![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Landuyt pakt fraude met luxejeeps aan
Vaste scheidingswand verplicht Geen enkele luxeterreinwagen zonder vaste, niet demonteerbare scheidingswand zal nog door de controle geraken als lichte vrachtwagen. Minister van Verkeer Renaat Landuyt vreest grootschalige fraude en heeft daarom zijn beleid terzake verscherpt in een nota. De belangenorganisaties van autoconstructeurs Febiac en Federauto steigeren. De instructienota van Landuyt bepaalt dat minstens een derde van de cabine van een lichte vrachtwagen afgescheiden moet zijn met een vaste, loodrechte, metalen wand en moet dienen als bagage- of stockageruimte. Die verscherping moet beletten dat bezitters van een luxejeep bij de keuring een schuin wandje in hun auto monteren. Zo kunnen ze genieten van een veel gunstiger fiscaal regime en betalen ze veel minder taksen. Landuyt beschouwt dat als fraude. De nieuwe normen in zijn nota gelden sinds 4 april. Ze hebben tot gevolg dat heel wat luxeterreinwagens van het type Volkswagen Touareg, Mercedes M-klasse en Porsche Cayenne nu helemaal niet meer via een achterpoortje als lichte vrachtwagen kunnen worden ingeschreven. Febiac en Federauto schreeuwen moord en brand. De nieuwe wet die op 1 januari volgend jaar ingaat, is ruim voldoende om misbruiken tegen te gaan, zeggen ze. Vanaf dan vervalt het fiscale gunstregime voor luxeterreinwagens. Mensen die vóór 4 april een auto hebben gekocht, komen nu bedrogen uit. ,,Er is geen overgangsmaatregel voorzien. Die nota is onaanvaardbaar en overbodig.'' Landuyt heeft er ,,een wrang gevoel'' bij, zegt hij. ,,Die serieuze organisaties pleiten eigenlijk voor fraude. Ze hebben dan nog niet eens door dat de instructienota ingrijpender gevolgen heeft. Vanaf nu zal er bij élke keuring op worden toegekeken dat niemand nog probeert te sjoemelen. Wie een luxewagen wil, moet bereid zijn om de taksen daarop te betalen. Ik duld geen uitzonderingen.'' _____________________________________________ Groot gelijk, HARD aanpakken dat rijke profitariaat! Meer inkomsten voor de staat, goed voor de arme werklozen en zieken. Eerlijke verdeling welvaart. ![]() Laatst gewijzigd door pros de sos : 25 april 2005 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Nog beter zou zijn : aanpakken van de bedrijfswagens. Want, eerlijk gezegd ik vermoed dat dit om een onbeduidend aantal gaat. Enkele honderden in België ? Het zal eerder een principekwestie zijn ipv een praktische overwinning. Ik vraag mij trouwens af waarom "lichte vrachtwagens" eigenlijk verminderde taksen moeten hebben ? De zin hiervoor ontgaat me totaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik kan ook verkeerd zijn hoor Geertje,ik weet het eerlijk gezegd ook niet.
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Waartoe dienen de taksen in de eerste plaats eigenlijk?
Afschaffen die handel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Even gecontroleerd welke taksen op verzekeringen gehoffen wordt.
Gewone auto : 9,25 % > 3,5 ton : 1,40 % >= 12 ton : 0 % De autotaksen zijn er dus zo te zien bijna enkel voor de gewone burger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() De dieven!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Misbruiken aanpakken kan natuurlijk niet anders dan toegejuicht worden (met de taksen/belastingen die op zo'n voertuig moeten betaald worden, kan men meestal minstens 1 1/2 werkloze, al dan niet werkschuw, onderhouden worden
![]() Maar als de wet het toeliet, is het dan fraude? En werden er maatregelen genomen tegen de opstellers en de stemmers van dergelijke visnetwetten? Neen, die ontsnappan weeral, niettegenstaande ze het land miljoenen euro's gekost hebben (en rechtsonzekerheid gecreëerd). Wat ik ook eens graag zou willen weten--> hoeveel zouden de ministers moeten betalen als voordeel in natura voor hun 'dienstwagen'? Als die natuurlijk niets moeten betalen, omdat dit bij wet of andere uitwijkmogelijken,is geregeld, zal dat voor sos Landuyt wel in orde zijn... Dusl hoeveel wordt Landuyt voor zijn dienstwagen belast (voordeel in natura of iets anders)? Laatst gewijzigd door Chipke : 25 april 2005 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 25 april 2005 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Zou de Karel De Gucht zijne Cayenne zijn ingeschreven als ne licht vracht ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |