![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hereniging van de provincie Brabant ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 21,57% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
40 | 78,43% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik ben noch akkoord met het FDF dat Brussel wil laten uitbreiden, noch met de Vlaamse separatisten die BHV willen splitsen.
Het FDF wil met de uibreiding van Brussel de taalgrens naar het noorden duwen en dat is onaanvaardbaar. De Vlaamse separatisten willen met de splitsing van BHV onze prachtige Belgische staat nog verder opslitsen. Mijn voorstel is: - Het Brussels gewest niet uitbreiden maar afschaffen, net zoals alle andere gewesten en gemeenschappen. Als regionale overheid worden de provincies belangrijker. - Vlaams en Waals Brabant opnieuw herenigen als een officieel tweetalige provincie. Dit betekent dat Nederlandssprekenden die in Louvain La Neuve gaan wonen recht hebben op Nederlandse taalfaciliteiten en dat Franssprekenden die in Leuven gaan wonen recht hebben op Franse taalfaciliteiten. Er komen provinciale kieslijsten in Brabant met zowel Franse als Vlaamse lijsten. De inwoners van heel Brabant kunnen dus kiezen wie ze willen. - Dus geen apart Brussel meer en geen splitsing van de provincie Brabant. Brabant is dan ook niet Vlaams of Waals maar is een Belgische provincie, zonder taalgrens ! - De provincie Luik wordt ook tweetalige provincie met Frans en Duits. - De rest van de provincies zijn dan ééntalig Frans of Nederlands ! Voordelen: - probleem van ingewikkelde kieskringen zijn van de baan - de taalgrens kan in Brabant niet naar noord of zuid gaan, want er zal gene meer zijn --> dus ook daar kan er geen ruzie meer over gemaakt worden --> de eenheid van het land kan dus bewaard blijven. - niemand wordt ook benadeeld in dat systeem, want iedereen heeft recht op faciliteiten in zijn eigen taal in heel Brabant. - geen gewesten en gemeenschappen meer --> beter en goedkoper bestuur voor de mensen (al deze regeringen moeten betaald worden en dat kost de belastingbetaler een pak geld!) Geen enkel nadeel ! Laatst gewijzigd door België-mijn-land : 9 maart 2005 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kunt ge daar nu tegen zijn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon dat van de club die de naam "bub" draagt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat betekent dat dan wanneer u schrijft dat er geen taalgrens meer is... Dat alle Vlaamse gemeenten plotseling in beide talen moeten functioneren? Dat dus ALLE diensten in twee talen moeten worden aangeboden (dus ook twee bibliotheken of volledig tweetalige bibliotheken bijvoorbeeld)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() zeker niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.a.w. het gelijkheidsbeginsel komt in het gedrang... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zou trouwens wat voorzichtig zijn met uw bewering. Ik zie graag eens de cijfers tegemoet van de kosten die een grotere unitaire administratie kost in vergelijking tot een veel doeltreffender regionaal uitgebouwde administratie en politiek apparaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brabant moet herenigd worden. Liefst ook met de delen van Brabant die momenteel in Nederlandse handen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zit dat dan met Zeeuws-Vlaanderen trouwens? En met Nederlands-Limburg? Wat doet u met de vroegere Spaans-Gelderse gebieden? En zie ik het nu goed dat u een Grootbrabantse provincie wil stichten die zich uitstrekt van Waals-Brabant tot Noord-Brabant (met dus ook Antwerpen erbij)? Op welke gronden moet dit dan gebeuren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Als u zo graag herenigingen hebt, beste Patriot, waarom geen hereniging van Nederlands Limburg met Belgisch Limburg, en Nederlands Brabant met Vlaams Brabant, en waarom niet Vlaanderen met Nederland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 9 maart 2005 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door België-mijn-land : 9 maart 2005 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp ik het nu goed dat de belgicisten de mensen niet alleen een staat willen opdringen, maar ook een godsdienst opleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |