![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Teletekst p.180 brengt Karel De Gucht het zwaard van Godfried van Bouillon mee terug naar België, n.a.v. het 175 jarig bestaan.
Het zwaard is steeds in Jeruzalem gebleven nadat Godfried in 1099 tijdens de kruistochen de stad heroverde op de moslims. Is Karel nu niet op de teentjes van de nieuwe belgen aan het trappen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 februari 2005 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Waarom zouden BELGEN op hun tenen getrapt zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
P.S: Wat ik wel wil weten is waarom precies na het bezoek van G.W.Bush ???
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Wel grappig dat precies een gepatenteerde papenvreter als Karel De Gucht bij de paters in Jeruzalem het zwaard van de leider van de Eerste Kruistocht gaat halen.
Overigens zie ik niet in waarom zo'n historisch voorwerp voor iemand een belediging zou moeten zijn. Jeruzalem werd te zwaard veroverd door de Moslims en te zwaard heroverd door de kruisvaarders. In beide gevallen een vrij bloedrig verhaal, maar zo gaat dat nu éénmaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ja , u hebt gelijk maar het probleem is niet het zwaard zelf maar wel de houding van Karel de gucht ! Een zeker op dit gevoelig moment ( denk maar aan het conflict in iraq etz....) !
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De 'foute' woordkeuze van Bush destijds met zijn 'crusade' was onnadenkend maar anderzijds wordt in het engels het woord crusade vaker gebruikt en dan niet in een oorlogszuchtige context. Het ene (woordkeuze en hetze rond bush's uitspraak) heeft niets met het andere (zwaard van Bouillon nav 175j België) te maken. mijn bescheiden mening ..
![]() |
![]() |
#7 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Het zwaard van Godfried van Bouillon.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Spijtig dat hij niet naar de paaseilanden geweest is, dan kon hij een paar van die chocoladebeeldjes meebrengen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik wacht in spanning af als hij naar de natuurparken gaat in Kenia. ... een olifant of een leeuw moet wel in zijn koffer kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Dat ze het zwaard van godfried maar schoon laten waar het is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() Soms vraag ik mij af of de heren nu echt geen dooier kalf uit de sloot kunnen slepen dan christenen vs. moslims.
We zijn ondertussen al de 21ste eeuw binnengesukkeld, de kruisvaarten zijn qua bloeddorstigheid al een aantal keer overtroffen, en religieuze schismas hebben het stof gevreten van revoluties, klassenstrijd, nationalisme, ideologische en economische ambras. Als media en politici eens ecologische oorlog beginnen hypen, of mischien iets met veel cyber en spionage erin, ga ik mischien nog eens geinteresseerd raken. Maar de nieuwe godsdienstoorlog doet me enigzins denken aan het 38ste seizoen van 'fc de kampioenen': vooral interessant voor het productiehuis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Burger
|