![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wifi op de trein kost 173 miljoen euro, maar de NMBS verkiest een andere piste
De NMBS begraaft definitief de piste om wifi op de trein te voorzien. Reden: de kostprijs van maar liefst 173 miljoen euro. Gebeurt wél: de ramen aanpassen, zodat er in de trein een veel betere dataverbinding is. En waardoor ook de batterij van je smartphone niet langer vliegensvlug leegloopt. Tja, als je veel mensen op den trein wilt, is dit weeral de zoveelste gemiste kans. De ramen (windows) aanpassen, wie verzint zoiets? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eén van de vele vergaderlullen die niks anders te doen heeft. Ne zogenaamde brainstormer met een wedde in A-niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was ook geen voorstander van wifi op de trein omwille van de zware kosten en het feit dat er in ons land (nog) maar weinig plekken zijn zonder 4G (iit tot grotere landen of landen met een betere ruimtelijke ordening); maar als ik lees dat NMBS een van de slechts twee Europese nationale vervoersmaatschappijen is zonder wifi twijfel ik toch. En als men dan schrijft dat men de ramen gaat aanpassen ... kost dat niet veel meer ?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge wifi wilt op nen trein, dan moet je in elke wagon een antenne voorzien, misschien zelf meerdere als er veel gecompartimenteerd is.
Er moet een router in en een dikke 5 G verbinding van boven op het dak. Ze slagen er nog niet in om huidige antiek verzameling deftig te laten bollen wat gaan ze er dan in slagen om overal wifi te hebben. Bovendien de meeste mensen die dat echt nodig hebben voor hun business die hebben nu al een 5G telefoon en doen dat met hun eigen hotspot. Trouwens ik zal eens verbinden met dat wifi netwerk van den NMBS |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() al die schoolgastjes die dan op die wifi zitten te surfen in de spits en netflix filmkes downloaden, ...
en dan die wifi op zijn NMBS zijnde geimplementeerd... no way Jose. ik zal mijn rdp sessie als ik die nodig heb (als het dringend is) wel met 5 G doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Starlink zal duurder zijn, denk ik. Toch voor onze arme NMBS.
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2024 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen ze speciale AI-ramen installeren die enkel signalen doorlaten in Germaanse en Angelsaksische talen. Het zijn altijd Franstalige, Arabische of Afrikaanse filmpjes of liedjes die blijkbaar voor het hele compartiment dienen afgespeeld te worden. ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En NMBS is niet arm. Het geeft gewoon graag geld uit aan speciale stations waar politici hun naam op het inwijdingsplakkaat willen zien en waar tijdens de bouw met enveloppen onder de tafel kan geschoven worden.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 16 december 2024 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ramen aanpassen 40 miljoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Satellieten internet per trein kost bij Starlink dit maandelijks bedrag, vetste abo = trein:
Citaat:
Prijzen heb ik enkel via: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2024 om 14:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
komt daar nog de server bij voor de guest access te regelen, (dat is nog het minst erge) en het onderhoud van die dingen. ik geloof inderdaad dat het veel goeiekoper is om er glas in te steken dat de signalen niet afblokt en u uw plan te laten trekken met uw mobiele telefoon. pas op die starlink is op zich niet slecht he, als je een boot hebt, of camper of gewoon voor thuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem geregeld de verbinding Antwerpen - Brussel. Dwars door het dichtstbevolkste gedeelte van België. Tussen Mortsel en Vilvoorde (grootste deel van de rit dus) heb je zo goed als geen verbinding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2024 om 15:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Echter, 4G in de trein in België is vrij triestig te noemen, maar dat ligt meestal niet aan het netwerk. De treincabine zelf dempt de signalen, en bovendien moet de telefoon te snel de verbinding van mast tot mast verleggen. De ervaring leert dat een trein of metro uitgerust met 4G/5G-repeaters een goede oplossing is (in het buitenland...). Maar ook dat zal wel te duur zijn voor hier, zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan enkel vaststellen dat 4G/5G zelfs op de "hoofdlijnen" vaak onbruikbaar is. En dit ligt niet enkel aan de provider. Ik heb het probleem zowel met Proximus als met Telenet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Satellietinternet is reeds op een Thalys-trein uitgetest in ... 2005 (pilootproject ESA...)
Citaat:
"Nu gaat Starlink met het geld lopen..."
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2024 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meh, het zal me aan mijn reet roesten. Als ik , ooit in een vlaag van waanzin nog eens op een trein zou stappen, dan heb ik geen internet nodig. Ik installeer me in een zetel, en sla mijn boek open.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kan dat niet zomaar open zetten of je hebt in elke trein een wagon hackers, een wagon pederasten en een wagon terroristen die hun ding komen doen. Dat is de wifi infrastructuur die op uw verbinding komt he. |
|
![]() |
![]() |