![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op woensdag 16 maart organiseert het Katholiek Vlaams Hoogstudentenverbond (KVHV) vanaf 20.00u in de Universiteitsaula van Gent (Volderstraat 9) de Staten-Generaal (van verzet) tegen het regime. Het is net zoals in 2002 en 2003 een krachtig colloquium dat als ondertitel "175 jaar België, het einde in zicht" draagt.
Sprekers zijn: -prof. Matthias E. Storme (Volk wordt staat, wordt Vlaamse staat) -prof. Eric Ponette (de identiteit waarin ik geloof) -prof. Joost Rampelberg (Brussel hoort bij Vlaanderen) -Peter De Roover (Vlaamse politici vormt front!) -nationaal voorzitter van KVHV 2004-'05 Stijn Derudder (het KVHV in de Vlaamse Beweging) Het wordt opnieuw een groot en radicaal evenement, waarbij heel wat jonge en minder jonge Vlamingen zullen verzamelen. Wees erbij! Meer info: www.kvhvgent.info en [email protected]
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben onder de indruk!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() ik ga schoon al die reclamekes aftrekken zie
voel me dan terug goed voor die dag :! PS: Citaat:
PSS: dat was dan ook het laatste bezoek aan de Cuba Libre! :s
Laatst gewijzigd door rodeo : 4 maart 2005 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
de argumenten worden opnieuw uit de kast getrokken hoor (vraagje @ Tantist / kenner, heeft uw beweging iets te maken met het NSV Gent? Anders vertel ik je een schoon verhaalke daaromtrent)
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() "Het is net zoals in 2002 en 2003 een krachtig colloquium dat als ondertitel '175 jaar België, het einde in zicht' draagt."
Hahahaha! Dat gaat het hem doen "een krachtig colloquium". (btw: petten + linten = pakske slaag) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() het NSV besloot felgele affichkes uit te hangen. Ze hadden die op een prominente plaats gehangen, namelijk op de grote ingangsdeuren van de campus, en op het bureau van de aula, gans vooraan (! ge moet maar durven). Ze hadden dan nog superglue gebruikt, want ge kreeg et er ni van
1. tegen de middag kon je niet meer zien dat er tekst op stond (volledig afgetrokken) 2. aandacht van prof (zonder NSV te vermelden!) 3. aandacht van decaan: 'ja, int vervolg die affichkes ni direct af te trekken: laat ons er ne foto van nemen, dan kunnen we stappen ondernemen' goede indruk ebben die gasten gemaakt zeg
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NSV'ers zijn ALTIJD in de minderheid. Ze hebben niet eens 20 leden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kvhv = Nsv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
wat het NSV betreft: de tegenbetoging was groter... wat al veel zegt over het NSV ![]()
Laatst gewijzigd door rodeo : 5 maart 2005 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mij indertijd de zeldzame keer dat ik van wacht was op spoedgevallen samen met spoedartsen een (figuurlijke) breuk gelachen met dat langharig werkschuw tuig. Bij het invullen van de papieren werd er steeds naar studierichting/beroep gevraagd...pol en soc meneer/psychologie meneer/ werkloos meneer/ OCMW meneer/ niks meneer...Woehaa!! Ik herinner mij vaag dat eventueel gewonde rijkswachters door een vreemde gril van het lot steeds eerst werden behandeld... ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=3]Je bent een schande voor de geneeskunde ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Waarde dokter Mengele, gelieve te laten weten in welk ziekenhuis je werkt, dat ik daar zeker NOOIT terechtkom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Het is wel behoorlijk gestoord om te denken dat er ook maar enige waarde of politieke slagkracht zit in een "Staten-Generaal" tegen het "Belgische regime"
![]() Goed. Tijd voor een anekdote. Bart De Wever (N-VA) is tegen een Vlaams leger. Zoals u weet zijn zowel Frankrijk als het VK tegen een Europees leger. Ergo, Vlaamse onafhankelijkheid is dus niet mogelijk, zolang deze twee landen dit veto behouden. Er moet immers een Europees leger zijn om het Belgische te doen verdampen. Welnu, het zou goed zijn indien de Vlaamsgezinden zouden zeggen dat het VK en Frankrijk hun leger gaan opheffen om hun steun te betuigen aan de idee van Vlaamse soevereiniteit. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En net nou we ook de rijrichting zouden vereuropeaniseren, maar Groot-Brittannië geen zin heeft om rechts te rijden. Dan zullen we ook maar de Europese Unie opzeggen, niet?
![]() |