![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van het unitaire plan van de BUB? | |||
Totaal onmogelijk, ze leven in een droomwereld. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 70,00% |
Moeilijk uit te voeren, het communautaire zou de zaak verlammen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,67% |
Goed mogelijk, maar het zal moeite kosten. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,00% |
Het perfecte plan om van België een modelstaat te maken! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 13,33% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eventjes een draad voor de BUB hier. Ze pleiten steeds voor een unitaire staat, maar halen NOOIT argumenten aan waarom die werkbaar is. Ze halen wel argumenten aan dat het goedkoper zou zijn om minder regeringen te hebben, maar houden er geen rekening mee dat die ene unitaire regering geen lang leven beschoren zou zijn.
Hier dus geen oneliners maar argumenten gevraagd: "Waarom is belgie als unitaire staat werkbaar, hoe hou je de communautaire problemen dan tegen?" Voor de peiling: WACHT TOT JE DE ARGUMENTEN GELEZEN HEBT! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Waarom die debielen zoveel aandacht geven? Zonder internet(fora) zou allicht niemand ooit van dat clubje sullen gehoord hebben. Echte belgicisten lachen met hen, en terecht.
Zelfs een kleuter weet dat een terugkeer naar een unitaire belgische staat onmogelijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat weet inderdaad elke kleuter, maar die randdebielen schijnen het zelf wel te geloven. Enkel jammer dat ze geen argumenten hebben. De voltallige BUB bevindt zich op deze site en nog nooit zag ik een argument geschreven staan over hoe een unitair belgië de communautaire problematiek op zou lossen. Het enige wat ik daaruit kan concluderen, is dat ze het waarschijnlijk zelf toch niet geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ja we zijn extreme debielen die onder het iq van 70 zitten. Op dit moment surf ik vanuit de instelling......
jezus |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Als ge argumenten wilt kunt ge best uw vraagstelling anders formuleren. Een vraag waarin degene die moet antwoorden wordt beschreven als randdebiel werkt niet echt positief. Dat geeft al goed aan hoe u de discussiepartner aanschouwt.
Met jongens zoals u discussieer ik dus niet. Tantist, daar wil ik bijvoorbeeld wel eens mee verder gaan kwa discussie. Maar niet met u...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het unitaire België verkies ik persoonlijk wel boven het onafhankelijke Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Overigens, het veronderstelt van weinig politiek inzicht om er van uit te gaan dat onze lieve Waaltjes zo maar paritaire vertegenwoordiging, grendelgrondwetten en -waarom niet- hun eigen Waals gewest zouden opgeven voor een unitair systeem.
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Ik denk dat reeds vele Vlamingen onbewust zowel de unitaire als huidige federale Belgische Staat hebben opgegeven. Ze zijn nog niet direct separatistisch geworden, maar een fidele aanhanger van la Belgique is Vlaming Modaal al lang niet meer.
Face it: 20, 25 jaar geleden was het bijna revolutionair om over gewestvorming en federalisme te 'klappen'. Nu is separatisme een gerespecteerd discussiethema.[edit] [size=1]Edit:[/size]
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 30 mei 2005 om 07:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Patriot! : 30 mei 2005 om 08:12. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Omdat de belgicistjes geen argumenten geven, heb ik toch maar als gestemd. Ik vrees dat we anders moeten wachten tot Sint-Juttemis.
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |