Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2003, 17:57   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noors parlementair wil Nobelprijs voor vrede aan Bush en Blair geven
Jan Simonsen, een Noors parlementslid, heeft de kandidaturen van de Amerikaanse president George W. Bush en van de Britse premier Tony Blair ingediend voor de Nobelprijs voor de Vrede 2004. Simonsen wil Bush en Blair nomineren omwille van hun actie in Irak. Dat stond donderdag te lezen in de Noorse krant Verdens Gang (VG).
"Bush en Blair moeten beloond worden voor het feit dat ze het hebben aangedurfd een oorlog te beginnen tegen Irak zonder de steun van de Verenigde Naties", zo verklaarde Simonsen.

De kandidatuur van Simonsen heeft betrekking op de editie van 2004 omdat de limiet om voor 2003 nog iemand te nomineren verstreken is op 1 februari 2003.

"Die oorlog heeft er zonder twijfel voor gezorgd dat talrijke mensenlevens werden gespaard", zo verklaarde Simonsen in het artikel. "Hij (de oorlog) heeft een catastrofe in het Midden Oosten verhinderd. Indien Saddam erin was geslaagd nucleaire wapens of andere massavernietigingswapens te ontwikkelen, dan had men in de regio binnen vijf of tien jaar een grote ramp kunnen beleven.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2003, 18:58   #2
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
["Die oorlog heeft er zonder twijfel voor gezorgd dat talrijke mensenlevens werden gespaard", zo verklaarde Simonsen in het artikel. "Hij (de oorlog) heeft een catastrofe in het Midden Oosten verhinderd. Indien Saddam erin was geslaagd nucleaire wapens of andere massavernietigingswapens te ontwikkelen, dan had men in de regio binnen vijf of tien jaar een grote ramp kunnen beleven.
[/quote]

Wat bewijst dat ook in Noorwegen niet alle gekken in een gekkenhuis zitten.

Als er iemand de Nobelprijs voor de vrede verdient is het S. Miloseviç maar die zit nu in Den haag op de plek waar Bush Blair Kok Verhofstadt en nog wat Oost Europese VS-collaborateurs zouden moeten zitten.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2003, 23:05   #3
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Die Simonsen is toch wel echt zot geworden. Hoe kan je nu regeringsleiders die een oorlog voeren voordragen voor nobelprijs voor de vrede.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 09:53   #4
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Die Simonsen is toch wel echt zot geworden. Hoe kan je nu regeringsleiders die een oorlog voeren voordragen voor nobelprijs voor de vrede.
Mandela, Arafat....
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 10:01   #5
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Volgens mij heeft Mandela nooit een oorlog - nooit militair - gevoerd tegen de apartheid. Integendeel zelfs: hij heeft altijd geprobeerd om met verzoenende taal de wonden te dichten tussen blanken en zwarten.

Arafat kreeg zijn prijs voor de vrede, omdat hij samen met Mubarak (ik ben daar niet zeker van) een vredesvoorstel had ontworpen dat goed was en uitvoerbaar was.
Oud 12 mei 2003, 10:48   #6
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft Mandela nooit een oorlog - nooit militair - gevoerd tegen de apartheid. Integendeel zelfs: hij heeft altijd geprobeerd om met verzoenende taal de wonden te dichten tussen blanken en zwarten.
weet ge, hij is zwart he, er zal wel iéts verkeerd mee zijn he

Citaat:
Arafat kreeg zijn prijs voor de vrede, omdat hij samen met Mubarak (ik ben daar niet zeker van) een vredesvoorstel had ontworpen dat goed was en uitvoerbaar was.
met Rabin dacht ik.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 11:21   #7
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
weet ge, hij is zwart he, er zal wel iéts verkeerd mee zijn he

Citaat:
met Rabin dacht ik.

Van vooroordelen gesproken!
Oud 12 mei 2003, 11:31   #8
Kotsmos
Minister-President

Standaard

moet ik er écht bijzeggen dat dat sarcastisch was, of waren die 's maar voor te lachen?
Oud 12 mei 2003, 11:39   #9
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moet ik er écht bijzeggen dat dat sarcastisch was, of waren die 's maar voor te lachen?
Als er hier figuren zoals Vlaanderen72 en die andere freak(ik kan er nu niet direct opkomen) rondlopen weet je op den duur niet meer of iets gemeend is of voor de grap is!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 12:11   #10
Kotsmos
Minister-President

Standaard

OK
op dit forum wordt veel met modder naar elkaar gesmeten, meer dan op elk ander forum dat ik in mijn leven al bezocht heb. Ik kan daar gerust mee leven, en meestal vind ik het zelfs behoorlijk amusant
Maar als ik vergeleken wordt met Vlaanderen72...ik heb ook mijn grenzen.
Oud 12 mei 2003, 12:17   #11
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK
op dit forum wordt veel met modder naar elkaar gesmeten, meer dan op elk ander forum dat ik in mijn leven al bezocht heb. Ik kan daar gerust mee leven, en meestal vind ik het zelfs behoorlijk amusant
Maar als ik vergeleken wordt met Vlaanderen72...ik heb ook mijn grenzen.
IK weet wel dat jij zo'n uitspraken niet meent, maar die nieuwkomers weten dat toch niet!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 12:28   #12
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Mja, ik dacht het op te lossen met die smiley...blijkbaar nog niet duidelijk genoeg. Ach ja...
Oud 12 mei 2003, 13:52   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mandela verdiende de prijs ook dubbel en dik. Dankzij Mandela is de zwarte gemeenschap niet begonnen met een wraak-oorlog tegen de blanken, maar zijn alle Zuidafrikanen met elkaar gaan verzoenen.

Arafat is een ander verhaal. Hij sloot de Oslo akkoorden met Rabin, maar heeft tot de dag van vandaag veel bloed aan zijn handen.

Tijdens de beslissing om aan Arafat de Nobelprijs voor Vrede te geven is voor het eerst in de geschiedenis van het Nobel-instituut een lid van het bestuur afgetreden uit protest.

Er zijn ook pogingen ondernomen om zijn prijs terug te trekken, met soms veel steun, maar zonder succes. Bijvoorbeeld hier.
Oud 12 mei 2003, 13:57   #14
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Laten we stellen dat hij onder de gegeven omstandigheden samen met Rabin in aanmerking kwam voor de prijs, maar het misschien wat voorbarig was. Men had misschien beter gewacht tot het vredesplan iets opgeleverd had. Stel, moest het plan gelukt zijn, had hij hem dan verdiend volgens u?
Oud 12 mei 2003, 14:12   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we stellen dat hij onder de gegeven omstandigheden samen met Rabin in aanmerking kwam voor de prijs, maar het misschien wat voorbarig was. Men had misschien beter gewacht tot het vredesplan iets opgeleverd had. Stel, moest het plan gelukt zijn, had hij hem dan verdiend volgens u?
Uiteraard. Mochten de akkoorden hebben geleid tot vrede en cooperatie, en was Arafat bezig met het opbouwen van structuren voor onderwijs, gezondheidszorg, wegeninfrastructuen, rioleringen, import- en exportorganismen, communicatiemiddelen, werkgelegenheid, etc.... dan was het tijd om die Nobelprijs te geven.

Maar men heeft het vel van de beer te snel verkocht. Ik ga de discussie Israel-Palestina hier niet voeren, maar de Nobelprijs geven aan zo iemand en onder die omstandigheden is wel een (zelfmoord)aanslag op de schoonheid ervan.
Oud 12 mei 2003, 14:12   #16
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Sorry Kotsmos, maar omdat ik ook alle straffe uitstpraken heb gehoord van andere leden dacht ik dat jij ook zo iemand was.

Nogmaal sorry
Oud 12 mei 2003, 15:44   #17
rechtuit
Schepen

Standaard

van mij mogen bush en blair(beiden knechtjes van het zionisme)die nobelprijs hebben. Die prijs heeft toch al jaren geen enkele waarde meer..
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 15:46   #18
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben dat gezien hoe goed uitvoerbaar Arafat zijn plan was. Drie weken later lag Rabin bij de pieren en de oorlog tussen de Joden + USA en de Palestijnen + Moslims laaide op zoals nooit ervoor. Zijn plan is mooi uitgevoerd, met nog eens vijftig jaar geweld als resultaat. IMO wilde Arafat dat ook zo.
Oud 12 mei 2003, 15:54   #19
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
van mij mogen bush en blair(beiden knechtjes van het zionisme)die nobelprijs hebben. Die prijs heeft toch al jaren geen enkele waarde meer..
Waarom geven ze hem niet gelijk postuum aan Hitler en Stalin voor hun niet-aanvalspact?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 16:04   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Waarom geven ze hem niet gelijk postuum aan Hitler en Stalin voor hun niet-aanvalspact?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be