![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En aan mij hebben ze dan in elk geval al een klant bij, want ik blijf grotendeels weg uit cafee omwille van die kankerstokjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf weg uit de rookvrije café's. Ik ben roker dank u, beetje respect graag.
Ik zie me daar al zitten met een chocolade reepje. Trouwens slecht voor de tanden en het verstoord uw eetlust. Teveel chocolade tast uw lever aan. Krijgt ge dan geelzucht. En je wordt er veel te dik van, krijgt ge dan iets aan uw hart, van die chocolade. Dat ook nog dus. Dan zeggen ze dat roken ongezond is? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 mei 2005 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eten op zichzelf? k' zou der nog mijn hand niet voor in de kok zijn pan steken eerlijk gezegd. Opgewarmde diepvries. Aangekoekte restjes (die niet zo vers zijn), wijn waar meestal een geut methanol of antigel in zit. Opgewarmde insecticiden in het eten, restjes hormonen in het vlees en insecticiden ook natuurlijk. Vet? Maar het ruikt lekker dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[size=1]Duvelke: En dan ga je dood.[/size]
Laatst gewijzigd door Griffin : 10 mei 2005 om 17:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben hierover in andere draden al lang over bezig geweest.
En de konklusie is: het zal er toch van komen. Ik gok op 1 januari 2007, één jaar na de invoering van het rookverbod op de werkvloer. Die tabaksfabrikanten die zo'n dure studie besteld hebben, zijn er dus toch aan voor de moeite. De reputatie van Ernst en Jong wordt dus niet zo ernstig en oubollig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() Dat al diegenen die nu persé en rookvrij café moeten hebben er dan maar één beginnen, onder al die 100 000 'den mensen moeten er toch een paar zelfstandigen zitten. ... maar dan komt de aap uit de mouw , het is al is geprobeerd, meerdere keren zelfs en al die pogingen faalden...
Conclusie , als je een niet-rokers café wil hebben, begin er dan één. Een café baas moet zelf kunnen beslissen of er al dan niet gerookt mag worden. En het personeel dat een rookvrije werkplek wil hebben, zoeken dan maar een job in een rookvrij café .
Rock 'n Roll saves lives Laatst gewijzigd door Jakke racing : 11 mei 2005 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ondertussen beginnen, in tegenstelling tot wat de grote roker-fetisjisten hier beweren, de eerste rookvrije cafés met succes op te duiken: in Leuven alleen al zijn het er een acht-tal, en dezer dagen zijn nog met veel meer (er loopt een speciale rookvrij campagne).
Toch zou een totaal rookverbod in de horeca misschien te drastisch overkomen. Ik stel daarom voor om te beginnen met eetegelegenheden compleet rookvrij te maken. Volgens dezelfde studie zou dat zelfs een positieve invloed op de omzet hebben ! En zeg dan nog eens dat niet-rokers niet met het lot van de horeca-uitbater inzitten... ![]()
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Passief roken kan ook zeer pijnlijke longkanker veroorzaken. Imho zou roken in ALLE openbare gebouwen verboden moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Laat het aan de horecazaak zelf over om te beslissen of ze al dan niet roken toelaat. Het staat u als klant vrij om te kiezen naar welke horecazaak je dan ook gaat.
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Als ik een stapke in de wereld zet zit ik liever ook niet tussen een hoop lurkers die mijn omgeving verpesten, mijn haar en kledij uren in de wind laten stinken, en mij ademhalingsproblemen bezorgen.
Maar een totaal verbod gaat me te ver, ik pleit eerder voor een extra taks voor niet rookvrije horekazaken |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks nie te beslissen door die kaffee-baas. Volksgezondheid gaat voor. Ik ga zeker geen zaak beginnen. We spreken mekaar nog eens binnen ten hoogste drie jaar. Liefst in een kaffee.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() mja, dan moete ze ook coffeeshops hier toelaten vind ik.
een openbare plaats waar je vanalles kan roken...
![]() |
#19 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tis snel gedaan dan..... PS: Ja ze betalen enorm veel taxen. Tot ze maar stoppen als ze die niet meer willen betalen.... |
|
![]() |
![]() |