Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2005, 11:39   #1
Ericmagnus
Vreemdeling

Standaard REMMERY deel 429

Las op 1 april (aprilgrap ?) in de standaard online dat het gerecht een nieuw spoor uitzoekt dat zou leiden naar de broers Verbeke (?). De ene zou reeds enkele malen veroordeeld zijn ivm negationisme van de holocaust, de andere is al verschillende malen geïnterneerd...

Toen ik echter op zoek ging naar bevestiging van dit bericht kon ik deze info nergens terug vinden... zelfs niet op de VRT waar normaal elke scheet ivm deze zaak uitgebreid op het zeven uur journaal aan bod komt...

Nog vreemder werd het dat ik op 2 april nergens het artikel op de standaard website kon terug vinden ????

Weet iemand hier iets meer over ??? Hoe staat het nu eigenlijk met die hele Remmery saga ???
Ericmagnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 11:52   #2
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Dit staat op Het Nieuwsblad:

Citaat:
Broer Siegfried Verbeke heeft link met dreigbrieven Remmery

De federale recherche volgt een nieuw spoor in het onderzoek naar de zeven dreigbrieven die het delicatessenbedrijf Remmery in Ledegem kreeg. De aandacht van de speurders gaat naar een website waar onder de titel ,,Eerbied voor Eigen Volk en Bezit'' de steunbetuigingen aan zaakvoerder Rik Vannieuwenhuyse en zijn moslimwerkneemster Naïma Amzil in ronduit racistische bewoordingen worden becommentarieerd. Achter de website zou Herbert Verbeke schuilgaan.

De Antwerpenaar werd meer dan eens geïnterneerd. Het parket van Antwerpen vraagt nu opnieuw zijn internering omdat hij volksvertegenwoordiger Maya Detiège, dochter van voormalig burgemeester Leona Detiège, heeft gestalkt. Bovendien zoekt de politie van Antwerpen hem voor dreigbrieven aan burgemeester Patrick Janssens. Herbert Verbeke is de broer van Siegfried Verbeke. Die werd enkele maanden geleden door het Kortrijkse gerecht voor korte tijd achter de tralies gezet omdat Duitsland voor negationistische uitspraken zijn uitlevering vroeg.
(JF/PLA)

Het Nieuwsblad
Zo op het eerste zicht geen aprilvis...
(Je weet natuurlijk nooit, hé?)

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 april 2005 om 11:53.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 11:59   #3
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Op de site van De Standaard (1/4/2005) staat dan weer:

Citaat:
KORTRIJK - De website met extreem commentaar op de steunbetuigingen aan Rik Vannieuwenhuyse en Naïma Amzil is geen spoor in het onderzoek naar de anonieme dreigbrieven. Dat zegt het parket van Kortrijk.
...
Het parket neemt nota van het bestaan van de website maar zegt dat er nog geen onderzoeksdaden werden verricht. Gisteren raakte bekend dat de eerste vergelijkingen van de vingerafdrukken met het gevonden vingerspoor nog niks hebben opgeleverd.

De Standaard (betalend archief)
In elk geval geen aprilvis, zo lijkt het toch.
Oud 4 april 2005, 12:19   #4
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Las op 1 april (aprilgrap ?) in de standaard online dat het gerecht een nieuw spoor uitzoekt dat zou leiden naar de broers Verbeke (?). De ene zou reeds enkele malen veroordeeld zijn ivm negationisme van de holocaust, de andere is al verschillende malen geïnterneerd...

Toen ik echter op zoek ging naar bevestiging van dit bericht kon ik deze info nergens terug vinden... zelfs niet op de VRT waar normaal elke scheet ivm deze zaak uitgebreid op het zeven uur journaal aan bod komt...

Nog vreemder werd het dat ik op 2 april nergens het artikel op de standaard website kon terug vinden ????

Weet iemand hier iets meer over ??? Hoe staat het nu eigenlijk met die hele Remmery saga ???
Dit bericht werd op Radio1 op 1 apirl op het nieuws van 6 of 6.30 uur vermeld.
Het viel me ook op dat daar later niets meer werd van vermeld (Radio1 noch op VRT)
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 19:01   #5
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Op de site van De Standaard (1/4/2005) staat dan weer:

In elk geval geen aprilvis, zo lijkt het toch.
Mij lijkt het een politiek correcte aprilvis.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 19:11   #6
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Mij lijkt het een politiek correcte aprilvis.
ROTTE vis als ge het mij vraagt!
Dinooke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 19:18   #7
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Rotte vis ?
Wie ?
Verbeke ?

Ne Vb'er die ne negationist voor rotte vis uitmaakt ter gelegenheid van 1 april ?
Oud 4 april 2005, 22:21   #8
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Het was weer eventjes te stil: er moet weer iets nieuws uit de bus komen: misschien een volgende dreigbrief???

Waar blijft de dirigent??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 22:53   #9
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Het was weer eventjes te stil: er moet weer iets nieuws uit de bus komen: misschien een volgende dreigbrief???

Waar blijft de dirigent??
Noel Slangen is met vakantie...
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be