![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() naar aanleiding van deze discussie heb ik de passage over het hoger onderwijs in het VB-programma eens gelezen. ik had daar in die thread een reactie over gepost, maar blijkbaar vond men daar mijn mening over woord het woord meesteropleiding veel interessanter, waardoor er geen discussie over het hoger onderwijs meer kwam. en omdat ik dat zelf een interesant onderwerp vond, heb ik maar besloten een thread over te openen.
uit het VB-programma: Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() en vooral, waarom spreken ze constant over de universitaire opleidingen? enig besef hoeveel hogeschoolstudenten er zijn? en de leraaropleiding staat trouwens al een tijdje op de agenda van de hogeronderwijs-politiek. er zijn nog heel wat pijnpunten op het vlak van hoger onderwijs die de politiek dringend moet aanpakken. de democratisering moet worden verder gezet (afbreken van financiele en socio-culturele drempels), de sociale voorzieningen moeten voor alle studenten gelijk worden (gelijk voor hogeschool- en uniefstudenten, wat nu niet is), de internationalisering moet worden verder gezet, en uiteraard mogen we hierbij de kwaliteit niet uit het oog verliezen, maar daar twijfelt niemand aan, het participatiedecreet moet overal worden uitgevoerd,... ofwel staat hier niets van in hun programma, ofwel allemaal heel wollig, en wil ik wel wat meer info. kortom, niet overtuigends. en voor ook hier de discussie enkel over meester- versus masteropleiding, daar zal ik nog een aparte topic voor openen, zodat er hier misschien eens een debat ten gronde kan gevoerd worden. |
|||
![]() |
![]() |
#2 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik begrijp je standpunt niet. Wat wil je nu eigenlijk zeggen ?
|
![]() |
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Je kan een visie hebben op het onderwijs, dat is een eerste punt. Je kan hiernaast bepaalde mistoestanden in het onderwijs ondertussen gewoon laten verotten (drugsbeleid, absenteïsme, hoge kostprijs, ...), dat is een tweede punt.
Een toekomstgericht beleid bereikt men niet alleen door bepaalde dingen een face-lift te geven of enkel wat ideologisch gezwans te verkopen zonder echt iets effectief te doen. |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
en ik vraag net hoe het VB een concretere invulling wil van de blabla die in hun programme staat. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#12 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het huidige beleid er getuige van is dat er niet enkel over gepraat wordt.
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
ook met de uitwerking van de bama-hervorming zijn we op de goede weg (wat niet wil zeggen dat er geen kritiek op gegeven kan worden). ook van vlak van accreditatie (kwaliteitscontrole) is er veel werk verzet. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Studenten zijn tegenwoordig veel te veel verwend. Dit spiegelt zich later af in het werkelijke bedrijfsleven. Nieuwe werknemers ,die net van school komen zetten direct een grote hoed op en eisen allerlei dingen, zonder eerst zichzelf te bewijzen.
Men is gewend tot en met betutteld te worden en lijkt dit in het bedrijf ook normaal te vinden. Dit leidt tot al deze onnozelheden die zogenaamd 'progressief' zijn in het onderwijs. Inspraak door leerlingen in allerlei zaken lijkt me niet echt een goede zaak voor de kwaliteit van het onderwijs. Consensus bereiken over bepaalde dingen is meestal een verzwakking. Het uitsmeren over bijna een gans jaar van examens lijkt mij ook zo een ongezonde situatie. Dit betekent een gans jaar stress hebben. Men zou beter alle examens bewoon op het einde van jaar houden. Eenmaal stress en direct een goede selectie van wie het of wie het niet kan. |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
![]() Citaat:
bovendien zijn we eigenlijk aan het afdwalen. begin gerust een nieuwe thread over het nut van studentenparticipatie, ik zal je wel te woord staan. deze thread gaat echter over de visie van het vb over het hoger onderwijs. die probeer ik namelijk te achterhalen. enige reactie daarop van lustige lezer in de thread waar het onderwerp ter spraken kwam: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() trouwens: in geen verten VB'ers te zien ^^
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ingenious: waarom zou unief en hogeschool op hetzelfde niveau moeten worden getrokken? Er is toch weldegelijk een niveauverschil (unief bedenkt abstracte kant met bv. onderzoek en hogeschool doet praktijk). Abstractie lijkt mij nog altijd wat moeiljker dan concrete dingen...
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Maar wordt hier nu concreet uitgelegd hoe dta ze het gaan doen?? Neen, dat verwacht je toch niet van een programma. Pak nu bv. hoe dat ze het gaan financieren.
SP-A heeft een "uitgebreider" programma over onderwijs. VB een "uitgebreider" programma over veiligheid, migratie endergelijke. Van SP-A mag je ook meer verwachten omdat ze een partij zijn met ervaring. Ik wil hiermee zeggen, dat het niet juist dat je zegt dat het VB geen programma heeft over het onderwijs. Het heeft standpunten, het heeft een aantal doelen voor ogen. Minder dan bv. SP-A, OK. SP-A zal voor andere dingen weer moeten onderdoen. |
![]() |