijn
Ben zaterdag naar Frankrijk geweest, maakte me al zorgen om opstropping aan de grens want Frankrijk had verwittigd zijn grenzen terug te controleren. Alles open en vrij doorrijden zonder stoppen of vertragen. Gene flic te zien. Idem in het terugkomen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2024, 18:37   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik eer al schreef in deze draad: muren zijn toch zo makkelijk te omzeilen.

Wat ik nog wou toevoegen: er zijn maar weinig internationale grenzen waar het "klein grensverkeer" niet courant toegelaten is.

Wat wel nuttig is: het vervelend maken van al te makkelijk ruime internationale grensoverschrijdingen. Ik bedoel: de controles op de luchthavens.
En daarbij zouden ze dan volop ai moeten kunnen inzetten. Gezichtsherkenning enz. bla bla ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2024, 08:23   #19
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ben zaterdag naar Frankrijk geweest, maakte me al zorgen om opstropping aan de grens want Frankrijk had verwittigd zijn grenzen terug te controleren. Alles open en vrij doorrijden zonder stoppen of vertragen. Gene flic te zien. Idem in het terugkomen.
De grenscontroles in Frankrijk beginnen pas op 1 November en op een beperkt aantal plaatsen, een 20tal, op punctuele manier, dus niet constant. Vnl in Doornik, Moeskroen en Menen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be