Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2005, 18:35   #1
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard Dreigbief van Dewinter aan Albert II

16.01.2005 13.00u - Aan: Albert II van Saksen-Coburg-Gotha, Koning der Belgen
Van: Filip Dewinter, fractieleider Vlaams Belang in het Vlaams Parlement

Waarde Edellachbare,

Laat er geen misverstand over ontstaan: ik vind U heel sympathiek. Politiek gezien zijn wij eigenbelangers vijanden van iedereen, maar ik zou al mijn principes overboord gooien om dat beetje roem. Als onze partij haar slag thuishaalt, dan betekent dat niets want alles wat we nu zeggen draaien we dan toch om. U zal begrijpen dat het volk en de militanten niet gelukkig zijn met dat vooruitzicht. Dat ze de schurft krijgen!

Wij hebben altijd al onze invloed aangewend om het klootjesvolk te bestrijden, en wij zullen dat in de toekomst blijven doen. Maar dat neemt niet weg dat er wij nu op slinkse en schijnheilige wijze hun stemmetjes moeten kapen om hen te bestrijden. Als er geweld wordt gebruikt of als er met geweld wordt gedreigd, dan zijn wij er als de kippen bij. Over alle politieke tegenstellingen heen wil ik dan ook mijn robklopmachien en mijn annemanse dog het laten tegen al de dissidenten met een vrije wil. Vooral de vrije meningsuiting gaan wij strikt controleren en enkel toelaten indien ons eigenbelang er voordeel uit haalt. Wij willen zelfs verder gaan om het vlaamse klootjesvolk te onderdrukken, door frequente huisrazzias en met een waar spionagecentrum zoals de stasi in oostduitsland. Wij weten dat zulke praktijken uitmonden in een echt dictatuur zoals wij graag willen.

Nogmaals, ik keur u enkel publiekelijk af. Maar in feite ben ik een grote fan van u. Voor alles met macht buig ik mijn knieën. Klootjesvolk en stemvee zijn verwerpelijk en onaanvaardbaar. De opmars van het vrije denken – die mij verontrust en ontstemt - moet bestreden worden met een dictatoriaal beleid, desnoods met moordwapens.

Als reactie op het verkeeld beeld dat u van mij kreeg, zou ik U graag uitnodigen op mijn arendsnest. U mag daar gerust een hoofddoek dragen, zoals ik dat doe. Laat u dus niet verontrusten door de karikatuur die ik in de wereld stuur, in het echt ben ik echt een machtsslet. Daarom stuur ik U deze brief. Wat voor onzin ik ook publiekelijk over u uitkraam, U hebt zeker mijn steun. In hetzelfde licht wil ik mijn standpunten over migranten, België, het gehele koningshuis, de onafhankelijkheid, het hele 70 puntenplan en nog van die onzin, compleet onder de mat vegen..
In Vlaanderen leeft namelijk zo'n klootjesvolk dat je gemakkelijk via zulk gezwans bij hun pietje kan nemen. Ik blijf een grote fan van U. Ik wil ook koning worden!

Hooglachend,

Flippo

[size=1]Om alle misverstanden te vermijden: dit was natuurlijk een persiflage.
Als Filip Dewinter een echte waardige en wijze kerel was, die boven het leugenachtig gekonkel van zichzelf stond, en die oprecht probeerde �*l zijn kiezers te vertegenwoordigen, dan had hij zo’n brief kunnen schrijven. Maar hij heeft dat natuurlijk niet gedaan. Filip Dewinter is dan ook geen wijs en waardig man, maar iemand, die het volk als marionet wil misbruiken ![/size]
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 18:58   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

zielig.... is niet eens grappig.
Oud 16 januari 2005, 19:13   #3
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Inderdaad, ik heb zelfs geen glimlach gelaten. Zeer flauw hoor.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 19:19   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Hoe durft het VB eigenlijk??
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 19:20   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

van een bedenkelijk niveau, maarja, men kan niet meer gebruiken dan men heeft
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 19:27   #6
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig dat er een disclaimer stond op het einde, ik was toch wel even geschokt hoor.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 20:13   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat kopbonken, is dat niet het laatste stadium voor de complete waanzin?
Oud 16 januari 2005, 21:10   #8
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat kopbonken, is dat niet het laatste stadium voor de complete waanzin?
Het volgende stadium is aan één stuk door zagen over andermans avatar.
Oud 16 januari 2005, 21:17   #9
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
16.01.2005 13.00u - Van: Albert II van Saksen-Coburg-Gotha, Koning der Belgen
Aan: Filip Dewinter, fractieleider Vlaams Belang in het Vlaams Parlement

