Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 28 april 2005, 12:38   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard BHV alleen gesplitst voor Vlamingen

Citaat:
BHV alleen gesplitst voor Vlamingen

Geheim overleg in rustig hotel

Brussel-Halle-Vilvoorde alleen splitsen voor Vlamingen: het is volgens de krant Le Soir een van de pistes die op de onderhandelingstafel liggen. Voor de Franstaligen zou alles bij het oude blijven.
Het supergeheime overleg dat de partijvoorzitters en vice-premiers vannacht over Brussel-Halle-Vilvoorde hielden, vond plaats in het Green Park Hotel in Sint-Pieters-Leeuw (Vlaams-Brabant). Dat weet de krant Het Laatste Nieuws. De slogan van Green Park is: ,,genieten en volledig wegdromen in een oase van rust''.
http://www.standaard.be/nieuws/binne...005_030&Snel=1
Hoe durft men zoiets in feite voorstellen[size=7]?[/size]
Chipie is offline  
Oud 28 april 2005, 13:09   #2
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
België kan alleen overleven door het uitschakelen van de democratie en de waanzinnigste institutionele spitstechnologie.

Ze moeten dus wel. Maar ze kopen zich alleen wat tijd, meer niet.

Ik vind het niet eens zo'n slecht idee: de waanzin zal zijn vruchten afwerpen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 28 april 2005, 16:26   #3
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Schending van het gelijkheidsprincipe tussen "Belgen" ... dus geen oplossing
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 28 april 2005, 16:33   #4
Briggs
Burger

Briggs's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Door met zo'n voorstel voor de dag te komen ?
Dat ze maar doen, dan is er een discriminatie tussen Nederlandstaligen & Franstaligen binnen BHV..dat is enkel het probleem verschuiven en meer stemmen voor ons.

Persoonlijk ben ik van mening dat de splitsing van BHV een gemaksoplossing is.
De olievlek zal blijven uitdeinen, met over zonder BHV.
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest moet afgeschaft worden, terug bij Vlaanderen met taalfaciliteiten. Alle taalfaciliteiten uitdovend op 10 jaar .
Iedereen, dus ook Franstalige Belgen, moeten voldoen aan het integratiebeleid van de Vlaamse regering.

Dat zou eerder een einde brengen aan de verfransing en een mogelijke territoriale annexatie van deze gebieden door Wallonië teniet doen.

Belgique zou dan wel moeten hervormen tot een confederation...
t'amusement ermee.
Oud 28 april 2005, 18:11   #5
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

zielige oplossing
Oud 28 april 2005, 22:23   #6
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Eigenlijk vind ik heel die heisa maar niets

maar het is wel zo dat het arbritagehof beslist heeft dat bhv moet gesplits worden dan moet dit maar gedaan worden maar daarvoor moet geen regering vallen dat vind ik maar al te belachelijk!!

cd&v en nva heb ik nog niets anders horen doen dan roepen maar zelf met een voorstel komen nopes niets alleen maar roepen dat het zou gesplitst worden in vijf minuten

toch begrijp ik de Wever niet goed

Waarom zo vriendelijk voor de sp.A en zo hard voor de vld?

voor de verkiezingen riep de nv.A nog dat ze niet wou regeren met sp.A vanwaar die ommekeer plots?
Gertj3 is offline  
Oud 28 april 2005, 22:39   #7
ilfalco
Minister-President

Standaard

De nagel op de kop Gert ... zeer vreemd voor mij is de spa minstens evenzeer schuldig.
ilfalco is offline  
Oud 28 april 2005, 22:47   #8
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
De nagel op de kop Gert ... zeer vreemd voor mij is de spa minstens evenzeer schuldig.
Wat ik wel positief vond dat is dat het vbo ook van mening was dat de regering nu niet moet vallen over bhv dat ze wel belangerijkere dingen te doen geeft maar ja het zal wel in het concept passen van de cd&v om de regering te doen vallen alé verhofstad 2 dan toch want met cd&v in de regering in federaal dan toch zal het niet veel beter zijn! Want cd&v is dan verplicht om terug met de zelfde mensen in zee te gaan en ik denk niet dat cdh en ecolo dan wel plots bhv zouden splitsen

werkgelengheid is een belangerijker probleem dan bhv hoor mensen maar ja als een regering maar kan vallen is alles goed voor cd&v en vlaams belang
Gertj3 is offline  
Oud 28 april 2005, 23:04   #9
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3

maar het is wel zo dat het arbritagehof beslist heeft dat bhv moet gesplits worden dan moet dit maar gedaan worden maar daarvoor moet geen regering vallen dat vind ik maar al te belachelijk!!

