![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit kan ook bij economie omdat het onze economie ferm aantast.
Woon-werkverkeer met de fiets leidt tot een stijging van het aantal arbeidsongevallen. Bij 43 procent van deze ongevallen zijn fietsen of e-bikes betrokken. Incidenten tijdens het woon-werkverkeer zijn verantwoordelijk voor bijna de helft (41 procent) van het ziekteverzuim dat wordt toegeschreven aan arbeidsongevallen. De verschuiving naar zachtere mobiliteitsopties zoals fietsen en lopen voor woon-werkverkeer leidt tot een stijging van het aantal arbeidsongevallen tijdens reizen van en naar het werk. Uit gegevens van Ethias blijkt dat bij 43 procent van deze ongevallen fietsen of e-bikes betrokken zijn, wat de toenemende risico’s van deze vervoerswijze benadrukt. Deze incidenten hebben een aanzienlijke impact op het beroepsleven van werknemers. Bijna de helft (41 procent) van het ziekteverzuim als gevolg van arbeidsongevallen is te wijten aan deze ongevallen in het woon-werkverkeer. Bovendien zijn ze goed voor 26 procent van het totale door Ethias beheerde ziekteverzuim en leiden ze tot een gemiddelde verzuimduur die 17 procent langer is in vergelijking met ongevallen op de werkplek zelf. Zelfs zes maanden na het incident blijft een zorgwekkende 4 procent van de slachtoffers niet in staat om te werken, wat bijdraagt aan 27 procent van het totale verzuim als gevolg van ongevallen in het woon-werkverkeer. Tja, het is blijkbaar niet al goud wat er blinkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als idioten geen pantser dragen, doet het pijn.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Arbeidsongevallen met fietsen en e-bikes bij woon-werkverkeer zijn dus verkeersongevallen.
Dus een verschuiving van verkeersongevallen met de auto naar de fiets. ![]()
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wettelijk ,en verzekeringsgewijs, ja. Maar de natuurwetten trekken zich van die dingen totaal niks aan. 1500 kg aan staal wint altijd tegen 100 kg aan vlees.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de laatste dagen al wat gezien ... al die autodebilielisten die met het mooie weer op de fiets stappen ...
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En hoe zie je dat? Staat dat op hun rug?
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heerlijk die gekoelde wagen. ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2025 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt gelijk, daar moet ik nog iets op vinden, vandaag was de rit op mijn rijdende strandstoel wat warm.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Batterij genoeg aan boord, (48V 50Ah), dus ik denk dat ik het wel voor elkaar krijg.
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Vreemd dat iedereen er vanuit gaat het het gaat over ongevallen waarbij een auto is betrokken.
Als preventieadviseur van een vrij grote aannemer ben ik degene die arbeidsongevallen moet aangeven aan de verzekeringen (ook woon-werkverkeer) en bij ongevallen waarbij een fietser is betrokken gaat het vrijwel altijd over uitglijden over glad oppervlakte (ijs of water op de baan) of dat het slachtoffer verstrooid was of door de slechte weginfrastructuur. Nog nooit heb ik een aanrijding gehad waarbij een wagen was betrokken. Dus lijkt de kans daar vrij laag te liggen...
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gij op uw plaat gaat tegen 35 per uur op uw speedpedelec terwijl je van je bureau naar huis rijdt dan is dat een arbeidsongeval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge met 30 per uur in een bouwput vliegt omdat ze de signalisatie vergeten zijn, dan gaat ge daar behoorlijk gehavend uitkomen. Dat is het grootste probleem he, met zo een velo van 40/45 per uur ineens tot stilstand komen. Hetzelfde met die steppekes die zullen niet altijd overhoop gereden worden, ook als zie je ze heel slecht met hun ondermaatse en lage verlichting. Maar de klein wielen en opstaande randen, vuiligheid op de baan, plots moeten uitwijken etc... en dan van die plank donderen tegen 25 per uur. Als ge dan met uw hoofd iets raakt, zijt ge de pijp uit, of wreed toegetakeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het laatste ongeval dat ik woon-werk verkeer heb gehad, was in mei 2021.
Asfalt weggefreesd , zo'n 10 cm diep. Niet gemarkeerd. Ben niet gevallen (moeilijk met mijn rijwiel), maar de klap tegen mijn rechter hiel heeft me een persoonlijk weerstationneke opgeleverd.
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enkel ongevallen met de auto mogen "verkeersongevallen" genoemd worden, om de auto als boosdoener te kunnen zwartmaken, daarom doen ze net alsof fietsongevallen geen verkeersongevallen zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |