![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() [font=Times New Roman][size=3]Vind dat dit verdacht stil word gehouden(was maar een klein kolonetje in de krant pagina 4 of 5)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Het gaat hier toch over een hoop geld![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Van goed beheer gesproken! ![]() Het verschil in de boekhoudingen van het Antwerpse OCMW en zijn voormalige ziekenhuizen bedroeg geen 22,5 miljoen euro maar 253 miljoen euro . Dat blijkt uit het onderzoek dat het OCMW liet uitvoeren. [font=Verdana] Het verschil is volledig toe te schrijven aan boekhoudkundige fouten, die nu voor het overgrote deel al zijn gecorrigeerd. De Antwerpse OCMW-ziekenhuizen werden vorig jaar verzelfstandigd. In oktober stelde een rapport van Ernst & Young dat er bij de afrekening eind 2003 een verschil van 22,5 miljoen euro was tussen de boekhouding van het OCMW en die van de vier ziekenhuizen. Een nieuw en gedetailleerder onderzoek heeft nu aangetoond dat het verschil in de boekhoudingen in realiteit 253 miljoen euro bedroeg. Van fraude is absoluut geen sprake, alles is te wijten aan jarenlange fouten in de boekhouding. Het onderzoek heeft alle fouten nu geïdentificeerd. Voor 250 miljoen euro zijn al correcties doorgevoerd. De paar overige miljoen van het verschil wordt verklaard door fouten met 94.000 kleine facturen. Die kunnen niet zomaar worden rechtgezet. Het onderzoek bracht ook nog aan het licht dat de ziekenhuizen in 2003 minder schulden hadden dan gedacht. In een Valentijnsakkoord nam de stad 300 miljoen euro schulden van de ziekenhuizen over, terwijl nu blijkt dat de ziekenhuizen er minder slecht voor stonden en dat het OCMW zelf zonder het te weten 55 tot 60 miljoen euro schulden meer had. Daaruit volgt dat het OCMW een oplossing moet zoeken voor een tekort van 5 tot 10 miljoen euro. Volgens voorzitster Monica De Coninck is dat haalbaar, maar zal het OCMW wel de buikriem moeten aanhalen.[/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Het was op de verkeerde rekening overgeschreven.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3000000/94000= €31.91. Kleine facturen? Ik weet niet, als ik een een extra rekening van €31.91 binnenkrijg dan wil ik wel weten vanwaar dat die komt,en voor wat.
Wie heeft er systematisch €3.91 euro afgeroomd van 940000 rekeningen en op zijn/haar/de partij's rekening geschreven?
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie kan het wat schelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Of kan dat je niet schelen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Neen, want het maakt niet uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() 10.000.000.000 BEF-kes vind ik geen put meer, maar een serieuse krater!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Mag ik weten waarom het je niet raakt?[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Of ben je een overtuigde sos die alles slikt omdat het zijn partij is en daardoor alles mag?[/size][/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik ben geen sos of het omgekeerde.
Het raakt mijn koude kleren gewoon niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Bhairav heeft de juiste instelling.
Gewoon tegen alles 'foert' zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Het is anders wel effectief hoor. Vanuit dat standpunt vallen dogma's en leugens gemakkelijker te achterhalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik kan op de moment nog niet tegen alles foert zeggen.
Maar ben wel op de goede weg. Als er een clubje opgericht wordt hier, dan heb ik belangstelling. De Foerters? Misschien zeg ik dan wel foert. Wie weet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik voel mij veel te goe voor clubs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |