![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() [size=2] Beste lezer,
Bent U ook van oordeel dat de Actief Linkse Studenten hun boekje te buiten gaan als ze een blokkade opwerpen voor de gebouwen van de Universiteit van Gent, en dit enkel en alleen om de mensen van het Vlaams Blok/Belang geen spreekrecht te geven in de unief? (Onder andere) de Christen Democratische Studenten van Gent vinden het niet te tolereren dat een individuele erkende lidvereniging stelselmatig andermans activiteiten verhindert. Aangezien de Actief Linkse Studenten ook aankondigen dit de volgende keer te zullen doen, en aangezien zij daar met geen redelijke argumenten van af te brengen zijn, rest ons nog één mogelijke oplossing: het uitzetten van het ALS als erkende vereniging aan de UGent. Een motie daartoe werd in het Politiek en Filosofisch Konvent verworpen, maar werd later opnieuw ingediend door een studentenvertegenwoordiger in de Sociale Raad. Het bestuurscollege beslist nu over de zaak. De Actief Linkse Studenten zitten ondertussen niet stil: zij verspreiden de flagrante leugens al is het ons (voorstanders van hun uitzetting) enkel te doen om het binnenloodsen van het VB in de UGent. DIT WEERSPIEGELT DE REALITEIT NIET! Wij kunnen deze schending van zowel het UVRM, het EVRM, de Belgische Grondwet als de algemene rechtsbeginselen en de grondbeginselen van ons democratisch denken niet tolereren. Bent U dus ook van oordeel dat dit niet kan? Surf dan snel eens naar http://www.cdsnet.be/Gent en ga naar het "Dossier ALS". Daar vindt U alles van geschiedenis tot huidige acties. Beste mensen, Omdat politiek (meer dan eens) moet! [/size] [size=2]---------------------------------------------------------------- Deze tekst is eigenlijk een reactie op een discussie die hier elders al aan de gang is... Het is eigenlijk niet de bedoeling om hier een "welles"/"nietes"-spelletje uit te lokken, alle informatie kan gevonden worden voornoemde website. [/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het VB is natuurlijk wel veroordeeld.
Alhoewel ik toch eerder van mening ben dat men hen beter in een deftig debat afmaakt (wat op een universiteit toch mogelijk moet zijn.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook: zoals je reeds zei, een deftig debat is (ook ons inziens) de beste oplossing. Maar als het ALS toegeeft dat ze de volgende keer dat debat ook zullen verhinderen, en als de UGent het ALS blijft erkennen (ondanks dergelijke standpunten), dan stel ik me ernstige vragen over het feit of dergelijk debat nog mogelijk zal zijn aan de (volgens de laatste statistieken) beste universiteit van België... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Democratieën moeten verdedigd worden, maar er is wel een groot verschil tussen een democratisch debat en een blokkade die opgeworpen wordt om dat debat niet te laten doorgaan... Als men toestaat dat de mening van bepaalde groepen beknot wordt in zijn uiting, dan kan men ernstige vragen stellen over de inhoud van de "democratie". Ik wil trouwens ook opmerken dat het ALS in zijn vrije meningsuiting niet verhinderd wordt door een ontneming van z'n erkenning. Ze krijgen enkel geen subsidies meer en mogen geen activiteiten organiseren in de gebouwen van de Universiteit. Het staat hen vrij elders hun mening te verkondigen, en (indien ze dat democratisch doen) staat het hen zelfs vrij om direct hun aanvraag tot erkenning in te dienen (mits ze in de toekomst afstand zullen doen van hun blokkades en verhinderingen)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wij hebben het recht op een eigen mening, en we hebben het recht (en zelfs de democratische plicht) om onze mening te verkondigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
En ik heb ook recht op een vrije mening, en deze zegt: het zijn tsjeventoeren en tsjeven zullen nooit veranderen, al moeten ze samenwerken met cryptofascisten. Ps. Owja, ik ben niet verbonden aan het ALS, noch aan een andere vereniging. ![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 14 mei 2005 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als iemand een idee voorstaat dat eerder door een ander persoon ook ooit eens is gezegd, is hij dan een slippendrager van de eerste persoon? Ik dacht het niet... Maar goed, de gustibus et coloribus... De oproep blijft: iedereen die het oneens is met [size=2] deze schending van zowel het UVRM, het EVRM, de Belgische Grondwet als de algemene rechtsbeginselen en de grondbeginselen van ons democratisch denken kan nog steeds op het eerststaand adres terecht. [/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Sinds ik in België woon heb ik nog geen enkele fatsoenlijke uitspraak gehoord van het Vlaams behang. Hooguit uitvluchten, beschuldigingen en 'handjes wassen in onschuld'. Qua discussieniveau is er dan ook weinig mee aan te vangen. Toegeven kunnen ze niet; het partijbelang is te groot voor ze. Einde discussie, heet dat.
