Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2005, 12:32   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Onherstelbaar gehoorletsel

Ter gelegenheid ven het megaconcert van de Ierse muziekgroep vestigt een gezondheids onderzoek de aandacht op het feit dat 1 op 5 deelnemers aan soortgelijke bijeekomsten blijvend gehoorletsel oploopt.
Er wordt ook goede raad verstrekt: gebruik oorproppen.
Zinvolle geluidsnormen opleggen is waarschijnlijk te moeilijk. Dat is 'regelneverij'.

Zo kan men ook stellen dat kogelvrije vesten beter zijn dan een verbod op vuurwapens.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 13:20   #2
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ter gelegenheid ven het megaconcert van de Ierse muziekgroep vestigt een gezondheids onderzoek de aandacht op het feit dat 1 op 5 deelnemers aan soortgelijke bijeekomsten blijvend gehoorletsel oploopt.
Zinvolle geluidsnormen opleggen is waarschijnlijk te moeilijk. Dat is 'regelneverij'.

Zo kan men ook stellen dat kogelvrije vesten beter zijn dan een verbod op vuurwapens.
Mensen die het ni willen horen moeten er ni naartoe hé... Trouwens, als ge het netto bekijkt doet Bono meer goed als slecht in de wereld denk ik...

Met deze redenering pleit ge trouwens ook voor een rookverbod, verbod op fastfood, enz.
woffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 13:23   #3
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ok woffer maar moet het dan perse zo hard staan ?
Nu dat ik dat weet ga ik er zeker niet naartoe ze.
Bono mag zoveel goed doen als hij wil maar daarom mag ie mijn trommelvliezen niet kapot blazen he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 13:28   #4
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woffer
Mensen die het ni willen horen moeten er ni naartoe hé... Trouwens, als ge het netto bekijkt doet Bono meer goed als slecht in de wereld denk ik...
Met deze redenering pleit ge trouwens ook voor een rookverbod, ..
Inderdaad, dat doe ik dan ook, ik ben consekwent!
Oud 11 juni 2005, 13:35   #5
woffer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat doe ik dan ook, ik ben consekwent!
Ge kunt ne mens niet al zijn plezier ontzeggen... Zo streng zijt ge voor u eigen ook niet waarschijnlijk....
Oud 11 juni 2005, 14:16   #6
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woffer
Ge kunt ne mens niet al zijn plezier ontzeggen... Zo streng zijt ge voor u eigen ook niet waarschijnlijk....
Mijn plezier ligt helemaal niet in oorverdovend muziek of roken. Ik begrijp trouwens niet hoe mensen hun plezier kunnen in vinden met zichzelf te beschadigen.
Als je nu van muziek houdt, dan zorg je er toch voor dat je dat zo goed mogelijk en zo lang mogelijk kunt doen. En dat doe je niet met kapotte trommelvliezen.
En voor mezelf ben ik nog veel 'stenger', dat wil dan zeggen nog vriendelijker, noe meer voorkomend.
Oud 11 juni 2005, 14:56   #7
woffer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Mijn plezier ligt helemaal niet in oorverdovend muziek of roken. Ik begrijp trouwens niet hoe mensen hun plezier kunnen in vinden met zichzelf te beschadigen.
Kunt gij dan niet genieten van een lekker ongezonde fastfood of een heerlijk bourgondische maaltijd ?
Oud 11 juni 2005, 15:29   #8
luc broes

Standaard

Ik maak meestal zelf lekkere kost klaar, dus fastfood is me vrij onbekend. Maar af en toe een heerlijke bourgondiche maaltijd met een goede rode wijn, daar kan ik ook van genieten. Alsof dat ongezond zou zijn!
Oud 11 juni 2005, 15:35   #9
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Gratis marketingtip voor 3M : Aan de ingang van de concertzalen/pleinen, mousse oordopjes uitdelen die ook worden gebruikt in de industriële sektor.