Waarde Landgenoot,

Laat er geen misverstand over ontstaan: ik vind U helemaal niet sympathiek. Politiek gezien zijn wij tegenstanders en zelfs vijanden. Als uw partij haar slag thuishaalt, dan betekent dat het einde van het koninkrijk België en van mijn job. U zal begrijpen dat de koningin en ik niet gelukkig zijn met dat vooruitzicht.

Wij hebben altijd al onze invloed aangewend om uw partij te bestrijden, en wij zullen dat in de toekomst blijven doen. Maar dat neemt niet weg dat er grenzen zijn aan de middelen die gebruikt mogen worden om uw opvattingen te bestrijden. Als er geweld wordt gebruikt of als er met geweld wordt gedreigd, dan zijn die grenzen duidelijk overschreden. Over alle politieke tegenstellingen heen wil ik dan ook mijn afkeuring en mijn ongerustheid laten blijken in verband met de doodsbedreigingen die U al enige keren heeft ontvangen. Vooral het incident waarbij een man met een jachtgeweer in uw Antwerps secretariaat opdook met de mededeling dat hij U wou vermoorden, heeft de koningin en mijzelf zeer verontrust. Sinds de moorden op Pim Fortuyn en Theo Van Gogh weten wij dat zulke dreigementen soms uitmonden in echt geweld, in echte moorden.

Nogmaals, ik keur uw politieke opvattingen in alle opzichten af. Maar in een democratie moet ook U het recht hebben die opvattingen te verkondigen. Moord en doodsbedreigingen zijn verwerpelijk en onaanvaardbaar. De opmars van uw partij – die mij verontrust en ontstemt - moet bestreden worden met een goed beleid, niet met moordwapens.

Als reactie op de doodsbedreigingen die U ontving, zou ik U graag uitnodigen op het paleis, net zoals de zaakvoerder van de nv Remmery, die bedreigd werd omdat één van zijn werkneemsters een hoofddoek draagt. Maar ik denk dat U om politieke redenen toch niet op zo’n uitnodiging zou ingaan. Daarom stuur ik U deze brief. Wie ook achter die doodsbedreigingen aan uw adres zit, hij heeft niét mijn steun. In het licht van de angstwekkende toename van het aantal doodsbedreigingen en “doodswensen” aan het adres van politici wil ik niet de indruk wekken dat ik deze ontwikkeling stilzwijgend goedkeur.
In Oekraïne werd een poging gedaan de leider van de oppositie te vergiftigen. In België mogen zulke praktijken nooit voorkomen. Zij zijn een beschaafd land onwaardig.

Hoogachtend,

Albert II, Koning der Belgen
Raven: "zielig.... is niet eens grappig."

Vlaams-nationalist: "Inderdaad, ik heb zelfs geen glimlach gelaten. Zeer flauw hoor. "

daiwa: "van een bedenkelijk niveau, maarja, men kan niet meer gebruiken dan men heeft"

Oud 16 januari 2005, 21:35   #10
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Geluk vind men bij de dwazen ... Voor de gezelligheid lach ik even mee
Oud 16 januari 2005, 21:48   #11
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:

Geluk vind men bij de dwazen ... Voor de gezelligheid lach ik even mee
Ge voelt er ook goe tussen al die dwaze blokaanhangers.

Blijven lachen hé.
Oud 17 januari 2005, 00:22   #12
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ge voelt er ook goe tussen al die dwaze blokaanhangers.

Blijven lachen hé.
Ik denk dat je voor goed nieuws & amusement eerder bij SP-a moet zijn
Oud 17 januari 2005, 00:46   #13
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Goede post!
Oud 17 januari 2005, 02:05   #14
chinees
Vreemdeling

chinees's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar chinees
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

Goede post!

