![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#321 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Waarmee ik neit wil zeggen dat het hun eigen schuld is ofzo, of dat ze hun plan moeten trekken, integendeel. Op een of andere manier zijn zij zelfs zeer moedig om aan zo'n zware taak te beginnen.
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Al eens de dwaasheid van de evoluthietheologen alhier gelezen , op basis van een voetafdruk bewijzen dat de mens van de aap afkomstig is , dat is geen toeval meer , daar steekt een Goddelijk plan achter . |
|
|
|
|
|
|
#323 | ||||
|
Gouverneur
|
Kaffer
Citaat:
Argus Citaat:
Diego Raga Citaat:
Maar zie je het verschil? Ik doe nu aan zingeving, niet in tegenspraak met een wetenschappelijke visie. Hou die twee zaken gescheiden. Inderdaad, ze zijn een andere kijk op hetzelfde, en vloeien voort uit de beperkingen van het menselijk brein en waarnemingsvermogen de realiteit te vatten. Dus in die zin spreken we elkaar niet tegen, deze visies kunnen langs elkaar bestaan. Maar de ene katalogeer je als wetenschap, de andere als spritualiteit. Een waardeoordeel is irrelevant. Kaffer Citaat:
Ja, geestig ben je wel, ik lach me ziek. Laatst gewijzigd door genehunter : 8 september 2006 om 09:08. |
||||
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
De overeenkomsten tussen apen en mensen zijn maar al te duidelijk... De rudementaire organen (zoals het staartbeentje en wijheidstanden) zijn hier het bewijs van. Laat me evolutie even schetsen voor mensen die er niet in slagen een objectief standpunt hierover te nemen. bekijk de aarde als een enorme pot vol met elementen die met mekaar reageren, deze elementen streven elk naar overleving. dat meerdere malen door hun omgeving of andere elementen in gevaar word gebracht... hierdoor is verandering bij dat element nodig om het overleven te vrijwaren. (nog simplistischer : als ge 7 keer nen appel wilt pakke die op de kast sta en da lukt ni en ge wilt ni dood van den honger, dan pakte ne stoel om deraan te geraken m.a.w. ge maakt uzelf slimmer omdat ge de volgende keer inneens die stoel pakt) deze elementen zijn dus veranderd tegenover het begin der tijden, de tussensoorten of soorten met een lage graad van deze evolutie zijn te vinden als fossielen OF en hier hebben we een mooi voorbeeld van, zijn er nog in enorm kleine hoeveelheden waar de natuur het hen toestaat zoals :de coelacanth. sacoast.uwc.ac.za/.../fishyfacts/coelacanth.htm dit plus dan nog : het uitgebreide spectrum van mensaapfossiel soorten die er nu niet meer zijn , de dinosaurussen die in mijn ogen ofwel de tuin van eden hebben vernietigd ofwel niet echt in het middeleeuws sprookje ook bekend als de bijbel hoorden, enz enz ik begin zelfs nog niet over de stukjes aan mekaar hangende zinnen die het creationisme voorstellen (de officiële uitdrukking zou zijn gaten in de "theorie" maar deze zijn me net iets te groot) en hoop dat dit enig licht heeft geworpen. ik ga niet beweren dat de evolutietheorie perfect is. maar ik ga er gewoon vanuit als er honderde pijlen naar een bepaald punt wijzen het er niet ver vandaan wel te vinden is. nog een laatste punt waar ik een beetje mee zit, de drang om een entiteit als begin van alles te beschrijven is slechts de alles overschrijdende hokjesgeest van de mens. de nood om begin en einde aan elk verhaaltje toe te voegen. Het ontstaan van het universum is waarschijnlijk helemaal niet het onstaat van alles. ik geloof dat het slechts een nieuwe (deel)fase of herbegin van een (deel)fase uit iets anders is. En mss ook al eens bij stilgestaan dat indien er geen onstaan was er helemaal NIETS zou zijn(een enorm moeilijk al dan niet onmogelijk in te beelden concept, in het hoofd houdend dat perceptie van niets al iets is) en dus moet er wel iets zijn dus is de noodzakelijkheid van een grotere entiteit overbodig. dit laatste is een beetje moeilijk om te verwoorden wat misschien wel de hoeksteen is van deze eeuwig durende discussie. |
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Voor hetzelfde kun je stellen : een indiaan is een tomaat , want een indiaan is ook rood . |
|
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ten tweede: in zekere zin heb je een punt! Ja echt waar: er zijn verwantschappen tussen mens en tomaat! Klik hier. Over simplisme gesproken... Laatst gewijzigd door genehunter : 8 september 2006 om 09:39. |
|
|
|
|
|
|
#328 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#329 | |
|
Banneling
|
Citaat:
1) De honderdduizenden jaren die de diverse aapachtigen verschillen van elkaar 2)Het feit dat soorten eerder naar achteruitgang neigen dan naar vooruitgang( zie de voorbeelden uit vorige posts ) 3) evolutionair geredeneerd kan het niet dat de mens zo verschillend is van zijn voorgangers ; we bestaan nog maar recent maar kennen wel verantwoordelijkheidsgevoel en kunnen het verschil maken tussen goed en slecht , geen enkele van onze zogezegde voorgangers heeft daar ook maar een jotie verstand van , de realiteit neigt eerder naar de Bijbel dan naar evolutie . Laatst gewijzigd door Kaffer : 8 september 2006 om 09:54. Reden: schrijffoutje |
|
|
|
|
|
|
#330 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Ze zoeken nog kandidaten voor het seminarie in Leuven! Laatst gewijzigd door genehunter : 8 september 2006 om 09:55. |
||
|
|
|
|
|
#331 |
|
Minister
|
Even that is too late...
|
|
|
#332 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten . |
|
|
|
|
|
|
#333 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik heb een nieuwe handtekening. |
|
|
|
|
|
|
#334 | ||||||||||||||
|
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeddhisme Let wel dat niet alle strekkingen van boeddhisme geloven in een "god" figuur. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik mogelijk acht is dat meditatie bij kan dragen tot uw gezondheid & uw geestelijke balans, ik geloof dat de menselijke geest bijlange nog niet zijn limiet bereikt geeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die gedachte, echter, is volkomen foutief. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#335 | |
|
|
Er is waarheid, en er is waarheid, of Diego's post effectief de Waarheid bevat weet ik niet, dat kan je ook niet weten, zoiets komt nu eenmaal neer op wat je ervaart & gelooft, mijn persoonlijke ervaringen & overtuigingen staan bv dwars tegenover Diego's opvattingen, desondanks heb ik enorm veel respect voor het boeddhisme.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#336 | |
|
|
Citaat:
Nu, het is jouw recht daarin te geloven. Maar onthoudt wel dat de feiten niet veranderen naarmate wat je gelooft.
Laatst gewijzigd door exodus : 8 september 2006 om 10:38. |
|
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
|
Citaat:
Bijna dood ervaringen en dingen kunnen beschrijven van de plaats van het ongeval bv, de handelingen van de doctor wanneer men buiten zijn lichaam zweeft. Out of body experiences met veriefeerbare info... mensen zonder hersenactiveit die buiten hun lichaam hangen, verifeerbare data door vorige leven therapie (zie de reeks "wie was ik op de nederlandse TV), ga zo maar door, de bewijzen zijn er echt wel hoor. Niet alleen subjetieve ervaringen.
|
|
|
|
|
#339 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#340 | |
|
|
Nee, volgens wat ik vond was het een geologisch effect.
|
|
|
|
|