![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoewel de SP-a zich sterk verzet heeft tegen deze nieuwe maatregel, toch is het erdoor gekomen... Vanaf nu moeten werkloze vreemdelingen een cursus Nederlands volgen EN voltooien willen ze aanspraak maken op een sociale woning.
Zoals ongetwijfeld bekend is er een enorm tekort aan sociale woningen, met een alsmaar groeiende vraag, leidend tot schreinende situaties waarin Vlaamse gezinnen uit hun sociale woning worden gezet, opdat werkloze vreemdelingen-gezinnen (die er, volgens de huidige statuten meer recht op hebben) kunnen inhuizen. Reden voor deze nieuwe maatregel is officieel om de integratie te bevorderen. Officieus zou het gaan om het "verzwartings"-probleem van de sociale woningen tegen te gaan. Vaak zijn werkloze allochtoonse gezinnen niet solvabel, daar waar hun Vlaamse tegenhanger dan wel is... De sociale huisvestingsdienst kampt met een alsmaar stijgende schuldenberg ten gevolgen van wanbetalers. Leuk te zien hoe de positieve discriminatie politiek van SP-A (ander volk eerst) toch eens doorbroken. Al denk ik niet dat Chantal Pauwels, jarenlang politica te antwerpen en toch sociale woning ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De huisjesmelkers zullen er weer wel bij voren ofte hoe het gemakkelijker is om naar beneden te trappen dan om een echte oplossing te zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als die bruintjes d'r niet in mogen omdat ze geen nederlands kunnen zal er wel een kansarme vlaming 8) in hun plaats kunnen gaan die anders bij de huisjesmelkers moest aankloppen. cliënteel huisjesmelkers wordt hierdoor niet groter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar stel; een Waalse werknemer volgt zijn werkgever die naar Vlaanderen verhuist en hij zoekt hier een sociale woning. Moet die ook eerst Nederlands leren? Of geldt dat enkel voor vreemdelingen? Want dan is het weer discriminatie. Daarnaast vind ik het niet kunnen dat iemand op basis van zijn taal een dak boven zijn hoofd ontzegd zou worden. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij voorrang moet krijgen, maar ook zeker niet achtergesteld mag blijven. Ieder gelijk voor de wet, wat ook die ieder zijn taal mag zijn. Voorrangsregels die ik zou kunnen aanvaarden; 1) Eerst komt eerst maalt. dat blijft het eerlijkste. 2) Gezinnen met kinderen krijgen daarna voorrang. Kinderen zijn onze toekomst, ze dienen gekoesterd te worden (ook vanwege hun onschuld) 3) Daklozen volgen daarna. (iedereen heeft het recht op een dak, maar eerst kinderen!) 4) Hoe langer woonachtig in de gemeente, hoe meer voorrang. Dit vermijdt het 'dumpen' van sukkelaars in steden. Eerst de mensen van de stad zelf. 5) De rest..... (hier kan de taal dan eventueel ter sprake komen, maar tegen mijn zin.) Of iets in dien aard... Ik twijfel er niet aan dat er hier nog zijn met betere ideeën! ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Je kan je al voorstellen dat noch een Vlaams, noch een Waals gezin kan tippen aan een allochtoons gezin met 8 kinderen, waarvan niemand werkt (en dus een nagenoeg nihil inkomen heeft). Deze mensen staan bovenaan de need-a-house lijst. Beschouw een Vlaams gezin die werkloos was toen ze aanvraag indienden voor een huis, en dat ook kregen, maar nu omdat de man na jaren zoeken toch een jobke heeft gevonden ergens, net over dat inkomens-kriteria wipt (promotie, premie, erfenis, of dergerlijke)... dan is dat gezin niet meer in toespraak op die woning en krijgt men de oprotbrief. Je woning komt vrij, en wordt dan gegeven aan dat allochtoons gezin met 8 kinderen. De positieve discriminatie is niet an sich, dat Allochtonen voorrang krijgen op Vlamingen, maar ze voldoen veel rapper aan de voorwaarden, daar waar Vlamingen, die het financieel toch beter (maar daarom niet goed) stellen, daar hun hand achter de rug gebonden hebben.
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zal die werkgever waarschijnlijk voor woongelegenheid voor zijn werknemer zorgen. Idem voor een vreemdeling die zijn werknemer volgt. Ik zie dus het probleem niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() en dan nog dit diegene die geen nederlands kennen,gaan ze hier gratis nederlands leren,dat is de wereld op zijn kop,als wij naar een ander land trekken leren we hier eerst de taal en vertrekken dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zal het wel om gaan...
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 januari 2005 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier in de regio betekend dat ongeveer drie jaar wachten eer je iets krijgt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een alleenstaande autochtone vrouw met een studerende dochter was dat zelfs vijf jaar.
Zij ging van de 8ste naar de 11de plaats na twee jaar wachten, en van daar naar de 58ste plaats op dezelfde wachtlijst. Misschien kan jij ons uitleggen hoe zoiets mogelijk is?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 januari 2005 om 08:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De sociale bouwmaatschappijen worden eigenlijk eerst geconfronteerd met de uitwassen van het gebrek aan immigratiebeleid. Deze maatregelen behandelen het gevolg van een onbestaande immigratiepolitiek in ons land.. Eerst het immigratiebeleid stroomlijnen, dan verdwijnen de gevolgen wel.
Over het zogenaamde tekort aan sociale woningen heb ik het al uitvoerig gehad op dit forum. Spijtig dat men blijft volharden. Wanneer je zaken aanbiedt onder de evenwichtsprijs ontstaat een tekort, zo simpel is dat. Wanneer er nu mensen zijn die geen woning zouden kunnen betalen (een zeer beperkte groep), dan is dat een zaak van de sociale zekerheid of het OCMW, niet van het aanbieden van woningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Het dondert in Keulen.
Mario zou beter eens een cursuske 'Inburgering' volgen in de basisproblematiek van de sociale woningbouw. De toestand daar is al sinds de naoorlogse periode volkomen ondermaats. Er zouden er twee tot drie keer moeten bijgebouwd worden en de ware doelgroep zou hoofdzakelijk de laagste inkomensgroep moeten worden, niet (lage) middenmoot noch de echte of potentiële eigenaars. Verkoop van sociale woningen tast tenslotte toch al het ontoereikende bestand aan. De prijzen liggen, mede door de schaarste, te hoog - ook al door de te lage financiering van de sector. Velen verbloemen hun gezinstoestand en huren illegaal. Wanbetalers blijven eeuwig zitten. Dat terwijl er anderzijds wachtende files zijn. Zolang de verantwoordelijke Minister niet in zo een examen slaagt, kan hij beter de taalkennis met rust laten als selectiefactor. Dat is niet meer dan pleisters te plakken op houten benen voor opportunistische en elektorale redenen. Bovendien: Naast hun behuizing is het Nederland van het (economisch) laagste bevolkingssegment veelal ronduit slecht, oa. wegens gebrek aan hogere opleiding. Daarom moet je ze nog niet uitsluiten. Keulen praat misschien goed, maar wat hij vertelt is volkomen ontoereikend, zoals zijn prestaties op dit specifieke vlak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
aanvraag gedaan in 1999 antwoord in 2003 maar ondertussen was ik al verhuis naar mijn vriendin ! ancapa ik geloof dat Vlaams belang op dit punt meer gelijk heeft dan de sp.A want die sociale woningen betrefd maar ik ga hier nu ook nie luid aplaus geven voor u partij e ![]() |
|
![]() |
![]() |