![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Gisteren een krantenartikel gelezen over minister Verdonk,Nederlandse minister van integratie en vreemdelingenbeleid(rechts-liberaal PVV).
Waar ging het over?Er waren bewijzen dat er in een moskee in Eindhoven imam's waren die haat predikten tov de westerse wereld.De minister greep hierop direkt in een plakten de imam's de titel"gevaarlijke en ongewenste migranten"op en ze worden zonder pardon de deur gewezen maw ze moeten direkt het Nederlandse grondgebied verlaten. Ik vind dat deze minister toch wel een pluim verdiend omdat ze kort op de bal speelt.En het is nog een vrouw notabene,petje af!Ik volg al een tijdje haar politiek en ze neemt geen blad voor de mond nee. Ik zou wel eens willen weten,als deze situatie zich hier voordeed,wie dan de verantwoordelijkheid gaat nemen om de haat-zaaiende imam's de deur te wijzen. Marino Keulen?Die zegt nog maar dat de migranten verplicht zijn nederlandse les te volgen en wordt dan al uitgemaakt voor het welbekende"racist". En ook wetende dat Burgemeester Janssens van Antwerpen NIET kan zeggen hoeveel moskee's er zijn in zijn stad!Hij weet wel te zeggen hoeveel kerken er zijn maar over de vraag van het aantal moskee's tast hij in het duister!Hmmm,vind ik beetje raar........... Laatst gewijzigd door Grellig : 25 februari 2005 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat komt omdat er naast de grote moskee's, er ook nog talloze kleinere zijn die "niet op de kaart" staan. Zij krijgen uiteraard ook geen subsidies van de overheid maar die hebben ze ook niet nodig
![]() Ik ben er zeker van dat talloze SP-a'ers niet liever willen dan die illegale moskee's te sluiten. Maar in dit land is deze problematiek zo'n gevoelige snaar, dat men zelfs een kind bijna voor het gerecht sleept, naast 3 welbepaalde VZW'ers, omwille van racisme-aanteigingen.
![]() |
#3 |
|
![]() In de hele regio Genk zijn er naar mijn weten zo'n 25 tal moskee's & gebedsplaatsen.
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Maar als Burgemeester moet je toch kunnen zeggen hoeveel moskee's,of gebedsplaatsen,er zijn in de stad die hij beheerd, niet?
Maar ja,iedereen kan een gebedsplaats maken in zijn living als hij da wel,alleen moeten we niet uit het oog verliezen dat het wel eens broeinesten kunnen zijn van het fundamentalisme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Wat betreft het fundamentalisme, het is al jaren bekend dat kleinere moskee's (dus niet de main-stream) veel radicaler zijn, en in al die jaren is er geen actie ondernomen. Beetje laat om hier nu nog op te gaan controleren zou ik denken.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 25 februari 2005 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Dit gaan verbieden of regelmenteren is zoals het bepalen dat je niet mag fietsen, tenzij je daarvoor een vergunning hebt.
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Protestant, katholiek, jood of moslim: ik ben van een ander gedacht, doch ik respekteer hun privé leven.
Waar ze bijeenkomen, of dat aan de buitenkant zichtbaar is of niet, of ze dat kerk noemen of wat dan ook, 't kan me niet schelen. Hun bouwvergunning moet natuurlijk in orde zijn, en als men vrij publiek toelaat, dan meen ik dat de brandweer de veiligheid moet kunnen checken. Net zoals de bouwwetten nageleefd moeten worden, moeten ook de vreemdelingenwetten nageleefd worden. En zo kan een vreemdeling zijn verblijfsvergunning kwijtspelen. Dan mag hij vertrekken. Om dat beleid toe te passen, moet geen enkele minister gefeliciteerd worden. En een minister die dat beleid niet toepast, behoort ontslagen te worden door het parlement. Of die minister nu een daad van racisme pleegt, korruptie, of de Vlaamse vreemdelingenwetten niet toepast: dezelfde regels, dezelfde reakties. En zolang de overheid in Vlaanderen die regels niet toepast, zie ik het Vlaams (on)belang groeien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Kwestie de straat veilig te houden voor Vlaamse fietsers ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Jip, dat versta je goed.
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Stemmen op nationalistische extremisten leidt bijna altijd tot burgeroorlog. Zie bvb voormalig Yoegoslavie.
Het blok is na haar transformatie naar het belang naar buiten toe in alle geval minder extremistisch. Het zal afwachten worden wat er in 2006 gebeurt als Antwerpen valt. Voor zover ik Grellig bvb van hier ken zal het gelukkig nog wel meevallen. De noord afrikanen zullen vlaanderen nooit meer verlaten. Het Vlaams belang zal haar oorspronkelijk 70 punten programma nooit kunnen uitvoeren. Proberen ze dit na 2006 wel dan zal Antwerpen branden. Letterlijk. Mij zal het worst wezen. Ik heb Antwerpen reeds lang verlaten - opgegeven. Soms moet je in een oorlog een stad opofferen om andere steden te redden. Antwerpen kiest zelf. We zullen zien.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() A ja maar het ging hier eigenlijk over moslimextremisten.
Hoe slechter we de allochtone moslims behandelen hoe meer aanhang de fundamentalisten zullen ondervinden. Hoe slechter de moslims zich in ons land gedragen hoe meer aanhang het Vlaams belang zal vinden. Soms heb ik al wel eens een complot vermoed tussen Osama bin laden en Bush. Eigenlijk zijn het elkaars companen. Het ene extremisme roept het tegenovergestelde op. Helemaal duidelijk wordt het als je bedenkt dat Osama bin laden de campagne van Bush heeft ondersteunt door enkele dagen voor de verkiezingen ''toevallig '' ten tonele te verschijnen. Het is ook ondenkbaar dat de Amerikanen hem niet zouden kunnen vinden indien ze dat echt wilden. Ze willen hem niet vinden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2005 om 00:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je moet je niet afvragen waarom het fundamentalisme aanwakkerd,er zijn wetten die dienen nageleefd te worden,niet meer en niet minder! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Dat is historisch zo gegroeid. Alle grote europese mogendheden hebben in feite zowat bij ons hun oorlogen komen uitvechten. Het land dat nu Belgie heet is doordrenkt van het bloed van ontelbare strijders van allerlei afkomst. Elke europese mogendheid heeft dit land wel eens een periode in de geschiedenis bezet. Wij hebben daardoor een mentaliteit gekweekt - moeten kweken - van laat maar waaien - moei je er vooral niet mee en zorg dat je door alles heen aan de kost kunt blijven komen. Wanneer je een Belg iets probeert op te leggen dan knikt ie ja en achter je rug doet ie gewoon zijn zin. Het strafste voorbeeld dat ik vandaag de dag kan bedenken waar die mentaliteit toe heeft geleid is dat de grondwet bvb - meer bepaald het recht op een menswaardig bestaan in de praktijk niet van toepassing is voor zomaar eventjes 16 percent van de bevolking. En jij hebt het over allochtonen die de wet moeten naleven ? - en dit terwijl de overheid die die wet oplegd haar eigen grondwet nauwelijks ernstig neemt ? Sorry maar ik heb ook zoiets als arme van als de grondwet niet voor mij van toepassing is wat zou ik mij van de wet nog moeten aantrekken ? Van die 16 percent armen waar ik het over had is een groot gedeelte allochtoon. Ik keur niet goed hoe sommigen daarvan zich gedragen maar ik kan er wel begrip voor hebben dat sommigen niet altijd geneigd zijn de Belgische wet al te ernstig te nemen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |