Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2005, 19:41   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Is het nog verantwoord.

We moeten morgen middag 3.5 kilometer bij tempraturen van 33° in de blakke zon en zonder enige schaduw lopen voor Lichamelijke Opvoeding.
Is dit nog verantwoord, en moet je eigenlijk bij zo'n hoge tempraturen nog naar school komen?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 19:47   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
We moeten morgen middag 3.5 kilometer bij tempraturen van 33° in de blakke zon en zonder enige schaduw lopen voor Lichamelijke Opvoeding.
Is dit nog verantwoord, en moet je eigenlijk bij zo'n hoge tempraturen nog naar school komen?
Het is op dit ogenblik 45° in mijn hangar, en daar werken verschillende mensen 10 uur per dag physische arbeid.

Klinkt alsof ge een mietje zijt dat op zijn jonge leeftijd nog geen 3 km kan lopen als 't schoon weer is.
Oud 26 mei 2005, 20:18   #3
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat nu zoveel?

Ik was vroeger de grootste anti-geheelonthouder van de klas: ik rookte als een Turk, en dronk geregeld een pintje. En toch was ik op lange-afstandslopen (6 km) altijd bij de eerste vier van de dertig.

In Zuid-Frankrijk fiets ik 100 km in bergachtig landschap bij temperaturen van + 35°C.

Ik heb ook eens op minder dan een uur van Nice naar Beaulieu-sur-Mer (Frankrijk) gelopen (9 km) in volle zon en op gesmolten asfalt.

Je moet gewoon niet toegeven aan je vermoeidheid, en dan lukt het je best! [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Yann on 26-05-2005 at 21:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Is dat nu zoveel?

Ik was vroeger de grootste anti-geheelonthouder van de klas: ik rookte als een Turk, en dronk geregeld een pintje. En toch was ik op lange-afstandslopen (6 km) altijd bij de eerste vier van de dertig.

In Zuid-Frankrijk fiets ik 100 km in bergachtig landschap bij temperaturen van + 35°C.

Ik heb ook eens op minder dan een uur van Nice naar Beaulieu-sur-Mer (Frankrijk) gelopen (9 km) in volle zon en op gesmolten asfalt.

Je moet gewoon niet toegeven aan je vermoeidheid, en dan lukt het je best! [/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Is dat nu zoveel?

Ik was vroeger de grootste anti-geheelonthouder van de klas: ik rookte als een Turk, en dronk geregeld een pintje. En toch was ik op lange-afstandslopen (6 km) altijd bij de eerste vier van de dertig!

Je moet gewoon niet toegeven aan je vermoeidheid, en dan lukt het je best! [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 26 mei 2005 om 20:18.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 20:20   #4
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja wij ook.
Is echt puffen en zweten, en zeker met lang haar is da lastig
Oud 26 mei 2005, 20:22   #5
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Je zit misschien toevallig op dezelfde school als ik.
Ik zit in Wijnegem.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 20:26   #6
Revolutie
Parlementslid

Standaard

ik in Ekeren
Oud 26 mei 2005, 20:59   #7
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie
ja wij ook.
Is echt puffen en zweten, en zeker met lang haar is da lastig
Afknippen dus!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 21:00   #8
Revolutie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Afknippen dus!
Nooit
Oud 26 mei 2005, 21:21   #9
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Tussen 1 en 4u met dit weer is sporten, dacht ik ongezond. (Ozon ofzo?)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 21:47   #10
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie
zeker met lang haar is da lastig
Afdoen en gaan werken!

Zoniet => http://www.werkschuw.tk/

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 21:56   #11
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Afdoen en gaan werken!
Gaan werken tot mijn kloten gelijk hangen, tot daar aan toe, maar mijn haar afdoen, NEVER!
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 21:58   #12
Revolutie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Afdoen en gaan werken!

Zoniet => http://www.werkschuw.tk/

Egidius
WTF?
Oud 26 mei 2005, 23:50   #13
Tavek
Banneling

Standaard

Als ge niet graag loopt, loopt ge niet en maakt ge een plezante wandeling. Ge krijgt dan wel rooi cijfers voor LO maar who cares.......

