Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2004, 19:36   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard WEG MET DA WINTERuuR

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]B.U.B. wil afschaffing winteruur[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] De Belgische Unie stelt voor het winteruur af te schaffen en dus het zomeruur heel het jaar door te behouden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De voordelen van zo’n afschaffing zijn aanzienlijk:[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]1) men vermijdt zo vervelende uuraanpassingen, tweemaal per jaar, die het bioritme van mens en dier kunnen schaden; [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]2) in de winter zal de menselijke activiteit meer overeenkomen met de uren daglicht zodat het leven aangenamer wordt en het aantal depressies - de moderne ziekte - vermindert;[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] 3) de initiële reden voor de invoering van het zomeruur, namelijk de energiebesparing die optreedt wanneer het langer licht blijft ’s avonds, wordt zo uitgebreid naar de winter, wat geen overbodige luxe is aangezien de Belgen de laatste jaren nogal veel elektriciteitspannes meemaken en de elektriciteit in ons land redelijk duur blijft.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Bovendien vermijdt men zo de afschaffing van het zomeruur, het idee van sommige technocraten. Er is namelijk niets zo aangenaam als het langdurige daglicht in de zomer waardoor de Belgen laat buiten kunnen blijven, wat bevorderlijk is voor het menselijk contact en de ontspanning. Ook de horeca doet hier uiteraard gouden zaken mee.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het wordt tijd dat onze overheid, in plaats van zich bezig te houden met taaltwisten, eindelijk eens begint te denken aan het welzijn van de Belgen ![/size][/font]
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 21:08   #2
bartje
Minister-President

Standaard

Wel ik ben ook een enorme voorstander van het zomeruur, het heeft heel wat voordelen vooral tijdens de zomeravonden. Het is lang klaar, je kan dus langer genieten enzo.
Nu in de winter; dat vroeg donker zijn etc. is voor niets goed en de mensen gaan zich er minder goed bij voelen.
Degene die zeggen dat je maar 's morgens meer moet genieten dat is driedubele nonsens, 's avonds is dat allemaal veel aangenamer met langer licht.

En een uur verschil in licht vind ik toch al wat zu vooral tijdens de zomermaanden!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 22:47   #3
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]1) men vermijdt zo vervelende uuraanpassingen, tweemaal per jaar, die het bioritme van mens en dier kunnen schaden;
[/size][/font]
Ocharme die werkers die in allerlei ploegensystemen werken.
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]
Citaat:
2) in de winter zal de menselijke activiteit meer overeenkomen met de uren daglicht zodat het leven aangenamer wordt en het aantal depressies - de moderne ziekte - vermindert;
[/size][/font]
Allez meneer, het winteruur dat de oorzaak is van depressies, waar haal je dat nu weer van?
Citaat:
3) de initiële reden voor de invoering van het zomeruur, namelijk de energiebesparing die optreedt wanneer het langer licht blijft ’s avonds, wordt zo uitgebreid naar de winter, wat geen overbodige luxe is aangezien de Belgen de laatste jaren nogal veel elektriciteitspannes meemaken en de elektriciteit in ons land redelijk duur blijft.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Bovendien vermijdt men zo de afschaffing van het zomeruur, het idee van sommige technocraten. Er is namelijk niets zo aangenaam als het langdurige daglicht in de zomer waardoor de Belgen laat buiten kunnen blijven, wat bevorderlijk is voor het menselijk contact en de ontspanning. Ook de horeca doet hier uiteraard gouden zaken mee.
[/size][/font]
Ben je bang in het donker ofzo? Kan het mietjesgehalte weer niet op? Een moderne maatschappij hoort dag en nacht actief te zijn, conservatieve praat zoals "voor het donker hoort iedereen thuis te zijn" heeft DHL bijna de das omgedaan, gelukkig voor DHL zijn er nog minder conservatieve landen.
Citaat:
Het wordt tijd dat onze overheid, in plaats van zich bezig te houden met taaltwisten, eindelijk eens begint te denken aan het welzijn van de Belgen ![/size][/font]
Het afschaffen van het winteruur is even belachelijk als dat taaltwisten. Als de overheid zich echt wou bezig houden met het welzijn van Belgen zouden ze op de hoge energieprijzen moeten springen, dat is op dit huidige moment het probleem van de mensen zoals ze dat zo mooi zeggen.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 23:59   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jaja. De mensen willen die TECHNOCRATISCHE zever niet. Het wordt tijd dat men eens denkt aan het belang van de Belgische mensen, en zo ook regeert, in plaats van onnozele regeltjes over winteruren uit te vinden om het de mensen moeilijk te maken.

Weg met die vervelende technocraten, leve de mensen. Stem BUB.
Oud 7 november 2004, 00:19   #5
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Oh god... waarschijnlijk gaat dit weer voor één of andere regeringscrisis zorgen of wordt er zelfs een speciale partij voor opgericht...

Leven is België is geen lachertje.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 02:40   #6
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of de B.U.B. het weet, maar de wintertijd is eigenlijk de gewone tijd hoor!?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 03:58   #7
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Ik weet niet of de B.U.B. het weet, maar de wintertijd is eigenlijk de gewone tijd hoor!?
Ik wil dat bijtreden. Als je iets afschaft, dan tocht eerder het zomeruur?

www.zomeruur.tk
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 11:10   #8
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door Musketo : 7 november 2004 om 11:10.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 13:02   #9
bartje
Minister-President

Standaard

Indd het winteruur is het officiële uur maar persoonlijk ben ik voorstander van het zomeruur. Ik begrijp niet wat jullie in het winteruur zien. Hou er ook rekening mee dat het dan in de zomeravonden al donker gaat zijn van 22 uur hé!! Allé ja ik vind dat het dit allemaal minder aangenaam maakt; ok in het donker is dat ook wel goed maar toch.
Nu persoonlijk vind ik dat nu ook niet de belangrijkste discussie die er is hoor.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 14:16   #10
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies

Ze zullen ons bioritme komen redden!
Oud 7 november 2004, 14:36   #11
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]B.U.B. wil afschaffing winteruur[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]2) in de winter zal de menselijke activiteit meer overeenkomen met de uren daglicht zodat het leven aangenamer wordt en het aantal depressies - de moderne ziekte - vermindert;
[/size][/font]

Die depressies heb je niet door het veranderen van het uur, maar is eerder seizoensgebonden (zo is algemeen geweten dat het aantal zelfmoorden op het einde van het jaar hoger ligt)
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 16:02   #12
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het winteruur is er gekomen om het de Belgen moeilijk te maken: weg ermee.
Oud 7 november 2004, 16:14   #13
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het winteruur is er gekomen om het de Belgen moeilijk te maken: weg ermee.
Laat me raden waarom je de uurwisseling zo haat... Het is uitgevonden door de Duitsers, dus het moet wel demonisch zijn.

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:46   #14
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jaja manneke, gij zij ne slimmen he
Oud 7 november 2004, 17:54   #15
cor
Minister

Standaard

Maar wa wilt ge nu: De Winteruur of het Somersuur?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 18:05   #16
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor
Maar wa wilt ge nu: De Winteruur of het Somersuur?
Winterthur.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 18:24   #17
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Jaja. De mensen willen die TECHNOCRATISCHE zever niet. Het wordt tijd dat men eens denkt aan het belang van de Belgische mensen, en zo ook regeert, in plaats van onnozele regeltjes over winteruren uit te vinden om het de mensen moeilijk te maken.

Het winteruur het gehele jaar door!Het is als arbeider met ploegendienst redelijk frustrerend om tijdens de zomer vroeg in bed te kruipen als het nog kweet nie hoe lang licht is.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 18:33   #18
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De Belgische Unie stelt voor het winteruur af te schaffen en dus het zomeruur heel het jaar door te behouden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De voordelen van zo’n afschaffing zijn aanzienlijk:[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]1) men vermijdt zo vervelende uuraanpassingen, tweemaal per jaar, die het bioritme van mens en dier kunnen schaden; [/size][/font]
ahja, al die ezels bij de overheid die hun wekkers moeten verzetten

toch vind ik dat er inderdaad iets moet veranderen aan die belachelijke regeling; het argument van de energiebesparing wordt overigens fel bevochten en verdedigd, dus blijkbaar is men niet eens zeker of die lastige maatregel wel nut heeft...
Oud 7 november 2004, 18:44   #19
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Laat me raden waarom je de uurwisseling zo haat... Het is uitgevonden door de Duitsers, dus het moet wel demonisch zijn.
Kleine correctie: het was de Engelsman William Willet die voor het eerst een ernstige suggestie maakte in die zin.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 19:20   #20
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:

Ik denk niet dat u enige kennis heeft over het technocratisch gedachtegoed.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be