Veel geblaat (emoticons), weinig wol (inhoud).
chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 12:30   #15
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chinees
Veel geblaat (emoticons), weinig wol (inhoud).
En platitudes (bovenstaande)

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 14:14   #16
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Subtiel... nice work Skill, al ben ik het niet echt eens met het door het slijk halen van de monarchie op deze manier. Ze heeft immers haar waarde.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 14:56   #17
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
16.01.2005 13.00u - Aan: Albert II van Saksen-Coburg-Gotha, Koning der Belgen
Van: Filip Dewinter, fractieleider Vlaams Belang in het Vlaams Parlement

Waarde Edellachbare,

Laat er geen misverstand over ontstaan: ik vind U heel sympathiek. Politiek gezien zijn wij eigenbelangers vijanden van iedereen, maar ik zou al mijn principes overboord gooien om dat beetje roem. Als onze partij haar slag thuishaalt, dan betekent dat niets want alles wat we nu zeggen draaien we dan toch om. U zal begrijpen dat het volk en de militanten niet gelukkig zijn met dat vooruitzicht. Dat ze de schurft krijgen!

Wij hebben altijd al onze invloed aangewend om het klootjesvolk te bestrijden, en wij zullen dat in de toekomst blijven doen. Maar dat neemt niet weg dat er wij nu op slinkse en schijnheilige wijze hun stemmetjes moeten kapen om hen te bestrijden. Als er geweld wordt gebruikt of als er met geweld wordt gedreigd, dan zijn wij er als de kippen bij. Over alle politieke tegenstellingen heen wil ik dan ook mijn robklopmachien en mijn annemanse dog het laten tegen al de dissidenten met een vrije wil. Vooral de vrije meningsuiting gaan wij strikt controleren en enkel toelaten indien ons eigenbelang er voordeel uit haalt. Wij willen zelfs verder gaan om het vlaamse klootjesvolk te onderdrukken, door frequente huisrazzias en met een waar spionagecentrum zoals de stasi in oostduitsland. Wij weten dat zulke praktijken uitmonden in een echt dictatuur zoals wij graag willen.

Nogmaals, ik keur u enkel publiekelijk af. Maar in feite ben ik een grote fan van u. Voor alles met macht buig ik mijn knieën. Klootjesvolk en stemvee zijn verwerpelijk en onaanvaardbaar. De opmars van het vrije denken – die mij verontrust en ontstemt - moet bestreden worden met een dictatoriaal beleid, desnoods met moordwapens.

Als reactie op het verkeeld beeld dat u van mij kreeg, zou ik U graag uitnodigen op mijn arendsnest. U mag daar gerust een hoofddoek dragen, zoals ik dat doe. Laat u dus niet verontrusten door de karikatuur die ik in de wereld stuur, in het echt ben ik echt een machtsslet. Daarom stuur ik U deze brief. Wat voor onzin ik ook publiekelijk over u uitkraam, U hebt zeker mijn steun. In hetzelfde licht wil ik mijn standpunten over migranten, België, het gehele koningshuis, de onafhankelijkheid, het hele 70 puntenplan en nog van die onzin, compleet onder de mat vegen..
In Vlaanderen leeft namelijk zo'n klootjesvolk dat je gemakkelijk via zulk gezwans bij hun pietje kan nemen. Ik blijf een grote fan van U. Ik wil ook koning worden!

Hooglachend,

Flippo

[size=1]Om alle misverstanden te vermijden: dit was natuurlijk een persiflage.
Als Filip Dewinter een echte waardige en wijze kerel was, die boven het leugenachtig gekonkel van zichzelf stond, en die oprecht probeerde �*l zijn kiezers te vertegenwoordigen, dan had hij zo’n brief kunnen schrijven. Maar hij heeft dat natuurlijk niet gedaan. Filip Dewinter is dan ook geen wijs en waardig man, maar iemand, die het volk als marionet wil misbruiken ![/size]
Waarom vind ik dit niet grappig (??)
Oud 17 januari 2005, 15:29   #18
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Waarom vind ik dit niet grappig (??)
Vraag dat aan uzelf.
Oud 17 januari 2005, 15:39   #19
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oh jawel!

Maare, een zekere Knuppel heeft in haar onderschrift staan: niets kwetst meer dan de waarheid ---> nagel op de kop in dit geval!!

Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 19:18   #20
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Fout topic, foute reacties, fout.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be