Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2005, 14:26   #1
niatrabeht
Vreemdeling

Standaard waarom lijkt het me alsof bartian is gewist en geblokkeerd?

kunnen jullie me bevestigen of ontkennen dat bartian geblokkeerd is van posten en of zijn berichten er al dan niet gewist zijn?
en indien ja waarom dat dan zonder enige mededeling in zijn richting is gedaan?
groeten
niatrabeht
niatrabeht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 14:35   #2
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Spreek jij altijd zo graag tegen jezelf? niatrabeht/thebartian
Oud 1 maart 2005, 14:44   #3
niatrabeht
Vreemdeling

Standaard

Oud 1 maart 2005, 14:52   #4
niatrabeht
Vreemdeling

Standaard

dat komt omdat ik als bartian dus helemaal niks meer kon posten blijkbaar
Oud 2 maart 2005, 02:49   #5
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niatrabeht
dat komt omdat ik als bartian dus helemaal niks meer kon posten blijkbaar
Column Jan Denys: De kwalitatieve screening van werkzoekenden

Citaat:
Er zijn nog zekerheden in het leven. Een daarvan is de klacht van werkgevers uit de bouwsector dat er een tekort is aan bouwvakkers, een klacht die al een eeuwigheid meegaat. Elk jaar verschijnt er wel een persbericht over, waarin steevast wordt verwezen naar het feit dat weldra heel wat ervaren bouwvakkers zullen uitstromen. Er zouden geen vervangers voorhanden zijn en de vele duizenden werkzoekenden die bij de VDAB staan ingeschreven voor een bouwberoep, zouden hier eigenlijk niet (meer) voor in aanmerking komen. Dit roept fundamentele vragen op.

In 1987 werkte ik mee aan een rapport voor de Koning Boudewijnstichting over de – gebrekkige - aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt. In dit rapport verwonderde ik mij erover dat de bouwsector klaagde over een tekort aan (enkele duizenden) bouwvakkers, terwijl er op dat ogenblik 40.000 werkzoekenden ingeschreven waren die of afkomstig waren uit de bouwsector, of de wens hadden geuit in de sector te werken. Als het dan niet mogelijk is om via herscholing die paar duizend bouwvakkers te vinden, moet het werkloosheidprobleem dringend opnieuw bekeken worden. “Het aantal werklozen dat arbeidsbekwaam en arbeidsbereid is, zou dan slechts een fractie zijn van het huidige half miljoen”, zo schreef ik letterlijk. In 2005 blijkt het probleem nog steeds onverkort te bestaan. Waarom geraakt dit maar niet opgelost?

Vooreerst dit: op het terrein zijn ontelbare initiatieven genomen om te zorgen voor een kwalitatieve instroom van bouwvakkers. De bouwsector is een van de eerste waar sectorale opleidingsinitiatieven werden opgestart. Ook de VDAB heeft op het gebied van beroepsopleidingen voor de bouwsector een goede staat van dienst. Maar ondanks al deze inspanningen is de schaarste aan bouwvakkers dus blijven bestaan.

Wat vooral blijft verbazen, is dat zoveel werkzoekenden bij de VDAB staan ingeschreven voor een bouwberoep, terwijl de sector zelf beweert dat slechts een kleine minderheid nog in aanmerking komt voor een baan in de sector. Hoe kan dat? Ik zie verschillende mogelijkheden. Ofwel is de analyse van de sector gewoon fout en zijn veel werkzoekenden mits enige inspanning wel degelijk inzetbaar. Dan wordt het hoog tijd om dit eens te zeggen. Ofwel wijst dit op een onvoldoende kwalitatieve screening van de betrokken werkzoekenden door de VDAB.

De bouwsector kent inderdaad een grote uitstroom van werknemers op relatief jonge leeftijd. Dit begint al bij dertigers: sommigen kunnen het werk in de sector effectief niet (meer) aan, anderen hebben er gewoon geen zin meer in. Er zijn dan inderdaad redenen om aan te nemen dat deze werkzoekenden niet meer terug kunnen instromen in de bouwsector. Maar waarom blijven ze dan bij de VDAB geregistreerd staan onder de bouwsector? Dit leidt tot een weinig transparant zicht op sectorale ‘arbeidsreserves’. En het transparanter maken van de arbeidsmarkt is nu net een van de basisdoelstellingen van de VDAB.

We kunnen enkel gissen waarom op dit terrein zo weinig reële vooruitgang is geboekt de voorbije decennia. Het wijst in elk geval op verkeerde strategische keuzes in het verleden. Meteen komen ook zaken zoals het zichzelf inschrijven door de werkzoekenden in een ander daglicht te staan. Als op deze bestanden niet systematisch structurele correcties worden aangebracht, zijn ze waarschijnlijk van weinig waarde. Wie het in deze omstandigheden over het automatisch matchen van vraag en aanbod heeft, is een dromer. [size=3]Misschien moet de volgende administrateur-generaal van de VDAB wat leuke IT-initiatieven van de dienst schrappen en het geld investeren in een kwalitatief hoogstaand screeningsinstrument, dat uitgaat van reële competenties en verwachtingen van werkzoekenden. Het is maar een idee.[/size]
is dat een posting van u hierboven ? ik vindrt er nergens het origineel van terug ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 maart 2005 om 02:51.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2005, 02:53   #6

Standaard

Ik weet niet zeker maar kan mss ook iets te maken hebben met het feit dat je hier en daar je echte naam hebt aangegeven ? mag dat hier wel. ik had dat op een ander forum ook eens gedaan en teon was mijn post er ook gewist ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 2 maart 2005, 03:01   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Ik weet niet zeker maar kan mss ook iets te maken hebben met het feit dat je hier en daar je echte naam hebt aangegeven ? mag dat hier wel. ik had dat op een ander forum ook eens gedaan en teon was mijn post er ook gewist ?
Dat mag op voorwaarde dat het uw eigen naam is.
Dus niet de naam van andere forummers.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2005, 03:13   #8

Standaard

slaapwel Bobke
Oud 2 maart 2005, 03:40   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
slaapwel Bobke
Ook een goede nacht.
Morgen zie je mogelijks klaarder, denk er eens over na.

Laatst gewijzigd door Bobke : 2 maart 2005 om 03:42.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 00:55   #10
niatrabeht
Vreemdeling

Standaard

Nee die post is niet van mij
maar ik heb wel mijn naam gebruikt
maar het is mijn eigen naam
nu ik dacht dat het mischien was omdat ik er nogal eens een link naar
jouwforum.be bijzette
dat zullen we dus maar niet meer te veel doen
groeten
Oud 3 maart 2005, 01:03   #11

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niatrabeht
Nee die post is niet van mij
maar ik heb wel mijn naam gebruikt
maar het is mijn eigen naam
nu ik dacht dat het mischien was omdat ik er nogal eens een link naar
jouwforum.be bijzette
dat zullen we dus maar niet meer te veel doen
groeten
K heb de indruk dat het hier heel vrij is. Er zijn soms links naar ronduit fascistische sites. jouw forum zou geen probleem mogen zijn denk ik
heb je t al eens aan moderator gevraagd. ik denk dat het een misverstand is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be