Ciao.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 15:40   #10
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Die muziek moet nu eenmaal hard staan, anders horen alleen de voorste rijen voldoende. Oorproppen zijn alleen echt nodig voor wie dicht bij de boxen staat en voor wie naar concerten van Mogwai gaat.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 15:55   #11
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Die muziek moet nu eenmaal hard staan, anders horen alleen de voorste rijen voldoende. Oorproppen zijn alleen echt nodig voor wie dicht bij de boxen staat en voor wie naar concerten van Mogwai gaat.
Er bestaat ook zoiets als luidsprekers die men overal kan plaatsen, zelfs in een duisteren duikboot.
Oud 11 juni 2005, 15:59   #12
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Wat Zegt U?
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 17:29   #13
puud
Parlementslid

Standaard

Ik kan niet goed volgen. Gebruik oorproppen. Als ge niets hoort waarom dan naar zo'n concert gaan?
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 17:41   #14
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Pff doof wordt ge toch dan liever door goei muziek, dan door gezaag
Voor mijn part mogen ze strenge normen leggen bij pop muziek, rap, r&b, da's toch lelijk.
Voor metal daarentegen geldt: luider is beter, dus afblijven.
(Ik ga trouwens veel naar concerten met m'n oordoppen mee)
Oud 11 juni 2005, 19:19   #15
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat ook zoiets als luidsprekers die men overal kan plaatsen, zelfs in een duisteren duikboot.
Als je op een festivalweide staat, kun je perfect een positie kiezen waar je niet doof wordt en toch ruim voldoende 'geluid' krijgt. Ik kan mij overigens geen festival herinneren waar op iedere vierkante meter een stapel geluidsboxen staat.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 19:44   #16
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Het Skill Effect on 11-06-2005 at 20:44
Reason:
--------------------------------

.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
... dat 1 op 5 deelnemers aan soortgelijke bijeekomsten blijvend gehoorletsel oploopt.
Wat zeg je? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 11 juni 2005 om 19:44.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 21:12   #17
camaris
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze dat niet doen omdat ge dan 'vermening' krijgt van het geluid van de luidspreker die dicht bij u staat en de luidsprekers die verderop staan. Het geluid komt er op hetzelfde moment uit, maar het geluid uit de luidsprekers die verder van je af staan heeft al een afstand door de lucht afgelegd. Vooal op grote afstanden speelt dat mee.
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 21:35   #18
ingenious

Standaard

Citaat:

en wat is dat gehoorletsel dan? ik heb namelijk nog ni veel klachten gehoord van mensen die na dat concert ni meer goed horen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 21:42   #19
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
en wat is dat gehoorletsel dan? ik heb namelijk nog ni veel klachten gehoord van mensen die na dat concert ni meer goed horen.
Wel, dat is duidelijk. je hebt ni veel klachten gehoord omdat je ni meer goed hoort!
Oud 11 juni 2005, 21:45   #20
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge niets hoort waarom dan naar zo'n concert gaan?
Die oordoppen zorgen er niet voor dat ge minder hoort. Je hoort net hetzelfde, alleen de bassen (en de iets hogere tonen ook) komen er niet zo goed meer door. 't Hangt der vanaf welke oordoppen je neemt, je kunt van die dure nemen die heel selectief doorlaten. Ik ga al drie jaar met oordoppen naar Werchter, ik zou niet meer zonder gaan eigenlijk, uw oren tuuten tenminste niet als ge op de bus zit.

Citaat:
en wat is dat gehoorletsel dan?
Om antwoord te geven: in uw oren (binnenoor) zitten in het slakkenhuis rijen van kleine 'haartjes' (die groene dingskes op de fig.), microscopische uitstulpingetjes eigenlijk (orgaan van Corti die oranje dinges met een zwart bolleke in). Die bewegen mee met de luchttrillingen van de muziek, komen tegen een wand aan en geven zo die signalen door aan zenuwtjes waardoor je ze 'hoort'. Door aan zo'n intensiteiten blootgesteld te worden stoten ze telkens heel hard tegen dat vlies waardoor ze afslijten of breken. irreversiebel, want die dingen groeien niet terug. Je wordt ongevoelig voor geluidsfrequenties, te beginnen bij de hoge.

