Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Zaventem bij Brussel = een aanvaardbare prijs?
Tuurlijk.... Alles voor B-H-V, dan verliezen we ons gezicht niet t.o.v de kiezer 3 15,00%
Tuurlijk.... en ik hoor hier net op de radio: De hel is losgebarsten 6 30,00%
Zaventem zou nu al bij Brussel moeten horen. Vlamingen hebben geen alleenrecht op die luchthaven...& B-H-V unitair! 11 55,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2005, 13:36   #1
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard Zaventen => Brussel Nationaal

Alsmaar meer wordt duidelijk dat de Franstaligen waarschijnlijk gaan buigen voor de eis dat B-H-V gesplitst wordt op voorwaarde dat een jarenlange kwestie beslecht wordt.

Als de Vlamingen willen dat B-H-V gesplitst wordt, dan moeten ze maar aanvaarden dat bij deze splitsing, Bruxelles Nationale (franstalige woordje voor Zaventem ) bij het Brusselse gewest wordt toegevoegd! Dit is in principe waar het op neer komt als we Di Rupo lezen in Le Soir.

Uiteraard is dit nog toekomst en wat Di Rupo zou wensen... het valt echter af te wachten hoe de Vlaamse partijen, en vooral Verhofstadt en Co hierop gaan reageren....

Zou men argumenteren dat de (eigenlijk) Nationale luchthaven in het nationale gedeelte van België hoort, en dat dat eigenlijk geen "prijs" is (sick!)... ? Eerlijk gezegd, ik hoor het zo al uit de mond van de VLD & Sossen komen....
Oud 19 januari 2005, 15:12   #2
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Wat met Neen de walen moet met hun fikken van Zaventem en het vlaamse land afblijven . België Barst
Oud 19 januari 2005, 15:13   #3
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Nah, dat lijkt me een beetje te hoog gegrepen. Als je t mij vraagt zijn de franstaligen hun nederlaag al aan het indekken door de mafste eisen te formuleren.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 15:21   #4
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Nah, dat lijkt me een beetje te hoog gegrepen. Als je t mij vraagt zijn de franstaligen hun nederlaag al aan het indekken door de mafste eisen te formuleren.
zou de vld dan eindelijk de vlamingen niet meer verkopen ?? eerst zien en dan geloven.
Oud 19 januari 2005, 16:57   #5
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Brusselse rand inlijven, de luchthaven in Zaventem afpakken. Waar zijn die Waalse politici in godsnaam mee bezig? Hun ware aard komt naar boven: imperialisme avant la lettre.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 22:03   #6
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Als Zaventem bij Brussel komt dan mag er geen 1 toestel meer landen of opstijgen.

Brusselse geluidsnormen weet je wel.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 22:39   #7
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Wou ik ook juist zeggen: de Brusselse regering wou toch alle nachtvluchten verbieden en weigerde elke toegeving voor DHL;
Als je zo een vlieghaven wil promoten, hebben ze een slechte manier.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 23:43   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Wat met Neen de walen moet met hun fikken van Zaventem en het vlaamse land afblijven . België Barst

idd. in het arrest van het Arbitragehof staat nergens maar dan ook nergens dat er enige toegeving moet gedaan worden om het arrest uit voeren
gewoon uitvoeren en daarmee basta!!!!!
en dat staat ten andere ook in het Vlaams regeerakkoord.
er word GEEN prijs betaald!!!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 01:21   #9
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

Zaventem zonder de Walen zal barsten... Het luchtaven heeft schrik van Bierset en Gosselies-Charleroi, maar als Vlaanderen onhanfankelijk word zullen ze duizenden klanten verliezen... dus dat zal moeillijk voor hen zijn. Zaventem in Brussel
Oud 20 januari 2005, 08:18   #10
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap
Zaventem zonder de Walen zal barsten... Het luchtaven heeft schrik van Bierset en Gosselies-Charleroi, maar als Vlaanderen onhanfankelijk word zullen ze duizenden klanten verliezen... dus dat zal moeillijk voor hen zijn. Zaventem in Brussel
Hahaha, ge moogt Uw Walen in Walenland houden. Dus omdat de Walen anders niet meer zullen afkomen, moet Zaventem maar bij Brussel worden gevoegd: zo een goei hadden we nog niet gehoord . Heb je zo nog totaal niet ter zake doende dreigementen? P.S. Voor een franstalige is het toch o zo moeilijk om de ware aard te verbergen, nietwaar?
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 09:21   #11
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap
De persoon 'Luchtaven' heeft schrik van Bierset en Gosselies-Charleroi MAAR als Vlaanderen onhanfankelijk word zullen ze duizenden klanten verliezen. Jan eet een appel MAAR als de zon schijnt is het dinsdag.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 13:48   #12
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

NEEN, De Waalse parasieten moeten hun stomme kop houden
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 15:30   #13
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zaventem is een gemeente behorende tot de provincie Vlaams-Brabant. En dat blijft zo.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:04   #14
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Ah jong,

de Vlaams-nationalisten pakken dat ook niet "goed" aan hé

als ge vindt dat de splitsing van BHV erg belangrijk is (en dat merk ik ook aan de media-aandacht, of het aantal posts hier), dan moet je de Walen niet op hun kop zitten. De Vlamingen willen eigenlijk een gunst (want hoe kan je iets noemen dat je gratis wilt? -[size=1] geen cadeau's bedoel ik[size=2])

Wat je dan niet nodig hebt, is "pesterijen":
[/size][/size]
  • [size=1][size=2]N-VA ivm Strépy [size=1](dat staat er nu toch, ge kunt et moeilijk vernietigen)[/size] ,[/size][/size]
  • [size=1][size=2]rondzendbrief Peeters "verplicht doen bekrachtigen"[/size][/size]
  • [size=1][size=2]splitsing SZ eisen[/size][/size]
  • [size=1][size=2]...
    [/size][/size]
[size=1][size=2]Aan de overkant van de taalgrens hebben ze ook nog eergevoel é, als ze voelen dat aan de overkant toch met hen gelachen wordt (en er geen eind komt aan de eisen), dan zie ik niet in waarom de Walen hun "ja" zouden moeten geven.

[/size][/size]
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:37   #15
Albert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Ah jong,

de Vlaams-nationalisten pakken dat ook niet "goed" aan hé

als ge vindt dat de splitsing van BHV erg belangrijk is (en dat merk ik ook aan de media-aandacht, of het aantal posts hier), dan moet je de Walen niet op hun kop zitten. De Vlamingen willen eigenlijk een gunst (want hoe kan je iets noemen dat je gratis wilt? -[size=1] geen cadeau's bedoel ik[size=2])

Wat je dan niet nodig hebt, is "pesterijen":
[/size][/size]
  • [size=1][size=2]N-VA ivm Strépy [size=1](dat staat er nu toch, ge kunt et moeilijk vernietigen)[/size] ,[/size][/size]
  • [size=1][size=2]rondzendbrief Peeters "verplicht doen bekrachtigen"[/size][/size]
  • [size=1][size=2]splitsing SZ eisen[/size][/size]
  • [size=1][size=2]...
    [/size][/size]
[size=1][size=2]Aan de overkant van de taalgrens hebben ze ook nog eergevoel é, als ze voelen dat aan de overkant toch met hen gelachen wordt (en er geen eind komt aan de eisen), dan zie ik niet in waarom de Walen hun "ja" zouden moeten geven.[/size][/size]
Ach jong, de Vamingen vragen geen gunsten en pesten niemand. Ze vragen enkel de correcte toepassing van de wetten.
Albert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:48   #16
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard even

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert
Ach jong, de Vamingen vragen geen gunsten en pesten niemand. Ze vragen enkel de correcte toepassing van de wetten.
daar héb ik het niet over, en daar beslis ik in de post hierboven niet.

Ik zeg alleen maar: als je iets wilt hebben van iemand, dan ga je ze die (even?) niet kloten... al is het maar om iets gedaan te krijgen.

Mensen zoals NBA, en Marino Munchen; vinden persoonlijk gewin (Strepy-camion, rondzendbrief Peeters "verplichten"), blijkbaar belangrijker dan echte resultaten, en dat vind ik jammer

Laatst gewijzigd door rodeo : 20 januari 2005 om 16:49.
Oud 20 januari 2005, 16:52   #17
Albert
Banneling

Standaard

Citaat:
daar héb ik het niet over, en daar beslis ik in de post hierboven niet.

Ik zeg alleen maar: als je iets wilt hebben van iemand, dan ga je ze die (even?) niet kloten... al is het maar om iets gedaan te krijgen.

Mensen zoals NBA, en Marino Munchen; vinden persoonlijk gewin (Strepy-camion, rondzendbrief Peeters "verplichten"), blijkbaar belangrijker dan echte resultaten, en dat vind ik jammer
Waarom worden de Vlamingen dan reeds 175 jaar gekloot door de franstaligen? (om uw terminologie te gebruiken)
Oud 20 januari 2005, 16:55   #18
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom worden de Vlamingen dan reeds 175 jaar gekloot door de franstaligen? (om uw terminologie te gebruiken)
u snapt mij niet.

Als je iets van iemand gedaan wilt krijgen, dan doe je wat vriendelijk / braaf tegen hen

De VL worden gekloot, reeds 175 jaar? Bestond "Vlaming" toen al?
Oud 20 januari 2005, 17:04   #19
Albert
Banneling

Standaard

Citaat:
u snapt mij niet.

Als je iets van iemand gedaan wilt krijgen, dan doe je wat vriendelijk / braaf tegen hen
Is de tijd van meester en knecht nog niet voorbij?

Citaat:
De VL worden gekloot, reeds 175 jaar? Bestond "Vlaming" toen al?
Ja de Vlamingen bestaan al veel langer. Nog nooit over bvb 1302 gehoord?
Oud 20 januari 2005, 23:10   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

volledig juist!!!!!!!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be