![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
|
![]() Terwijl men hier om de twee minuten de verkeerswet wijzigt - zogezegd met het oog op de verkeersveiligheid - is men in Nederland met oplossingen bezig (of doet men tenminste fatsoenlijk zijn best)...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.128
|
![]() 1- nen BÚS die 250km/h rijdt? Waarom
2- Geld storten mag altijd hoor - één adres - zie avatar
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Hilarisch.
(ben student aan de faculteit van prof. Ockels...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Nu hopen dat dat geld ook gebruikt wordt in meer nuttige projecten hier ipv die klote bussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.128
|
![]() trouwens,
voor de mensen die denken dat met dat geld de bus wordt gemaakt? Citaat:
schoon uitgave dan
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
|
![]() Citaat:
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
|
![]() Citaat:
Tja, U zou het hier ook tot minister kunnen brengen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 4 maart 2005 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Wees gerust rodeo, er wordt ook een prototype gemaakt van dat geld.
![]() Ik weet niet of het wel zo'n veilige techniek is: een bus heeft niet zoals een trein een spoor, dus de kans op ongelukken lijkt me een stuk groter. Verkeersgeleidingssystemen moeten nog sterk ontwikkeld worden: in Eindhoven hebben ze bussen laten rijden die met een geleidingssysteem in het wegdek werken, maar die zijn inmiddels allemaal buiten dienst gesteld vanwege de vele defecten. Daarnaast moet je op lange afstanden een stuk meer bussen laten rijden, want per bus kunnen er maar 35 mensen mee. Dat is niks vergeleken met een trein. Ik vraag me dus af of die superbussen, eigenlijk een soort 'treinen zonder spoor', wel zoveel beter zijn dan een hogesnelheidstrein. Wel goedkoper in aanleg dan hogesnelheidslijnen, maar voor de bestaande en geplande HSL's komt de techniek te laat. Op andere trajecten is modernisering van de spoorwegen goedkoper en effectiever denk ik: verhoging van het voltage en verkleining van de blokken (spoorlijn is onderverdeeld in met seinen beveiligde blokken en er moet altijd een leeg blok tussen twee treinen zitten) lijkt me effectiever. Door over te schakelen op 25 kilovolt (in NL is het nu 1,5 kilovolt, in België 3 kilovolt) kan er bijv. ook op reguliere spoorlijnen 180 tot 200 km/u gereden worden, waar dat nu meestal maar 140 km/u is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Gouverneur
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.128
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
__________________
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Startsubsidie ministeries voor onderzoek naar ‘Superbus’
04-03-2005 door M&C Persbericht 26/2005 - Vooronderzoek van start De ministeries van Verkeer en Waterstaat en van Economische Zaken hebben 300.000 euro toegezegd als startsubsidie voor het project Superbus van de leerstoel ASSET (aerospace for sustainable engineering and technology) van prof. Wubbo Ockels. Deze startsubsidie is toegezegd nadat in het najaar de resultaten van een conceptueel haalbaarheidsonderzoek aan de beide ministeries zijn gepresenteerd. Dit haalbaarheidsonderzoek is destijds verricht met de hulp van 35 experts uit de universiteit en het bedrijfsleven. Met de startsubsidie zal de TU Delft een voorstudie doen, waarin onder andere wordt bestudeerd in welke mate de Superbus een aanvulling of verbetering is van bestaande vervoermiddelen. Ook het rijcomfort en de veiligheid zullen onderzocht worden, naast de technische, de economische en de milieu-aspecten. Deze sponsorbijdrage wordt buiten de normale regelingen om, gezamenlijk door de beide ministeries gerealiseerd. In een reactie schrijven de gezamenlijke ministeries: “De overheid wil met haar bijdrage aan de Superbus het project een stimulans geven, om hiermee het innovatieve karakter te onderschrijven. De overheid richt zich op het versterken van de innovatiekracht van de Nederlandse economie. Dit gebeurt via het verbeteren van het innovatieklimaat, het stimuleren van innovatie door bedrijven, het bevorderen van samenwerking tussen bedrijven en kennisinstellingen en het benutten van kansen op een aantal strategische technologiegebieden, zoals ICT, Life Sciences en duurzame technologie." De sterk gestroomlijnde Superbus wordt aangedreven door een elektromotor. Op grote afstanden rijdt de bus over een aparte (goedkoop aan te leggen) betonnen baan, waar snelheden van 250 km/uur bereikt kunnen worden. Dicht bij de bestemming mengt de bus zich in het gewone verkeer. Door deze flexibiliteit is vervoer van deur tot deur mogelijk. In de bus zullen diverse nieuwe technieken worden toegepast. Zo maakt de bus om comfort te bieden bij hoge snelheden gebruik van een pro-actief veersysteem (door de volledige kennis van de weg kan de vering anticiperen op oneffenheden van het wegdek), en van een geavanceerde radar op de bumper die een paar honderd meter vooruit kijkt, zodat de bus bij gevaar tijdig kan afremmen. “De milieu-impact van de superbus is vele malen kleiner dan bijvoorbeeld een hogesnelheidslijn, omdat het energiegebruik aanzienlijk lager is en de aanleg en onderhoud van het traject veel minder kost en minder landschappelijke impact heeft”, verwacht prof. Ockels. In de voorstudie zal ondermeer een analyse gemaakt worden van de vervoerswaarde, de mate waarin de Superbus een verbetering of aanvulling van bestaande vervoersmiddelen is. Door middel van simulatietesten zullen het rijcomfort en de veiligheid van het superbus-concept getest worden. Daarbij zal gebruik worden gemaakt van de vluchtsimulator SIMONA. Ook zullen de technische, de economische en de milieu-aspecten worden bestudeerd. Daarnaast wordt op korte termijn een workshop gehouden met deskundigen van de TU Delft en van de betrokken industrieën, om de plannen op elkaar af te stemmen. Na een succesvol afsluiten van de voorstudie (eind 2005) hoopt de TU Delft een contract aan te gaan met belanghebbenden bij de overheid en evt. industrie voor het realiseren van een experimenteel praktijkmodel van de Superbus. Het streven is dit model te presenteren bij de opening van de Olympische Spelen in Beijing. De Chinese overheid heeft zich immers voorgenomen dat dit de eerste Olympische Spelen zullen zijn die volledig duurzaam zijn. Bovendien is China een (grote) potentiële markt voor de Superbus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Ik opteer voor de collectebus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
Nee, dat is niet nodig, want er is ook een beveiligingssysteem dat de trein automatisch stopt als het door een rood sein gaat. Maar ik denk dat je normale seinen prima ziet hoor. Wat voor seinen zou met 200 km/u dan beter zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.128
|
![]() Citaat:
__________________
|
|
![]() |
![]() |