![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() "Ik weet dat men van ons nationalisten wil maken die dromen van een eigen staat met duidelijke grenzen, maar dat zijn we niet."
Aldus NVA-voorzitter Bart De Wever in Humo nr. 3369 (maart 2005). Dat weten we dan ook weer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prachtige zet van de Belgen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ze komen bij de vetpotten en het worden makke lammetjes...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Zou de context worden meegegeven zou die ene zin misschien al wat duidelijker worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Of BDW is verstandig geworden en dus belgicist. Je weet maar nooit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() hier zou ik toch ook wel eens de context van zien, ik kan moeilijk geloven dat dewever bedoeld heeft wat jij hier laat uitschijnen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Hij ging dus in tegen de stelling van de journalist dat Vlaanderen door afscheiding een klein, geïsoleerd landje zou worden dat te klein was voor serieuze macro-economische politiek of defensie-beleid. Het ging dus uiteraard om een pleidooi VOOR een onafhankelijk Vlaanderen en dat zal de zielepiet die uit dit artikel citeert ook wel gelezen hebben. Spijtig genoeg was hij te oneerlijk om dat erbij te zeggen. Laatst gewijzigd door zorroaster : 14 april 2005 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Overigens, Knuppel, dat je zo voorbarig reageert over een uitspraak die overduidelijk uit zijn context werd gerukt en uitspraken doet die verdorie perfect samenvallen met die van wat die-hard-belgicisten...
Valt me weer zwaar tegen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als je het gelezen hebt, en je hebt de kontekst zo opzettelijk verzwegen, dan ben je een leugenaar en een bedrieger. ofwel heb je de kontekst niet gesnapt, en dan ben je debiel. Wat zal het zijn ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ik zie enkel een veelbetekenend citaat en een bron daaronder.
http://www.n-va.be/verkiezingen/cita...ail.asp?ID=276 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de (voorlopige) voordelen van België:
België kan op dit moment verantwoordelijkheden opnemen die eigenlijk op Europees niveau thuishoren, bijvoorbeeld op het vlak van defensie. Aan mij moet je niet vragen een Vlaams leger op te richten, een Belgisch leger is al belachelijk genoeg, zeker onder deze minister (PS-minister André Flahaut.). Ik weet dat men van ons absoluut negentiende-eeuwse nationalisten wil maken die dromen van een eigen staat met duidelijke grenzen, maar dat zijn we niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |