![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mis de stroom aan meanwhiles een beetje.
Soit; dit artikel is reden genoeg voor nog eens een Belgische meanwhile. Wat niet wegneemt dat confrater nog wel eens met een franse op de proppen mag komen. Het landschap wordt schraal... Autokeuring dus. In België:
Sommige zaken gaan volgende zomer al in, voor andere heeft men blijkbaar (juridisch gedoe) wat meer tijd nodig. Kortom: er is nog niets zeker, maar dat is geen reden om er geen meanwhile over te beginnen. Check die over de milieuzones in Fr bv.
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over die milieuzones in Frankrijk gesproken. Ik dacht voor m'n verjaardag al m'n vrienden een dag in augustus uit te nodigen naar een themapark in de buurt van Rijsel. Blijkt dat dit in zo een zone ligt waar je zo'n betaald milieuvignet voor nodig hebt. Sorry, dat ga ik m'n kameraden niet aandoen.
Feestje zal dus gewoon in eigen contreien plaatsvinden. Eat that, stupid frenchies!
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eind dit jaar moet daar nog wat over geleuterd en gestemd worden binnen de juiste Franse instellingen. Voorlopig blijft dus alles bij het oude en moet je betalen ja... Trouwens, de LEZ van Lille is één van de grootste en strengste in Frankrijk. Het gaat hier immers niet enkel over het stadscentrum (zoals op veel andere plekken) maar over een hele regio waarbij zelfs de doorgaande (snel)wegen niet aan het feestje ontsnappen.
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Wel, dat doet me wat, hier 'gemist' worden.
Citaat:
Nu, ik heb al gemerkt dat wat ik hier als probleem aanhaal toch redenen zijn tot verandering. Het enige verschil zit hem nog in de keuring van geremde aanhangwagens. In Frankrijk hoeven die niet gekeurd te worden.... en dat is nu iets wat ik niet kan goedkeuren. Waar de toekomstige 'keurders/garagehouders' wel werk van moeten maken is een zelfstandig toestel dat de lichten van aanhangwagens kan keuren losstaand van het getrokken voertuig.
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
"Frankrijk behoudt zijn positie als wereldleider met 100 miljoen verwachte bezoekers in 2024"
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juli 2025 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Er komt er eentje over wetgeving rond bestemming gebouwen, aankoop, renovatie, verplichting aanstellen architect, enz...
![]() |
#7 | |
|
![]() Wel, gezien de economische cijfers van het Département du Nord, waar ik naartoe zou gaan, denk ik eerlijk gezegd van wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meanwhile in France .... ontroering!!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat bedoel je hiermee? Ik veronderstel dat je met "getrokken voertuig" het "trekkende voertuig" bedoelt maar waarom is het een probleem om bv de remlichten of richtingaanwijzers te keuren als de aanhanger aangekoppeld is? Het trekkende voertuig levert toch gewoon stroom, net zoals een zelfstandig toestel dat zou doen?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 7 juli 2025 om 09:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() R. Atkinson bij een kater: My head feels like there's a Frenchman living in it.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou overigens wel van een nukkige Fransman.
Mijn vrouw vindt het niet leuk als we bv op een terras bediend worden door iemand die daar overduidelijk tegen zijn goesting staat maar ik vind dat dat wel bijdraagt aan de hele sfeer. Het wordt dan alleen ook nog maar leuker als je er dan ook langer blijft zitten dan je eigenlijk van plan was en ondertussen die mens lastig vallen met allerlei 'rare' verzoeken. Meestal draaien zo ne mens zijn ogen bijna uit zijn kas als je daar iets als een Gin-Tonic ofzo besteld. Op zo'n plekken durf ik zelfs wel eens een witte wijn met een ijsblokje in te bestellen. Niet dat ik dat oké vind, maar gewoon om die mens zijn dag wat te kleuren. Heerlijk is dat.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 8 juli 2025 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Zo nog vrienden meegemaakt die daar in de jaren '90 waren: oude Fransman vertelt koel heel zijn jeugd, hoe zijn broer door Duitse soldaten is gedood etc.. etc... en dan komt de vraag: "vous êtes allemand?. "Non, Belgique", en de man was plots veel vriendelijker.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 8 juli 2025 om 09:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan heb ik het over grote steden natuurlijk. Op platteland en rustigere streken zijn Fransen heel charmant en vriendelijk.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Daar gaat het om geld uit de zakken te plukken, meestal zonder echte reden. Nu, volgens uw info komt daar dan toch verandering in. Trouwens, mensen die geen fluit van techniek afweten moeten sowieso toch ergens een al dan niet foutief gevoel van veiligheid op een papiertje krijgen .. toch?
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Zoals uw meanwhiles?
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Dus moet de aanhangwagen gekeurd worden - niet de combinatie van een willekeurige wagen en aanhangwagen. Op die wijze kom je tot een wagenpark met trekhaak volgens de geldende normen. Een prutser die willekeurig zijn aanhangwagen aan zijn wagen koppelt gaat zonder problemen door de keuring. Van zodra de aanhangwagen aan een ander voertuig wordt gekoppeld begint de zever. Vaak doet men niet de moeite om de aansluitingen te corrigeren en krijgt men de gekende kerstboom ...
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Maar hij niet van u.
Belgen worden te vaak als Nederlander of Duitser aanzien. Daar hebben ze de pest aan. Van zodra ze weten dat je Vlaming bent gaat alles een stuk vlotter.
![]() |
#18 |
|
![]() Wat zoek je eigenlijk in Frankrijk?
Je hebt blijkbaar niet de bedoeling om daar 'onopvallend' je tijd te besteden. Beetje Nederlands/Duitse wijze van vakantie nemen ... toch?
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
En wat is groot? De mensen in Auxerre (stad) zijn heel charmant en vriendelijk - mogelijk is het aangenaam leven in Bourgondie de oorzaak.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je nu Duits, Frans, Engels, Spaans,... bent speelt voor mij geen rol. Ik ga dus ook zelf niet op elk terras of elke buitenlandse toog direct beginnen van waar ik afkomstig ben. Ik neem de mensen zoals ze zijn, dan verwacht ik dat ook van hen. Afkomst speelt daarin volgens mij geen rol. Mensen die mij plots anders gaan behandelen omdat ze weten dat ik Belg ben, vermijd ik liever. Ik wil behandeld worden om wie ik ben, niet om van waar ik afkomstig ben.
![]() |