cd&v en nva heb ik nog niets anders horen doen dan roepen maar zelf met een voorstel komen nopes niets alleen maar roepen dat het zou gesplitst worden in vijf minuten

voor de verkiezingen riep de nv.A nog dat ze niet wou regeren met sp.A vanwaar die ommekeer plots?

Ze hebben wel een voorstel

----------------
[font=Arial, helvetica][size=2][size=3]1. Een horizontale splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde[/size]

De scenario’s die momenteel circuleren m.b.t. de splitsing van het kiesarrondissement B-H-V gaan verkeerdelijk uit van een verticale splitsing. Hierdoor worden de Brusselse Vlamingen in een aparte kieskring Brussel volledig aan hun lot overgelaten en halen ze maximaal - in geval van één gezamenlijke Vlaamse lijst – twee zetels. De N-VA bepleit daarentegen een horizontale splitsing in een kieskring Vlaams-Brabant (Brussel-Halle-Vilvoorde en Leuven) en Waals-Brabant (Brussel-Nijvel). De Brusselaars, en zij alleen, kunnen dan kiezen of ze hun stem uitbrengen op een Vlaamse dan wel op een Franstalige lijst. Zo blijft de band tussen Brussel en Vlaanderen volledig behouden. [/size][/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]-------------------------[/font]
[font=Arial][/font]
http://www.n-va.be/programma/standpu...tail.asp?ID=94

Tjolder is offline  
Oud 28 april 2005, 23:50   #10
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:

Gertje, je kent het voorstel van CD&V en N-VA (en trouwens het VB staat daar ook achter) maar al te goed hé: splitsen zonder compromissen.

Vind jij het dan gerechtvaardigd dat de Franstaligen tegeneisen stellen en dat de VLD nu zelfs de splitsing afwijst en zoekt naar een andere "oplossing"?
Het is de schuld van vooral de MR/FDF dat de regering zou vallen over BHV, dat moet je niet CD&V verwijten. Het is MR en FDF die uberhaupt iets terugwillen voor BHV of BHV gewoon niet gesplitst willen zien, dus het zullen zij zijn die de regering zullen laten vallen, samen met de PS.

Di Rupo is heel goed in het verdraaien van de schuld, spijtig dat er daar zo veel inlopen.
instromaniac is offline  
Oud 29 april 2005, 00:02   #11
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Briggs
Door met zo'n voorstel voor de dag te komen ?
Dat ze maar doen, dan is er een discriminatie tussen Nederlandstaligen & Franstaligen binnen BHV..dat is enkel het probleem verschuiven en meer stemmen voor ons.

Persoonlijk ben ik van mening dat de splitsing van BHV een gemaksoplossing is.
De olievlek zal blijven uitdeinen, met over zonder BHV.
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest moet afgeschaft worden, terug bij Vlaanderen met taalfaciliteiten. Alle taalfaciliteiten uitdovend op 10 jaar .
Iedereen, dus ook Franstalige Belgen, moeten voldoen aan het integratiebeleid van de Vlaamse regering.

Dat zou eerder een einde brengen aan de verfransing en een mogelijke territoriale annexatie van deze gebieden door Wallonië teniet doen.

Belgique zou dan wel moeten hervormen tot een confederation...
t'amusement ermee.

Hahahaha ! Het Brussels Gewest afschaffen ... Grapjas !
Dorian is offline  
Oud 29 april 2005, 00:21   #12
Micha
Vreemdeling

Micha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Hahahaha ! Het Brussels Gewest afschaffen ... Grapjas !

Haha uw dierbaar staat op [size=7]BARSTEN[/size][size=2],grapjas [/size]
Oud 29 april 2005, 06:31   #13
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Gertje, je kent het voorstel van CD&V en N-VA (en trouwens het VB staat daar ook achter) maar al te goed hé: splitsen zonder compromissen.

