![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk te weten.....en vooral als men dan bedenkt dat een omaatje met haar autootje een fikse boete krijgt als ze 32 km per uur rijdt in Brussel.....net als iemand met een superveilige auto voorzien van alle snufjes alsook een fenomenaal remsysteem.
https://www.bruzz.be/actua/mobilitei...ger-2024-11-27 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 november 2024 om 07:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de overgangstijd van "Brommers opdrijven, zolang ge niet onnozel doet op de weg, geen probleem" naar" 2 wielen en geluid, elke hoek de rollen op" actief meegemaakt (voor de jongere leden hier, tussen 1986 en 1995)
Maar nu, we weten allemaal waarom de politie geen moeite serieuze moeite doet om die Turbo-Esteppers grondiger te controleren, en al zeker niet in het Brusselse. Da's gewoon veel gevaarlijker dan gewoon wat te flitsen, of bomma met een te snelle rollator op de bon te slingeren.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brommerkes werden niet geflitst (probeer maar eens een ouderwets tax-plaatje te flitsen), die werden aan de kant gezwaaid, en op de rollen gezet.
(simpel apparaat, leek op een ouderwetse fiets-hometrainer) en met het toerental van de rol kon gemakkelijk gemeten worden hoe snel de brommer kon. Dat die rollen zeer optimistische snelheden aangaven, was ook geweten. Dan kwam het vooral aan op hoe vriendelijk u was tegen de agenten dat ze die optimistische snelheid realistisch interpreteerden.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen autochtone brave belasting betalende automobilisten moeten zich nog aan het verkeersregelement houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oude brave blanke cisman is inderdaad de paria van vandaag geworden. Spijtig want uiteindelijk zijn zij het die dit land hebben opgebouwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Traag of (te) snel ,
Als er eentje ermee op het voetpad rijdt .... ik ga er niet voor opzij , punt aan de lijn !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan worden ze pissed op u ook , en da' ge moet uitkijken !!
Een ex-maat , als die mij op pad was , ongelooflijk ; telkens er een fietser of brommer aankwam op het fietspad , ik moest maar opzij gaan om die te laten passeren !! Ik zei telkens foert !! Hij vond mijn gedrag absoluut abnormaal !! Die vind het doodnormaal , fietsers & bromfietsen op het voetpad !! Gasgeven met de auto & andere regels aan zijn laars lappen , het heeft hem VEEL boetes opgeleverd !! Mocht die met een step rijden , .... die is er zelfs geheel niet bekwaam voor !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is me, zolang ik brommer reed, altijd gelukt. Ben ooit een drie- of viertal keren op de rollen gezet. Nooit gepakt. Zonder afstelling reed mijn Suzuki TS vlotjes 90. Nooit iets meegemaakt overigens. Ik reed ook wel bijna altijd over de weg want zelfs toen wist ik al dat 90km/u op het fietspad eigenlijk (zelf)moord was. In de tweede helft van de jaren 80 was het ook nog bijlange na niet zo druk als nu.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik eenmaal met een motor reed hebben ze me aan de uitgang van de schoolpoort ooit gevraagd om die op de rollen te zetten.
Ik heb er tot op vandaag spijt van dat ik de flikken toen attent heb gemaakt op het feit dat ik een motorfiets (en geen brommer) bij had. Met een flinke spuit gas had mijn XR500 dat rollekes-apparaat misschien wel aan flarden gedraaid...
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fatbikes die vlammen van tijd ook veel te hard. En je hoeft er niet eens zestien voor te zijn. Waarom wachten tot je zestien bent om dat 25 of 40 km/u te mogen op een brommertje als je met een step of fatbike tegen 50 a 60 km/u kan. De wet loopt duidelijk achter.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 28 november 2024 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, elektronische afstelling. Kennen we goed genoeg. Dan nog, wou je zeker zijn van die 40 km/u op de rollekes, reed je misschien 35 km/u in realiteit. En dat was verdacht genoeg om de brommer toch in beslag te laten nemen. En ook de drukte op de wegen was een pak minder dan nu. In alle geval, net zoals bij motorfietsen en wagens is de maximale snelheid van het voertuig niet het probleem, het is de bestuurder.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf het herhalen....wij waren een stuk vrijer. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 november 2024 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was wel opvallend in mijn brommerperiode. Ik had bitter weinig problemen met ome agent, maar andere brommerrijders in mijn leefomgeving, die konden hun neus nog niet eens buitensteken, of er hing wel een combi of zwaantje in de buurt. Mijn jongere broer was zo'n figuur, die was precies een flikkenmagneet als ie met zijn brommer buiten kwam.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een klasgenootje van mij die hadden ze wel liggen, hare PX denk ik dat het was en lap te hard he. Maar haar kende gaat die ook wel niet al te beleefd tegen die flikken geweest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het resultaat is wel dat we een hoop plankmak*kken hebben, die als een stel breinloze idioten iedereen het leven zuur maken op elk stukje openbare weg bereikbaar .
Zoals ik schreef, de voertuigen zijn het probleem niet, het zijn de bestuurders.
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Ik kocht in '86 met de centjes van mijn vakantiewerk een Vespa 50cc. Dat ding mocht toen 40 km/u gaan, uit de winkel haalde die zo'n 48 km/u. Na wat afstelwerk ging die net boven de 50 km/u. Ik was in die tijd één van de tragere met de bromfiets. Toch hebben ze die Vespa één keer op de rollen gezet. Op de rollen ging dat ding amper 25 km/u. Scooters reden er toen bijna niet rond en die rollen konden niet overweg met de kleine bandenmaat. De achterband zat gewoon vast tussen de twee rollen.
Minutenlang hebben die gasten naar een knopje van een afstelling gezocht en natuurlijk niet gevonden want er was er geen. Duidelijk misnoegd hebben ze me laten rijden met als opmerking dat ze me in de gaten gingen houden. Tja, toen hadden ze ook al niets beter te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |