![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Pierre Lano, Westvlaams tapijtenmarchand en dus van zichzelf denkend dat hij ook een goed politicus is, zetelt in de Kamer voor de maffiapartij VLD.
Dit kneuterig onderdeurtje heeft het gepresteerd in een interview met journalisten van de Waalse krant Le Soir het volgende uit zijn domme blauwe botten te slaan: "Je me suis personellement pas opposé �* un élargissement -(inzake Brussel, de gekende eis van het FDF)- s'il se realise dans un cadre minimal et �* une condition: la fusion des 19 communes de Bruxelles. Si elle se réalise, on pourrait imaginer une petite extension de la Région �* Rhode-Saint-Genèse, en annexant le bois par exemple, histoire de réaliser un couloir avec la Wallonie. Ce qui m'interesse c'est le rôle international de Bruxelles. Je constate que cette région est gérée en dépit du bon sens. Et ce n'est pas bon, y compris pour les Flamands." Bron: Le Soir, 16 maart, p.6 Ware het niet zo serieus bedoeld, men zou er nog mee kunnen lachen. Eens te meer wordt bewezen dat liberaal-rechts bestaat uit zakkenvullende volksverraders die best ********** worden. |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Sterk dat je uit één persoonlijke opinie een volledige partij de grond kan inboren. Ik ben zeker niet akkoord met hem, maar de uitleg die jij er bijgeeft is wel zo'n kléin beetje overdreven en dat komt je algemene geloofwaardigheid niet ten goede.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Guderian : 16 maart 2005 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Internet-vertaling:
Ik ben me personellement die niet aan een uitbreiding -(inzake Brussel, van gekende eis Van het FDF wordt tegenovergesteld) - als hij realise in een minimaal kader en op een voorwaarde: de fusie van de 19 gemeenten van Brussel. Als zij gebeurt, zou men een kleine uitbreiding van de Regio aan Rhode-Saint-Genèse kunnen bedenken, door het hout bij te voegen bijvoorbeeld, geschiedenis om een gang met Wallonië te verwezenlijken. Dat wat me is het interesseert de internationale rol van Brussel. Ik stel vast dat dit gebied ondanks de goede richting wordt beheerd. En het is niet goed, ook voor de Vlamingen ?? Wat moet ik hiervan maken?
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Over volks- en landsverraders gesproken: WO2, nazi's, flaminganten, collaboreren,...
Google weet er alles over: http://www.google.be/search?ie=UTF-8...t+collaboreren |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Lano is ook wel een typische franskiljon die zichzelf dan nog cool wil voordoen door constant Engelse termen te gebruik (een beetje �* la Baltazar Boma voor de Kampioenen-liefhebbers).
Maar allé, volksverrader vind ik toch zo'n stom woord. Je rechterarm wordt daar zo stijf van. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit is inderdaad sjinees, die autotranslators toch hé... |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Guderian heeft weer eens een klare kijk op de samenleving.
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens te meer toont die uitspraak dat er bij de VLD politici zitten die geen enkel principe hoogachten, maar bereid zijn tot de meest merkwaardige compromissen om toch maar verder aan de vetpotten van de macht te kunnen zitten. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oubollig of niet, het is het enige juiste woord dat er voor in aanmerking komt, hoe wil je het anders noemen, ? |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit heeft niets met realiteitszin te maken. 't Getuigt trouwens van een totaal gebrek aan realiteitszin een voorstel te lanceren de grenzen van een gewest te wijzigen. Dit betekent voor België gewoon een tijdbom en leidt onvermijdelijk tot heel wat communautaire wrijvingen. Met dit voorstel toont die VLD-politicus dat hij geen principes heeft en alles wil doen om toch maar de Franstaligen de vriend te houden. Hij heeft zelfs niet het besef dat hij daarmee de gerechtvaardige eis van de Vlaamse partijen fnuikt, een eis die volledig in de lijn ligt van de uitspraak van het hoogste rechtscollege in dit land. Misschien kunnen we dus eens beginnen met dat laatste alsook de grondwettelijke bepalingen te eerbiedigen. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel u maar voor dat ge als vlaming daar woont en dat ze morgen komen zeggen dat ge plots ne waal geworden zijt, ...
want daar komt het op neer hé... |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
U vergeet dat Janine Leduc van dezelfde partij zich ook niet tegen een uitbreiding van brussel wilde uitspreken "vanuit solidariteit met Wallonië"... Ik vind voor een keer volksverraders als term wel op zijn plaats...
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|