Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2005, 12:11   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard Ryanair: hoogvlieger qua uitbuiting personeel

Ryanair verbiedt personeel opladen van gsm op werk

Werknemers van de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair moeten hun mobiele telefoons voortaan thuis opladen. Ryaniar beschouwt het opladen op onder werktijd als stroomdiefstal en heeft het verboden.

Met de maatregel bespaart de prijsvechter jaarlijks 41,90 euro aan elektriciteit, omgerekend ruim anderhalve eurocent per werknemer. Ryanair boekte het afgelopen jaar 226 miljoen euro winst.

Werknemers en vakbonden staan op hun achterste benen. Het verbod op het opladen van telefoons is onderdeel van een reeks van kostenbesparingen. Zo worden de 2.600 werknemers van de luchtvaartmaatschappij geacht hun eigen uniformen, maaltijden en cursussen te betalen.

Ook het gebruik van internet wordt op het hoofdkantoor sterk ontmoedigd. De directie vreest dat werknemers hun gal zullen spuwen op de talloze websites gewijd aan de krenterigheid van Ryanair.

Het animo onder de Ieren om voor de zuinige luchtvaartmaatschappij te komen werken is tot het nulpunt gedaald. Daarom betrekt Ryanair nu tijdelijke werknemers uit Polen en de Baltische staten.

----------------------------------------------------------------------

vlieg niet meer met die uitbuitersmaatschappij!
neem de trein of de auto, buiten europa moet je toch niet zijn.
daar is slechts achterlijkheid en barbaarsheid.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 12:37   #2
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Ryanair verbiedt personeel opladen van gsm op werk

Werknemers van de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair moeten hun mobiele telefoons voortaan thuis opladen. Ryaniar beschouwt het opladen op onder werktijd als stroomdiefstal en heeft het verboden.

Met de maatregel bespaart de prijsvechter jaarlijks 41,90 euro aan elektriciteit, omgerekend ruim anderhalve eurocent per werknemer. Ryanair boekte het afgelopen jaar 226 miljoen euro winst.

Werknemers en vakbonden staan op hun achterste benen. Het verbod op het opladen van telefoons is onderdeel van een reeks van kostenbesparingen. Zo worden de 2.600 werknemers van de luchtvaartmaatschappij geacht hun eigen uniformen, maaltijden en cursussen te betalen.

Ook het gebruik van internet wordt op het hoofdkantoor sterk ontmoedigd. De directie vreest dat werknemers hun gal zullen spuwen op de talloze websites gewijd aan de krenterigheid van Ryanair.

Het animo onder de Ieren om voor de zuinige luchtvaartmaatschappij te komen werken is tot het nulpunt gedaald. Daarom betrekt Ryanair nu tijdelijke werknemers uit Polen en de Baltische staten.

----------------------------------------------------------------------

Eigenlijk zou je de winst- en omzetcijfers moeten hebben van de laatste zoveel jaar, om te kunnen oordelen of dit uitbuiting is. Ryanair concurreert toch door extreem lage prijzen? Dit impliceert toch automatisch een extreme kostenbeheersing?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 20:10   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Pas op, ik ben erg tegen uitbuiting van arbeidend personeel.
En dat laatste bericht, van de grote baas van Carrefour .... grrrr .... en de grote bazen van sabena, die nu hopelijk eens langs mogen gaan bij de fiskus ....

Maar we moeten wel toegeven: die van sabena moeten hun gsm'men voortaan ook thuis opladen (behalve zij die naar sn overgegaan zijn ...)

dus: gezien de serieuse prijsverschillen, ga ik toch eens een weekje tussenuitknijpen, wellicht in Carcasonne ... met Ryanair. Goedkoper verdorie dan met de nmbs naar de Ardennen. Ofwel naar Venetië. (ik ga direkt eens kijken of dat kan met Ryanair, of met Virgin)

zonnige groeten

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 20:15   #4
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben werkzaam in de luchtvaart, en die "werkwijzen" van Ryanair kloppen wel gedeeltelijk. Vroeg of laat gebeuren er accidenten. Piloten moeten zich aan waanzinnige uurroosters houden, zodat ze meermaals aan "rusttijden" inboeten. Hoe goedkoop ze ook zijn, ik zal nooit met Ryanair op reis gaan. Ik wil niet op "die" vlucht zitten, waar het "misgaat" .8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 22:30   #5
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

@ Mitgard: Betaal jij mijn ticket naar .. X .. met de trein?
Of moeten zij goedkoper worden? - Werkt u hiermee eigenlijk [/o] het Vlaams behang in de kaart? Denk ik zo ineens, met Billy Joel greatest hits op de achtergrond..

"Eerlijkheid is meestal niet te horen van u" (honesty is mostly never heard from you)

Laatst gewijzigd door Mephisto : 23 april 2005 om 22:31.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 23:12   #6
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ze zouden beter de treins wat goedkoper maken, zet al die mensen die met Ryan Air naar weet ik waar vliegen met hun auto op de baan en dat vervuilt nog minder...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 09:17   #7
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me logisch dat een bedrijf zorgt dat zijn werknemers niet de hele dag op kosten van het bedrijf surfen. Niet omdat dat surfen veel kost. Wél omdat ze dan niet productief zijn.
Er zijn niet veel bedrijven waar het personeel naar hartelust mag surfen hoor.
Citaat:
Het is nochtans één van de firma's waar het minste mensen hun ontslag geven. Blijkbaar werken ze er graag.
Citaat:
Ryanair vliegt bij mijn weten niet buiten europa.

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 24 april 2005 om 09:23.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 09:38   #8
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik ben werkzaam in de luchtvaart, en die "werkwijzen" van Ryanair kloppen wel gedeeltelijk. Vroeg of laat gebeuren er accidenten. Piloten moeten zich aan waanzinnige uurroosters houden, zodat ze meermaals aan "rusttijden" inboeten. Hoe goedkoop ze ook zijn, ik zal nooit met Ryanair op reis gaan. Ik wil niet op "die" vlucht zitten, waar het "misgaat" .8)
idd, vroeg of laat gaat dat mis.
slechts een kwestie van tijd.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 09:59   #9
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
idd, vroeg of laat gaat dat mis.
slechts een kwestie van tijd.
Als ik me niet vergis heeft Ryan air zich aan dezelfde reglementeringen te houden als de andere carriers in europa.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 10:14   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Als ik me niet vergis heeft Ryan air zich aan dezelfde reglementeringen te houden als de andere carriers in europa.
Officieel doet ze dat ook. De werkelijkheid is anders. 8)
Oud 24 april 2005, 12:00   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Officieel doet ze dat ook. De werkelijkheid is anders. 8)
Ik zit in "een heel andere sektor".
Maar wij zeggen dat ook van onze konkurrentie.
En we hebben dat al zoveel gezegd, dat we 't nog geloven ook.

En als we al eens een pint drinken met iemand van de konkurrentie, dan klagen we zoveel, dat zij ook geloven dat het zo bij ons gaat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 18:02   #12
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik zit in "een heel andere sektor".
Maar wij zeggen dat ook van onze konkurrentie.
En we hebben dat al zoveel gezegd, dat we 't nog geloven ook.

En als we al eens een pint drinken met iemand van de konkurrentie, dan klagen we zoveel, dat zij ook geloven dat het zo bij ons gaat.
Ryanair is geen concurrent van "mij". Ik werk dus niet bij een luchtvaartmaatschappij.8)
Oud 24 april 2005, 18:12   #13
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoewel ik dit ongetwijfeld een even debiele zet van Ryanair vind als u, zou ik toch graag benadrukken dat zwaaien met winstcijfers niks zegt.

Wat belangrijk is, is het rendement. Als u uw spaargeld belegd bij een bank die O,O1% interest per jaar geeft, bent u ongetwijfeld ontevreden en gaat u op zoek naar een nieuwe bank.

Nochtans zou u wanneer u 100.000.000.000 belegd hebt, maar liefst 100 miljoen winst! maken. Hetzelfde geldt voor beleggers. Met 'winstcijfers' staan zwaaien kan dus een heel vertekend beeld geven.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 24 april 2005 om 18:17.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 20:58   #14
Chipke
Banneling

Chipke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ryanair is geen concurrent van "mij". Ik werk dus niet bij een luchtvaartmaatschappij.8)
Pietje, dat U niet werkt, dat zal wel voor iedereen duidelijk zijn .
Maar ik ken dat syndicalistje van de Biac wel...
Chipke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 21:21   #15
Bolter
Gouverneur

Standaard

Dilemma....

We willen lage prijzen maar we willen ook veel geld verdienen...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 09:30   #16
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Dilemma....

We willen lage prijzen maar we willen ook veel geld verdienen...
En zoals Ryanair het personeel een beter loon geven dan de concurrentie.

Is niet zo moeilijk als je met volle ipv halfvolle vliegtuigen vliegt.
Oud 26 april 2005, 10:15   #17
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben werkzaam in de luchtvaart, .8)
vakbondsdelegé en "werkzaam" ? bij BIAC zeker gepistoneerd door Vandenbossche! Die gasten hebben meer dan 65 dagen verlof per jaar plus andere extraatjes! Niet vergeten dat het ook de vakbonden sabena genekt hebben!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 11:42   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik mijne GSM nie magoplad, valt de battery plat en als de battery platvalt kan mijnen baas mij ook nie meer bellen, ...

zo simpel lost ge dit soort mensenklooterij op,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 11:46   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Pas op, ik ben erg tegen uitbuiting van arbeidend personeel.
En dat laatste bericht, van de grote baas van Carrefour .... grrrr .... en de grote bazen van sabena, die nu hopelijk eens langs mogen gaan bij de fiskus ....

Maar we moeten wel toegeven: die van sabena moeten hun gsm'men voortaan ook thuis opladen (behalve zij die naar sn overgegaan zijn ...)

dus: gezien de serieuse prijsverschillen, ga ik toch eens een weekje tussenuitknijpen, wellicht in Carcasonne ... met Ryanair. Goedkoper verdorie dan met de nmbs naar de Ardennen. Ofwel naar Venetië. (ik ga direkt eens kijken of dat kan met Ryanair, of met Virgin)

zonnige groeten

Vliegen allebij op Bergamo, maw Milan North, ...

Kweet nie of ze op Venetië vliegen, maar Marco Polo de officiele luchthaven van Venetië ligt al een eindje van Venetië dus als ge naar Venetië north moet zal dat dus ook wel Bergamo ofwel Bolzano zijn, ...

Venetië south ligt ergens halverwege de Adriatische zee, dus dat is ook geen goed idee.

Ah ja en op Bergamo komde ongeveer middernacht toe, alleen, ge moet daar dan blijven tot de volgende morgen, want er zijn daar 's nachts geen autoverhuur kantoren open, ...

Dus good luck en prettige vakantie !
Oud 26 april 2005, 11:48   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook niet Pietje, !

Koek naar geld hé mensen, kijk bij den SN brussels betaalde iets meer, ze geven u een sandwichke onderweg, ge leest uw gazet, ge zit in een confortabel zetelke in een moderen proper vliegtuig met uwe seatnumber, ge krijgt miles, de stewardess komt rond me koffie, en op' t einde me sjoklatjes, en als ge vriendelijk zijt krijgde er zelf 2 ...

En ge komt op een deftig uur op een deftige luchthaven toe.

Natuurlijk da kost wa meer.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 26 april 2005 om 11:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be