Vind jij het dan gerechtvaardigd dat de Franstaligen tegeneisen stellen en dat de VLD nu zelfs de splitsing afwijst en zoekt naar een andere "oplossing"?
Het is de schuld van vooral de MR/FDF dat de regering zou vallen over BHV, dat moet je niet CD&V verwijten. Het is MR en FDF die uberhaupt iets terugwillen voor BHV of BHV gewoon niet gesplitst willen zien, dus het zullen zij zijn die de regering zullen laten vallen, samen met de PS.

Di Rupo is heel goed in het verdraaien van de schuld, spijtig dat er daar zo veel inlopen.
Feit is dat cd&v dit dossier misbruikt om de regering te doen vallen en dat kan je niet ontkennen!!!
Gertj3 is offline  
Oud 29 april 2005, 06:47   #14
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat ik wel positief vond dat is dat het vbo ook van mening was dat de regering nu niet moet vallen over bhv dat ze wel belangerijkere dingen te doen geeft maar ja het zal wel in het concept passen van de cd&v om de regering te doen vallen alé verhofstad 2 dan toch want met cd&v in de regering in federaal dan toch zal het niet veel beter zijn! Want cd&v is dan verplicht om terug met de zelfde mensen in zee te gaan en ik denk niet dat cdh en ecolo dan wel plots bhv zouden splitsen

werkgelengheid is een belangerijker probleem dan bhv hoor mensen maar ja als een regering maar kan vallen is alles goed voor cd&v en vlaams belang
We hebben gezien hoe goed deze regering is in het aanpakken van werkgelegenheidsproblemen met DHL.

Deze regering had al lang moeten vallen. Tot enig beleid is ze toch niet in staat.
Rr00ttt is offline  
Oud 29 april 2005, 07:12   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar het is wel zo dat het arbritagehof beslist heeft dat bhv moet gesplits worden
Nee, dat heeft het Arbitragehof helemaal niet beslist.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 29 april 2005, 07:50   #16
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Feit is dat cd&v dit dossier misbruikt om de regering te doen vallen en dat kan je niet ontkennen!!!
Er zal daar wel waarheid in zitten maar CD&V moet ook haar beloftes nakomen. Zouden ze nu ook naar compromissen zoeken doen ze aan kiezersbedrog want tijdens de verkiezingen hebben ze duidelijk beloofd BHV onverwijld te splitsen.
instromaniac is offline  
Oud 29 april 2005, 08:42   #17
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nee, dat heeft het Arbitragehof helemaal niet beslist.
hoe neen ?
Gertj3 is offline  
Oud 29 april 2005, 08:45   #18
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
We hebben gezien hoe goed deze regering is in het aanpakken van werkgelegenheidsproblemen met DHL.

Deze regering had al lang moeten vallen. Tot enig beleid is ze toch niet in staat.
jongen toch uw weet wel wie de ECHTE schuldige is dat DHL verhuist !!!
Gertj3 is offline  
Oud 29 april 2005, 09:03   #19
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Wie dan wel???
Zwarte Spion is offline  
Oud 29 april 2005, 09:18   #20
Wolbeer
Vreemdeling

Wolbeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe neen ?
ALs je voor eens en voor altijd wil weten hoe de vork aan de steel zit:

http://www.arbitrage.be/public/n/2003/2003-073n.pdf

het arbitragehof heeft geoordeeld dat:

- de zetelverdeling tussen de kieskringen Leuven en BHV ongrondwettelijk is
- de mogelijkheid tot lijstverbinding van de franstalige partijen in BHV met de partijen in waals-brabant niet kan wanneer de nederlandstalige partijen dat niet kunnen.
- de uitzondering voor het tegelijkertijd opkomen in kamer en senaat niet kan.

bijkomend heeft het geoordeeld dat een afwijkende indeling van de kieskringen in vlaams-brabant slechts kan getolereerd worden gedurende de huidige legislatuur (dus tot 2007).

Weet er iemand of het kiessysteem nog sluitend is wanneer er in juni federale verkiezingen worden georganiseerd? Het arbitragehof heeft immers een hele reeks artikelen van de wet van 2002 die het kiessysteem aanpasten gewijzigd. Geeft dit problemen als de gewijzigde (niet-geschrapte) artikelen van het kieswetboek samen moeten worden gelezen met de oude (die weer van kracht zijn door het schrappen van bepaalde artikelen)?
Wolbeer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be