Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van het unitaire plan van de BUB?
Totaal onmogelijk, ze leven in een droomwereld. 21 70,00%
Moeilijk uit te voeren, het communautaire zou de zaak verlammen. 2 6,67%
Goed mogelijk, maar het zal moeite kosten. 3 10,00%
Het perfecte plan om van België een modelstaat te maken! 4 13,33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2005, 20:31   #1
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard pro-unitaire staat

Eventjes een draad voor de BUB hier. Ze pleiten steeds voor een unitaire staat, maar halen NOOIT argumenten aan waarom die werkbaar is. Ze halen wel argumenten aan dat het goedkoper zou zijn om minder regeringen te hebben, maar houden er geen rekening mee dat die ene unitaire regering geen lang leven beschoren zou zijn.
Hier dus geen oneliners maar argumenten gevraagd: "Waarom is belgie als unitaire staat werkbaar, hoe hou je de communautaire problemen dan tegen?"

Voor de peiling: WACHT TOT JE DE ARGUMENTEN GELEZEN HEBT!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 20:46   #2
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Waarom die debielen zoveel aandacht geven? Zonder internet(fora) zou allicht niemand ooit van dat clubje sullen gehoord hebben. Echte belgicisten lachen met hen, en terecht.

Zelfs een kleuter weet dat een terugkeer naar een unitaire belgische staat onmogelijk is.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 20:49   #3
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dat weet inderdaad elke kleuter, maar die randdebielen schijnen het zelf wel te geloven. Enkel jammer dat ze geen argumenten hebben. De voltallige BUB bevindt zich op deze site en nog nooit zag ik een argument geschreven staan over hoe een unitair belgië de communautaire problematiek op zou lossen. Het enige wat ik daaruit kan concluderen, is dat ze het waarschijnlijk zelf toch niet geloven.
Oud 29 mei 2005, 21:06   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Ja we zijn extreme debielen die onder het iq van 70 zitten. Op dit moment surf ik vanuit de instelling......

jezus
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 21:08   #5
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ja we zijn extreme debielen die onder het iq van 70 zitten. Op dit moment surf ik vanuit de instelling......

jezus
Probeer je iets te bewijzen met weer eens zo een oneliner? Ik hoopte voor de eerste keer een argument te horen van jullie bedreigde diersoort.
Oud 29 mei 2005, 21:11   #6
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Probeer je iets te bewijzen met weer eens zo een oneliner? Ik hoopte voor de eerste keer een argument te horen van jullie bedreigde diersoort.
Ik hoef me geen moeite te doen. Gij doet het voor mij.
Oud 29 mei 2005, 21:16   #7
Tavek
Banneling

Standaard

Als ge argumenten wilt kunt ge best uw vraagstelling anders formuleren. Een vraag waarin degene die moet antwoorden wordt beschreven als randdebiel werkt niet echt positief. Dat geeft al goed aan hoe u de discussiepartner aanschouwt.

Met jongens zoals u discussieer ik dus niet. Tantist, daar wil ik bijvoorbeeld wel eens mee verder gaan kwa discussie. Maar niet met u......
Oud 29 mei 2005, 21:24   #8
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze halen wel argumenten aan dat het goedkoper zou zijn om minder regeringen te hebben, maar houden er geen rekening mee dat die ene unitaire regering geen lang leven beschoren zou zijn.
dat argument halen ze inderdaad vaak boven, spijtig genoeg hebben ze dat nog nooit bewezen. bij deze dus misschien nog een oproep naar de bub, bewijs hoeveel goedkoper de unitaire staat is dan de huidige federale staat. graag met objectieve gegevens en niet met belgicistisch gezever
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 21:51   #9
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Waarom die debielen zoveel aandacht geven? Zonder internet(fora) zou allicht niemand ooit van dat clubje sullen gehoord hebben. Echte belgicisten lachen met hen, en terecht.

Zelfs een kleuter weet dat een terugkeer naar een unitaire belgische staat onmogelijk is.
het is niet zozeer óm de BUB dat we er aandacht aan moeten besteden. Het kan wél nuttig zijn om de idiotie van het belgicisme in het licht te zetten, en daarmee mensen overtuigen van het tegenovergestelde..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 23:46   #10
stanislaus
Banneling

stanislaus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
dat argument halen ze inderdaad vaak boven, spijtig genoeg hebben ze dat nog nooit bewezen. bij deze dus misschien nog een oproep naar de bub, bewijs hoeveel goedkoper de unitaire staat is dan de huidige federale staat. graag met objectieve gegevens en niet met belgicistisch gezever
Het is het Vlaams Belang zélf dat er voortdurend op wijst hoe kostelijk en inefficiënt ons "federalisme" met haar zeshonderd parlementairen en zestig ministers wel niet is. Dan is de keuze simpel: of je maakt België unitair, of je splitst het volledig. De rest van de oplossingen zijn in mijn ogen halfslachtig.
stanislaus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 06:11   #11
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanislaus
Het is het Vlaams Belang zélf dat er voortdurend op wijst hoe kostelijk en inefficiënt ons "federalisme" met haar zeshonderd parlementairen en zestig ministers wel niet is. Dan is de keuze simpel: of je maakt België unitair, of je splitst het volledig. De rest van de oplossingen zijn in mijn ogen halfslachtig.
Dat vind ik dus ook.
Het unitaire België verkies ik persoonlijk wel boven het onafhankelijke Vlaanderen.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 06:23   #12
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanislaus
Het unitaire België werd in het verleden al uitgeprobeerd (nu,ja..). Separatisme nog niet.
Overigens, het veronderstelt van weinig politiek inzicht om er van uit te gaan dat onze lieve Waaltjes zo maar paritaire vertegenwoordiging, grendelgrondwetten en -waarom niet- hun eigen Waals gewest zouden opgeven voor een unitair systeem.
Oud 30 mei 2005, 06:59   #13
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Overigens, het veronderstelt van weinig politiek inzicht om er van uit te gaan dat onze lieve Waaltjes zo maar paritaire vertegenwoordiging, grendelgrondwetten en -waarom niet- hun eigen Waals gewest zouden opgeven voor een unitair systeem.
Vooral onze 'lieve' Vlamingskes willen dit niet!!!!!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 07:14   #14
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat reeds vele Vlamingen onbewust zowel de unitaire als huidige federale Belgische Staat hebben opgegeven. Ze zijn nog niet direct separatistisch geworden, maar een fidele aanhanger van la Belgique is Vlaming Modaal al lang niet meer.
Face it: 20, 25 jaar geleden was het bijna revolutionair om over gewestvorming en federalisme te 'klappen'. Nu is separatisme een gerespecteerd discussiethema.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 30-05-2005 at 08:15
Reason:
--------------------------------

Ik denk dat reeds vele Vlamingen onbewust zowel de unitaire als huidige federale Belgische Staat hebben opgegeven. Ze zijn nog niet direct separatistisch geworden, maar een fidele aanhanger van la Belgique is Vlaming Modaal al lang niet meer.
Face it: 20, 25 jaar geleden was het bijna revolutionair om over gewestvorming en federalisme te 'klappen'. Nu is separatisme een gerespecteerd discussiethema.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ik denk dat reeds vele Vlamingen onbewust zowel de unitaire als huidige federale Belgische Staat hebben opgegeven. Ze zijn nog niet direct separatistisch geworden, maar fidele aanhangers van la Belgique is Vlaming Modaal al lang niet meer.
Face it: 20, 25 jaar geleden was het bijna revolutionair om over gewestvorming en federalisme te 'klappen'. Nu is separatisme een gerespecteerd discussiethema.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 30 mei 2005 om 07:15.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 07:39   #15
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Vooral onze 'lieve' Vlamingskes willen dit niet!!!!!
Dus de Walen willen het niet én de Vlamingen willen het niet. Dat biedt geen al te leuke vooruitzichten voor u.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 08:12   #16
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Iemand die mij een bedreigde diersoort noemt is geen discussiepartner, maar een frustré die enkel kan schelden om zijn "gelijk" te behalen. Zonder excuses zal ik in deze thread geen argumenten posten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Patriot! on 30-05-2005 at 09:12
Reason:

Citaat:
Iemand die mij een bedreigde diersoort noemt is geen discussiepartner, maar een frustré die enkel kan schelden om zijn "gelijk" te behalen. Zonder excuses zal ik in deze thread geen argumenten posten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Iemand die mij een bedreigde diersoort noemt is geen discussiepartner, maar een frustré die enkel kan schelden om zijn "gelijk" te behalen. Zonder excuses zal ik in deze threat geen argumenten posten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Patriot! : 30 mei 2005 om 08:12.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 08:13   #17
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Iemand die mij een bedreigde diersoort noemt is geen discussiepartner
Geldt dat ook voor voorzitters van politieke partijen?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 11:58   #18
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ik denk hierbij nu spontaan aan de Coudenberggroep, aan de groep Suez,... Of wie bedoel je?
Oud 30 mei 2005, 11:59   #19
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Omdat de belgicistjes geen argumenten geven, heb ik toch maar als gestemd. Ik vrees dat we anders moeten wachten tot Sint-Juttemis.
Oud 30 mei 2005, 12:41   #20
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Iemand die mij een bedreigde diersoort noemt is geen discussiepartner, maar een frustré die enkel kan schelden om zijn "gelijk" te behalen. Zonder excuses zal ik in deze thread geen argumenten posten.
En dat komt van een BUB'er? Uw weigering om argumenten te geven is volgens mij eerder te wijten aan onkunde dan aan onwil...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be