![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk niet!
Vlaams minister van Binnenland Hilde Crevits (CD&V) ergerde zich dinsdag in het parlement aan de communicatie van federaal minister van Binnenlandse Zaken Bernard Quintin (MR) over het dossier Aalter. De Vlaamse administratie is volgens haar nooit op de hoogte gebracht van de klachten. Daarnaast bekijkt ze of een tuchtonderzoek is aangewezen. “Het is daarbij wel belangrijk dat er voldoende zicht is op vaststaande feiten ten laste van mandatarissen”, zei ze. “Het is een gezond en algemeen principe om te wachten op de feitenvinding.” HLN Zou ze dat voor de Burgemeester in Ninove ook doen? Laatst gewijzigd door De Prof : 25 maart 2025 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wist ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zal speciaal voor jou de vraag even vertalen / verduidelijken: "Moesten er in Ninove aanwijzingen zijn van gelijkaardige feiten, zou Hilde Crevits dan ook antwoorden dat het een gezond en algemeen principe om te wachten op de feitenvinding?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft De Crem dan "gedaan"? Behalve zorgvuldig bestuur?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik weet het zeker. Ninove wordt met een vergrootglas in de gaten gehouden.
Omdat het parket een onderzoek was gestart naar verkiezingsfraude met volmachten in Ninove en minister voor Binnenlands Bestuur Hilde Crevits (CD&V) bijkomende informatie had opgevraagd bij de procureur-generaal, moest hij nog "even" wachten ( 2 maanden...sic )op zijn benoeming als burgemeester. HLN |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het parket van Oost-Vlaanderen heeft, naar mijn herinnering, in de pers laten weten dat zij een onderzoek opgestart zijn.
Zolang we vanuit die kant niets horen, is de kwestie "geen politiek feit meer".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 april 2025 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker niet. Maar het moet gezegd dat het opvallend stil is bij u en Panda over deze zaak. Het zou eens over een VB mandataris moeten gaan....
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er iemand die dat zegt misschien?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |