Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 januari 2005, 19:33   #1
victor-jara
Banneling

victor-jara's schermafbeelding

Standaard Holocaust:De ware aard van de Blokkers

Het Europees Parlement heeft vanmorgen met zeer grote meerderheid een resolutie ter herdenking van de doden onder het nazi-regime goedgekeurd. Er waren slechts tien onthoudingen, onder wie van de drie leden van het Vlaams Belang.
En dat in het Europees Parlement...wat een schaamte...arm Vlaanderen...

Laatst gewijzigd door victor-jara : 27 januari 2005 om 19:37.
victor-jara is offline  
Oud 27 januari 2005, 19:37   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door victor-jara
Het Europees Parlement heeft vanmorgen met zeer grote meerderheid een resolutie ter herdenking van de doden onder het nazi-regime goedgekeurd. Er waren slechts tien onthoudingen, onder wie van de drie leden van het Vlaams Belang.
Vooral hun motivatie niet lezen of kenbaar maken hé VJ.
Leef maar lekker voort als kritiekloos kuddedier.

De grote vraag is echter hoelang men deze luttele dappere democratisch verkozenen hun democratisch recht tot spreken in naam van hun kiezers nog zal laten uitoefenen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 januari 2005 om 19:38.
Fieseler is offline  
Oud 27 januari 2005, 19:40   #3
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat verbaast mij allang niet meer. Voor De VB-ers zijn het nazi-regime natuurlijk de "Good Old Days".
Pietje is offline  
Oud 27 januari 2005, 19:40   #4
ilfalco
Minister-President

Standaard

deze reslotie werd mee ingediend en geschreven door de communisten... de PC'ten maken gewoon misbruik van de holocaust om het migratiedebat in de kiem te smoren ...
ilfalco is offline  
Oud 27 januari 2005, 19:41   #5
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Wat was dan wel de motivatie?
zorroaster is offline  
Oud 27 januari 2005, 19:42   #6
victor-jara
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Vooral hun motivatie niet lezen of kenbaar maken hé VJ.
Leef maar lekker voort als kritiekloos kuddedier.

De grote vraag is echter hoelang men deze luttele dappere democratisch verkozenen hun democratisch recht tot spreken in naam van hun kiezers nog zal laten uitoefenen.
Och Herr Fieseler , ik hoop dat ze met dit soort stoten verder doen voor het oog van de Europeanen ...dan weten ze tenminste tot wat uitschot deze ratten horen....

Laatst gewijzigd door victor-jara : 27 januari 2005 om 19:44.
victor-jara is offline  
Oud 27 januari 2005, 19:42   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Hier bestaat geen motivatie voor, die de schaamte kan uitwissen.
Deze beesten, deze anti-mensen zijn niet mijn vertegenwoordigers.
Patriot! is offline  
Oud 27 januari 2005, 19:44   #8
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Hoe durft dat krapuul ons Dierbaar België zo ten schande te maken voor het oog van de wereldpers

Dat ze voor Hitler zijn is hun probleem, maar dat ze dat binnen hun Vlaemsche huishoudens houden, in plaats van er heel België mee belachelijk te maken. Werkelijk zieke actie van deze Vlaams-nationalisten.
Patriot! is offline  
Oud 27 januari 2005, 19:46   #9
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Wat was dan wel de motivatie?
De motivatie was dat het Belang (terecht volgens mij) wil doen opmerken dat zulke wetten misbruikt worden in een debat over Europese maatschappelijke normen en waarden.
Oud 27 januari 2005, 19:49   #10
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och Herr Fieseler , ik hoop dat ze met dit soort stoten verder doen voor het oog van de Europeanen ...dan weten ze tenminste tot wat uitschot deze ratten horen....
Is het zo moeilijk om de motivering er ook bij te zetten ?
anakin is offline  
Oud 27 januari 2005, 19:49   #11
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ach kameraad VJ...( a propos: uw adem riekt als jij jouw mond opendoet)...dank je voor deze absoluut geslaagde diepteanalyse...
Oud 27 januari 2005, 19:58   #12
victor-jara
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach kameraad VJ...( a propos: uw adem riekt als jij jouw mond opendoet)...dank je voor deze absoluut geslaagde diepteanalyse...
Natuurlijk...had niet anders verwacht...gebrek aan argumentatie en dan maar uitschelden.... ....voor mijn part mogen die VB-ratten zo blijven verder doen....voor alle duidelijkheid..bij de aanwezigen werd deze ontwerpresolutie door 617 leden aangenomen en 10 onthoudingen....waaronder uiteraard de schaamte van arm Vlaanderen....
Motivering : 'Het Europees Parlement staat stil bij de zestigste verjaardag van de bevrijding van het door Nazi-Duitsland gebouwde vernietigingskamp Auschwitz-Birkenau, waar in de Tweede Wereldoorlog anderhalf miljoen joden, Roma, Polen, Russen, gevangenen van verscheidene nationaliteiten, en homoseksuelen zijn vermoord. Het Parlement bewijst eer aan alle slachtoffers van de nazi's en is ervan overtuigd dat duurzame vrede in Europa gebaseerd moet zijn op kennis van de Europese geschiedenis.'
victor-jara is offline  
Oud 27 januari 2005, 19:59   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je ook van wie die andere zeven ONTHOUDINGEN waren en waarom?
Oud 27 januari 2005, 20:42   #14
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dat verbaast mij allang niet meer. Voor De VB-ers zijn het nazi-regime natuurlijk de "Good Old Days".
Onozelaar
lustige lezer is offline  
Oud 27 januari 2005, 20:43   #15
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Weet je ook van wie die andere zeven ONTHOUDINGEN waren en waarom?
Dat is te moeilijk voor hun om te begrijpen... Commentaar geven zonder te weten waarover het gaat. Het is weer typisch ...
lustige lezer is offline  
Oud 27 januari 2005, 21:02   #16
ingenious

Standaard

Citaat:
De motivatie was dat het Belang (terecht volgens mij) wil doen opmerken dat zulke wetten misbruikt worden in een debat over Europese maatschappelijke normen en waarden.
kan je mij dat misbruik eens uitleggen aub?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 27 januari 2005, 21:23   #17
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
kan je mij dat misbruik eens uitleggen aub?

Ja hoor!
Als je gedurende vijf (=5) minuten de posts van bijvoorbeeld een Triangel leest zal je merken dat als je niet dezelfde mening bent toegedaan van zulk een heerschap ivm bijvoorbeeld migratie je onmiddellijk zal geconoteerd worden met het alom gecultiveerde epiteton van "fascist", "nazi".

Akkoord: we mogen Triangel niet au serieux nemen maar een ander voorbeeld is wel serieus en héél serieus zelfs: de uitspraak van Verhofstdt tav De VB-top als onvervalste fascist.
Ondanks het feit dat de regimepers dit argumentloos als vanzelfsprekend heeft aangenomen moet je geen geleerde zijn om een dergelijke vulgarisering van uitdrukkingen als "fascisme" en "nazisme" te veroordelen.

Ik vind het een goede zaak dat het VB hier een lans breekt dat zulke ontzachlijk droevige en pijnlijke historische feiten misbruikt worden voor intern politieke machtsspelletjes zoals Verafstoot en De Waal dat onbeschaamd hebben gedaan.

Ik moet je niet uitleggen hoe beledigend deze conotatie wel is (voor én het VB én de slachtoffers van de Choa) temeer het VB expliciet en officieel afstand heeft genomen van welke totalitaire beleidsvorm dan ook en nazisme in het bijzonder heeft veroordeeld en er geen enkel programmapunt kan gerelateerd worden met nazisme.

Kom nu niet af hé met "ik ken een neonazi die voor het VB heeft gestemd" want dan moet ik een even domme als onozele reactie plegen van "Dutroux heeft zich openlijk geout als sos"...
Oud 27 januari 2005, 21:36   #18
ingenious

Standaard

Citaat:
Ja hoor!
Als je gedurende vijf (=5) minuten de posts van bijvoorbeeld een Triangel leest zal je merken dat als je niet dezelfde mening bent toegedaan van zulk een heerschap ivm bijvoorbeeld migratie je onmiddellijk zal geconoteerd worden met het alom gecultiveerde epiteton van "fascist", "nazi".

Akkoord: we mogen Triangel niet au serieux nemen maar een ander voorbeeld is wel serieus en héél serieus zelfs: de uitspraak van Verhofstdt tav De VB-top als onvervalste fascist.
Ondanks het feit dat de regimepers dit argumentloos als vanzelfsprekend heeft aangenomen moet je geen geleerde zijn om een dergelijke vulgarisering van uitdrukkingen als "fascisme" en "nazisme" te veroordelen.

Ik vind het een goede zaak dat het VB hier een lans breekt dat zulke ontzachlijk droevige en pijnlijke historische feiten misbruikt worden voor intern politieke machtsspelletjes zoals Verafstoot en De Waal dat onbeschaamd hebben gedaan.

Ik moet je niet uitleggen hoe beledigend deze conotatie wel is (voor én het VB én de slachtoffers van de Choa) temeer het VB expliciet en officieel afstand heeft genomen van welke totalitaire beleidsvorm dan ook en nazisme in het bijzonder heeft veroordeeld en er geen enkel programmapunt kan gerelateerd worden met nazisme.

Kom nu niet af hé met "ik ken een neonazi die voor het VB heeft gestemd" want dan moet ik een even domme als onozele reactie plegen van "Dutroux heeft zich openlijk geout als sos"...
dat de termen als fascist en nazi niet moet uitgehold worden door ze naar ieders kop te gooien die niet met je akkoord gaat, daar kan ik je in volgen. ik zie alleen niet in hoe je dat kan bereiken door tegen een resolutie over een herdenking te stemmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 27 januari 2005, 21:37   #19
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dat de termen als fascist en nazi niet moet uitgehold worden door ze naar ieders kop te gooien die niet met je akkoord gaat, daar kan ik je in volgen. ik zie alleen niet in hoe je dat kan bereiken door tegen een resolutie over een herdenking te stemmen.
Ze hebben niet tegengestemd.
Oud 27 januari 2005, 21:42   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Motivering : 'Het Europees Parlement staat stil bij de zestigste verjaardag van de bevrijding van het door Nazi-Duitsland gebouwde vernietigingskamp Auschwitz-Birkenau, waar in de Tweede Wereldoorlog anderhalf miljoen joden, Roma, Polen, Russen, gevangenen van verscheidene nationaliteiten, en homoseksuelen zijn vermoord. Het Parlement bewijst eer aan alle slachtoffers van de nazi's en is ervan overtuigd dat duurzame vrede in Europa gebaseerd moet zijn op kennis van de Europese geschiedenis.'
Als dit de tekst is van de resolutie in kwestie, maar dan wel de hele tekst, dan heeft het Vlaams Belang hier een serieuze kans laten voorbij gaan om alle twijfels weg te werken in verband met de echte bedoelingen van het Vlaams Belang.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be