Logisch dat het ALS is, dat als eerste in de val loopt; extremistisch bekeken waarschijnlijk bijna net zo gevaarlijk als het Vlaams behang, ideologisch bekeken lang niet zo vals bezig. En, komende uit Nederland, heb ik al lang gezien hoe het momenteel werkt in de politiek. Het vergt een wolf om de wolven in schaapskledij onderuit te schoppen. Maar ik heb liever geen wolven aan de macht. Dan zijn we namelijk terug bij een andere variant van Orwell's "Animal Farm". Anders gesteld: Ik geef het ALS het volste recht om een direct-afgeleide van het Vlaams behok te blokkeren. Dat is een op racisme en negotianisme gebaseerde groepering en dat verandert niet met een naamsverandering. Daar is meer voor nodig. Rollende koppen, bijvoorbeeld, van "politici" die niet in staat zijn te zien dat ze NIETS meer waard zijn dan meneer Jan Lul of Jan Õzbek of Mustafa. Ook al denken ze van wel.. Zolang dát probleem niet is verholpen, zolang er geen hoogwaardige discussie wordt gevoerd omtrend integratie, zolang het enkel maar racistische en haatdragende gedachtenverspreidingen zijn vanuit het Vlaams behang, zie ik niet in waarom hun tegenhanger zou moeten worden geband. Dat is toch wel de wereld op zijn kop, zeker? Of wensen jullie weer de sterke man, Mussolini featuring Dewinter, aan de macht? Sleep tight..
Laatst gewijzigd door Mephisto : 14 mei 2005 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||||||||||||
|
![]() openingspost van de ze topic bulkt van de leugens, verdraaingen en manipulaties. Een greep uit de velen.
Citaat:
[/size] Citaat:
dit 'enkel en alleen' is wel veelzeggend. Het gaat hier om een partij die vroeger (en als enige!) gelieerd is geweest met een verboden militie (VMO), waarvan drie vzw's veroordeeld geweest zijn voor aanzetten tot racisme, waarvan de ondervoorzitter, Roeland Raes heeft moet opstappen voor negationisme, waarvan een lijsttrekker (Verbeke) veroordeeld is voor negationisme. Waarvan een andere (Buisseret?) veroordeld is voor wapensmokkel. Waarvan twee mandatarissen naar Ooostenrijk zijn gegaan om het lijk van nazi-collaborateur Verschaeve op te graven, waarvan de kopstukken de rellen op de Ijzerbedevaart van 1996 regisseerden. [/size] Citaat:
[/size] Citaat:
Wij beheren onze organisatie zoals het ons belieft. [/size] Citaat:
[/size] Citaat:
nope, er zijn nog andere oplossingen: nieuw argumenten zoeken, onze krachtsverhouding afzwakken, een beter inplanting bij de studenten zoeken (overigens, de enige methode die U een democratische legitimitiet zou geven). [/size] Citaat:
terecht, maar blijkbaar heeft U het moeilijk met democratische beslissingen. [/size] Citaat:
[/size] Citaat:
[/size] Citaat:
[/size] Citaat:
[/size] Citaat:
[/size] Citaat:
Oooo, tegenspraak mag al niet meer? U post Uw meninkje, maar een rechtzetting mag niet? Fijne democraat bent U. Citaat:
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 14 mei 2005 om 18:30. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Kwestie ALS, heb ik geen ervaring mee, daar ga ik voort op de posting van Bart Bleyaert. Verder kan ik voldoende oordelen op de TV-beelden ivm geweld gebruikt door linkse tegenbetogers, das een algemeen beeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
En de posting van Bart Bleyaert bulkt van de leugens en vand e verdraaiingen, maar over mijn vorige posting, waar ik hem punt per punt weerleg, zwijgt u in alle talen.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 14 mei 2005 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Wat zijn de directe gevolgen van een verbod buiten intrekking van subsidies?
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
NSV-betoging te Gent van december 2004 Debat met o.a. Gerolf Annemans te Gent Op bovenstaande drie activiteiten werd ik fysiek aangevallen door ALS'ers.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bovendien kan het ALS reeds volgende academiejaar opnieuw een aanvraag tot erkenning indienen... (In het geval dat ze zouden worden uitgezet uiteraard...) Laatst gewijzigd door Bart Bleyaert : 14 mei 2005 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft het recht mensen te informeren. Ik heb graag ook nog wat correcte informatie (zowel als informatieverspreider als informatieontvanger). Toch even een aantal korte reacties: 1) Dat het ALS wél tot een protestactie en een blokkade is bevestigd op de PFK-vergadering van 22 februari 2005. De verslagen kunnen steeds teruggevonden worden op de site van het PFK, daar vindt U de (zelfs door het ALS goedgekeurde) correcte informatie. 2) Het gaat hem helaas niet om de bovenstaande opgenoemde personen, maar om een aantal vooraanstaande politici uit die partij, die werden uitgenodigd tot een democratisch debat. Zover wij weten zijn mensen als Annemans, De Winter en Vanhecke nog nooit persoonlijk veroordeeld... 3) De leukste reactie heb ik hier laten staan. Dit is dus de erkenning dat het ALS de volgende keer opnieuw een blokkade opwerpt... 4) Democratische legitimiteit... Afhankelijk van de vraagstelling zul je uiteraard andere resultaten krijgen. Maar goed, opnieuw: dit moet niet op dit forum worden uitgevochten... 5) Opkomen voor het eigen "behoud" mag wel, maar wij hebben evenzeer het recht om onze mening te verkondigen. Overigens gaat de zaak niet omtrent het bestaan van het ALS, maar wel omtrent de erkenning van het ALS aan de Universiteit van Gent. Een zeer belangrijke nuance, zo lijkt me. 6) Dat sommige proffen reageren tegen de beslissing om het ALS uit te zetten, is hun goed recht. Als prof. Brems of prof. Voorhoof van oordeel zijn dat zij zich aan de kant van het ALS moeten scharen, hebben zij dat recht. 7) Tegenspraak mag zeker wel, maar zoals ik vooraf een reeds aanhaalde: ik wens niet hier nogmaals de ganse discussie te voeren. Dit moet gebeuren binnen de bevoegde organen van de UGent. Ik dank U voor Uw reactie. |
||
![]() |
![]() |