![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnenkort verkiezingen in Duitsland, de grootste partij is zéér duidelijk : géén samenwerking met de fascistoide partij AfD.
Citaat:
Het is een goede zaak dat partijen al van voor de kiesronde glashelder zijn in hun plannen en dat de fascisten daarin geen plaats hebben.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 20 januari 2025 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De anti-democratische zelfverklaarde democraten aan het werk.
En de kiezer? Die kan de pot op.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 januari 2025 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dat meerdere redenen heeft : die kennen democratie nog maar van sinds de val van het ijzeren gordijn, en velen hebben een groot deel van hun leven onder een autoritair regime doorgebracht. Voor hen is dat 'normaal'. Andere factor is dat de werkloosheid veel groter is in de ex DDR dan in het westen. Ze voelen achterstelling, en dat is de ideale groeibasis voor extreem-rechts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die mag onderdanig knikken, en vooral zijn/haar mond houden.
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen... ten bewijze : diegenen die op het AfD willen stemmen, kunnen dat gewoon doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kennen we de linkse kliek. “Het zal links zijn of het zal niets zijn”
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 januari 2025 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En CDU/CSU links noemen is gewoon onzin.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 20 januari 2025 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (fig.)
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buiten de afd is de rest van het politiek spectrum in Duitsland één pot linkse drek.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hitler was een communist, herinner. Het speelt mijns inziens weinig rol of de ene de andere links of rechts noemt.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 januari 2025 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- Net omdat ze er niet zo lang geleden in geleefd hebben herkennen ze veel van de DDR in de EU en de klassieke partijen. - Minder 'nieuwe' duitsers daar. Als ik me goed herinner haalde VB in Antwerpen een 20tal jaar geleden een absolute meerderheid onder de 'originele Antwerpenaren' maar dat vertaalde zich toen al maar in wat was het 30% of zo. (Laat staan nu) - En dan de rusland haat. Blijkbaar is die een pak minder bij degenen die daar het best over kunnen oordelen...
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, dat lijkt mij behoorlijk leugenachtig. De eerst keer 1933 was in 1914.
1933 was dus al de tweede keer. En ik zie eerlijk gezegd geen reden waarom er geen derde en vierde keer zou komen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 20 januari 2025 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch zijn er nog altijd (multi-)miljonairs en talrijke privé-ondernemingen. Toch eerder (f)lauw links daar in Duitsland, als ge 't mij vraagt. Vraag het anders eens aan forumgenoot "tomm", die weet daar alles over/van. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 januari 2025 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Links zijn is niet goed voor je mentale gezondheid
Niet de enige tekst die het links zijn in twijfel trekt. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén keer 1933 is genoeg. En ligt de mogelijke oorzaak van een nieuw 1933 bij AFD of bij het 'miljoen moslims ea migranten, wir schaffen dass' ... AFD is slechts een symptoom.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 21 januari 2025 om 08:25. |
![]() |
![]() |