't zijn dus niet direct uw trommelvliezen die kapot gaan springen (scheuren kunnen ze wel, maar da's alleen als ge voor de boxen gaat staan bij bijvoorbeeld Queens of the Stone Age ofzo). Maar 't is dat binnenoor waarvoor het zo slecht is.[edit]
[size=1]After edit by genehunter on 11-06-2005 at 22:56
Reason:

Citaat:
Die oordoppen zorgen er niet voor dat ge minder hoort. Je hoort net hetzelfde, alleen de bassen (en de iets hogere tonen ook) komen er niet zo goed meer door. 't Hangt der vanaf welke oordoppen je neemt, je kunt van die dure nemen die heel selectief doorlaten. Ik ga al drie jaar met oordoppen naar Werchter, ik zou niet meer zonder gaan eigenlijk, uw oren tuuten tenminste niet als ge op de bus zit.

Citaat:
Om antwoord te geven: in uw oren (binnenoor) zitten in het slakkenhuis rijen van kleine 'haartjes' (die groene dingskes op de fig.), microscopische uitstulpingetjes eigenlijk (orgaan van Corti die oranje dinges met een zwart bolleke in). Die bewegen mee met de luchttrillingen van de muziek, komen tegen een wand aan en geven zo die signalen door aan zenuwtjes waardoor je ze 'hoort'. Door aan zo'n intensiteiten blootgesteld te worden stoten ze telkens heel hard tegen dat vlies waardoor ze afslijten of breken. irreversiebel, want die dingen groeien niet terug. Je wordt ongevoelig voor geluidsfrequenties, te beginnen bij de hoge.

't zijn dus niet direct uw trommelvliezen die kapot gaan springen (scheuren kunnen ze wel, maar da's alleen als ge voor de boxen gaat staan bij bijvoorbeeld Queens of the Stone Age ofzo). Maar 't is dat binnenoor waarvoor het zo slecht is.[/size]

[size=1]After edit by genehunter on 11-06-2005 at 22:56
Reason:

Citaat:

Citaat:

't zijn dus niet direct uw trommelvliezen die kapot gaan springen (scheuren kunnen ze wel, maar da's alleen als ge voor de boxen gaat staan bij bijvoorbeeld Queens of the Stone Age ofzo). Maar 't is dat binnenoor waarvoor eht zo slecht is.[/size]

[size=1]After edit by genehunter on 11-06-2005 at 22:52
Reason:

Citaat:

Citaat:
Om antwoord te geven: in uw oren (binnenoor) zitten kleine 'haartjes' (die groene dingskes op de fig.), microscopische uitstulpingetjes eigenlijk (orgaan van Corti die oranje dinges met een zwart bolleke in). Die bewegen mee met de luchttrillingen van de muziek, komen tegen een wand aan en geven zo die signalen door aan zenuwtjes waardoor je ze 'hoort'. Door aan zo'n intensiteiten blootgesteld te worden stoten ze telkens heel hard tegen dat vlies waardoor ze afslijten of breken. irreversiebel, want die dingen groeien niet terug. Je wordt ongevoelig voor geluidsfrequenties, te beginnen bij de hoge.

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
Om direct antwoord te geven (kan fout zijn, 't is enkel het concept dat ik wil aantonen): in uw oren (binnenoor) zitten kleine 'haartjes' microscopische uitstulpingetjes eigenlijk. Die bewegen mee met de luchttrillingen van de muziek, komen tegen een gefixeerd membraan of wand aan en geven die signalen door aan zenuwtjes waardoor je ze 'hoort'. Door aan zo'n intensiteiten blootgesteld te worden stoten ze telkens heel hard tegen dat vlies waardoor ze afslijten of breken. irreversiebel, want die dingen groeien niet terug. Je wordt ongevoelig voor tonen, te beginnen bij de hoge.[/size]
[/edit]
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .

Laatst gewijzigd door genehunter : 11 juni 2005 om 21:56.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be