Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2005, 13:32   #1
Luddo
Minister

Standaard Belgacomtelefonist...

Zopas kreeg ik iemand van Belgacom aan de lijn. Hij sprak Nederlands met een uitheems (niet Frans!) accent dat zo overheerste dat ik verscheidene malen moest vragen om te herhalen. Het ging over een promotiecampagne. Heeft Belgacom geen "native"sprekers meer? Weet iemand hier meer over?
Oud 28 maart 2005, 13:48   #2
jef
Gouverneur

Standaard

Dan hebt u geluk, u krijgt direkt iemand aan de lijn waarmee u kunt spreken. Gewoonlijk is het: Wilt u geholpen worden in het Nederlands duk 1, naar een paar minuten muziek, is uw probleem dit of dat druk 4, weer muziek hebt u zus of zo druk 7, ... durk 4..... druk..... eindelijk waapr u geholpen kunt worden, dan hoort ge : gelieve even te wachten de lijn is bezet muziek ..... Later nog eens proberen; druk 1... druk 7.......
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 13:51   #3
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Zopas kreeg ik iemand van Belgacom aan de lijn. Hij sprak Nederlands met een uitheems (niet Frans!) accent dat zo overheerste dat ik verscheidene malen moest vragen om te herhalen. Het ging over een promotiecampagne. Heeft Belgacom geen "native"sprekers meer? Weet iemand hier meer over?
U belde een callcenter?
Meerdere 10 tallen mensen bevolken een callcenter,dat u juist iemand aan de lijn krijgt die het Nederlands niet volledig beheerst is waarschijnlijk een toeval,wat niet wegneemt dat perfect Nederlands en/of Frans een must zou moeten zijn zeker als men de telefoon bediend,wat dan weer niet wil zeggen dat die man zijn taak niet kent.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 13:52   #4
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Dan hebt u geluk, u krijgt direkt iemand aan de lijn waarmee u kunt spreken. Gewoonlijk is het: Wilt u geholpen worden in het Nederlands duk 1, naar een paar minuten muziek, is uw probleem dit of dat druk 4, weer muziek hebt u zus of zo druk 7, ... durk 4..... druk..... eindelijk waapr u geholpen kunt worden, dan hoort ge : gelieve even te wachten de lijn is bezet muziek ..... Later nog eens proberen; druk 1... druk 7.......
Ik werd zelf opgebeld! Waarschijnlijk een promotiecampagne om goedkoper te telefoneren. Toen ik zei dat ik geen Belgacomabonnee was beëindigde hij het gesprek.
Oud 28 maart 2005, 13:53   #5
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik werd zelf opgebeld! Waarschijnlijk een promotiecampagne om goedkoper te telefoneren. Toen ik zei dat ik geen Belgacomabonnee was beëindigde hij het gesprek.
Al veel Belgacom gebeld (nadruk op 'veel')

Nooit Waal (of ned-onkundige) aan de lijn gehad
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 13:55   #6
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Dat is zo,omdat er heel veel oproepen zijn,wat u wel vergeet is dat een 0800 nr gratis is,terwijl dat er vele andere instanties geen gratis nr beschikbaar is maar wel met dezelfde procedure gewerkt wordt.
Oud 28 maart 2005, 13:59   #7
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
U belde een callcenter?
Meerdere 10 tallen mensen bevolken een callcenter,dat u juist iemand aan de lijn krijgt die het Nederlands niet volledig beheerst is waarschijnlijk een toeval,wat niet wegneemt dat perfect Nederlands en/of Frans een must zou moeten zijn zeker als men de telefoon bediend,wat dan weer niet wil zeggen dat die man zijn taak niet kent.
Nog een geluk dat dit geen forum is over de perfecte spelling.
Ontopic:
- Nederland en/of Frans kennen: vereist.
- Telefoon kunnen bedienen: vereist.
Zijn die quota reeds ingevoerd? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 28 maart 2005 om 14:01.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 14:00   #8
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

nederlands sprekende indiers ... ergens in de buurt van Bombay ... edit ... Bangalore ... phd's die er tegen een laag loon Westerlingen de startknop van hun pc proberen aan te wijzen ... service economy ...

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 28 maart 2005 om 14:02.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 14:01   #9
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bent u dan wel zeker dat het iemand van Belgacom was? meerdere keren werd ik opgebeld door firma's die me telefoontarieven aanboden die zogezegt gunstiger zouden zijn en waar men goedkoper mee kan bellen enz.. dikwijls spreken zij in de naam van Belgacom om klanten te ronselen(bv. behoud tfnr.en klant Belgacom maar via voorgedraaid nr bieden zij hun tarieven aan via afgehuurde lijnen van Belgacom.
Dit probleem werd reeds meerdere keren besproken op het tv1 programma ombudsman.
Oud 28 maart 2005, 14:07   #10
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Bent u dan wel zeker dat het iemand van Belgacom was? meerdere keren werd ik opgebeld door firma's die me telefoontarieven aanboden die zogezegt gunstiger zouden zijn en waar men goedkoper mee kan bellen enz.. dikwijls spreken zij in de naam van Belgacom om klanten te ronselen(bv. behoud tfnr.en klant Belgacom maar via voorgedraaid nr bieden zij hun tarieven aan via afgehuurde lijnen van Belgacom.
Dit probleem werd reeds meerdere keren besproken op het tv1 programma ombudsman.
Hij vroeg of ik Belgacomklant was. Toen ik ontkennend antwoordde had hij geen interesse meer... Hij begon ook direct over Belgacom...
Oud 28 maart 2005, 15:12   #11
Flipgirl
Banneling

Flipgirl's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan die man nu uit een call-center bellen als het vandaag een (officiële) feestdag is? Er is zo goed als geen hond aant werk, laat staan die mannen van het overheidsbedrijf Belgacom ...
Flipgirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 15:14   #12
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipgirl
Hoe kan die man nu uit een call-center bellen als het vandaag een (officiële) feestdag is? Er is zo goed als geen hond aant werk, laat staan die mannen van het overheidsbedrijf Belgacom ...
Het kan best zijn zoals /\lcazar het aangeeft. Die belt misschien vanuit India of Sénégal (geen grapje, hoor).
Oud 28 maart 2005, 21:45   #13
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ook in België werken call-centers 24/24 en 7/7...
Sokkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 21:54   #14
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

Dit is een boeiende discussie. Nee, echt. Opgebeld worden door iemand, en die legt dan weer af? Wereldschokkend. Hoe jij nog gerust kan slapen 's nachts, ik begrijp er niks van. Laten we dit Grote Probleem nog dagen analyseren.
12 sec. of numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 21:57   #15
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 12 sec. of numarx
Dit is een boeiende discussie. Nee, echt. Opgebeld worden door iemand, en die legt dan weer af? Wereldschokkend. Hoe jij nog gerust kan slapen 's nachts, ik begrijp er niks van. Laten we dit Grote Probleem nog dagen analyseren.
Oud 28 maart 2005, 23:21   #16
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 12 sec. of numarx
En mijn eten smaakt mij ook al niet meer!
Oud 28 maart 2005, 23:44   #17
Flipgirl
Banneling

Flipgirl's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En mijn eten smaakt mij ook al niet meer!
Maar sukkeltje toch ... Int vervolg hangde gewoon zelf op met een simpele: "Sorry, ikke u ni goe begrijp, ikke Swahili spreek" ...
Flipgirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 23:45   #18
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Maar sukkeltje toch ... Int vervolg hangde gewoon zelf op met een simpele: "Sorry, ikke u ni goe begrijp, ikke Swahili spreek" ...
Si, bwana Kitoko!
Oud 29 maart 2005, 00:36   #19
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

En Flipgirl? Met je: "It's not because I'm blond, that I'm stupid."

Die zin zou al iets geloofwaardiger zijn als er 'blonde' stond.
12 sec. of numarx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be