Of ge doet zoals ik en ging een binnenweg zoeken, op een woensdag namiddag daar de netelen afdoen en prikkeldraad tegen de grond spannen. We kamen als eerstes aan. Twas ook nog maar 1,3 km meer ipv 2 Ze vonden het wel verdacht en uiteindelijk was ik nog gebuisd maar ja, twas plezant
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2005, 06:04   #14
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Het is op dit ogenblik 45° in mijn hangar, en daar werken verschillende mensen 10 uur per dag physische arbeid.

Klinkt alsof ge een mietje zijt dat op zijn jonge leeftijd nog geen 3 km kan lopen als 't schoon weer is.
Slavendrijver
45° boven of onder nul?
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2005, 06:19   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Toen ik school liep aan het Atheneum van Mortsel (dat is alweer eventjes geleden), kregen we voor een van de lessen lichamelijke opvoeding ooit de opdracht om van de eerste verdieping van de sporthal naar beneden te springen op een valmat. De leerkracht trachtte dat pedagogisch te verantwoorden door er ons op te wijzen dat we ingeval van brand ook zouden moeten springen. Ik was het niet met hem eens en zei dat ik ingeval van brand bereid zou zijn om een breuk te riskeren, maar in het kader van een gewone turnles niet. Bovendien lijd ik aan hoogtevrees; ik word al draaierig op een barkruk. Ik weigerde dus, samen met nog één andere klasgenoot. Al de anderen sprongen één voor één als een stelletje halve gare lemmingen naar beneden...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2005, 07:32   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Raf, had 1 van je medeleerlingen brokken?

En wat betreft inspanningen op een hete dag. Voor een gezonde jongeling geen probleem. Ikzelf vervloek het feit dat ik astma heb, en op hete dagen is er meer, of te veel ozon in de lucht, en dat belemmerd me van de stoere kerel uit te hangen;
Oud 27 mei 2005, 08:37   #17
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
...om dan nog maar te zwijgen over het studeren in deze temperaturen

Meestal is het zo, bloedheet in juni, en regenweer in juli.... verdomde (weer)goden
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2005, 08:38   #18
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
ik word al draaierig op een barkruk.
Dat heeft niks met hoogtevrees te maken, we worden allem�*�*l wel eens draaierig op een barkruk...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2005, 08:44   #19
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Toen ik school liep aan het Atheneum van Mortsel (dat is alweer eventjes geleden), kregen we voor een van de lessen lichamelijke opvoeding ooit de opdracht om van de eerste verdieping van de sporthal naar beneden te springen op een valmat. De leerkracht trachtte dat pedagogisch te verantwoorden door er ons op te wijzen dat we ingeval van brand ook zouden moeten springen. Ik was het niet met hem eens en zei dat ik ingeval van brand bereid zou zijn om een breuk te riskeren, maar in het kader van een gewone turnles niet. Bovendien lijd ik aan hoogtevrees; ik word al draaierig op een barkruk. Ik weigerde dus, samen met nog één andere klasgenoot. Al de anderen sprongen één voor één als een stelletje halve gare lemmingen naar beneden...
Dat doet me eraan denken: op het College kregen wij touwklimmen (in de turnzaal die Lanoye in Kartonnen Dozen beschrijft). Nu had ik de techniek helemaal onder de knie, maar ik heb ook last van hoogtevrees. Ik zie mezelf daar nog halverwege dat touw hangen, met het klamme zweet in de handen (en overal trouwens), terwijl de turnleraar onderaan stond te schreeuwen "Allez komaan, tot boven!"...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2005, 08:48   #20
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij moesten lopen in de vrieskou, ik weet niet meteen wat meer onverantwoord is...

Op ons College was er een turnleraar die geobsedeerd was door lopen. Hij had nog in Congo gewerkt, dus terwijl wij als hamsters rondjes draaiden rond de speelplaats, stond hij daar in het midden ons aan te sporen in het Lingala (of zoiets). Voor hen die het interesseert, het klonk iets als 'Noki noki' (ik droom er nog van, echt waar. Eén keer, maar dat was bij een andere leraar, hebben we geprobeerd de Léger-test te saboteren, door de speed van de cassettespeler een kwartslag te geven. Aanvankelijk verbaasde de leraar zich over de goede resultaten van de eerste groep, maar we vielen door de mand toen de tweede groep moest beginnen. Terwijl die klaar stond om te starten, klonk het plots met een hele lage stem: 'Driiiiieeee, tweeeeeeeeeee, éééééééééééééééééén, st�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*rt'.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be