![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Ik kom regelmatig op Grenswetenschap.nl en zag vandaag dit onderstaande artikel. Ikzelf was het aswolk-probleem van afgelopen april alweer vergeten, maar nu ik dit artikel lees vind ik het toch opmerkelijk en stel ik mij serieus wat vragen
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() De wind zal de andere kant opblazen ?
De hoogte van de wolk is ook belangrijk. Burger en militair zitten trouwens op een andere hoogte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat kan,maar hoeft niet. Verder denk ik dat destijds met de IJslandse vulkaan eerder een politieke agenda in beeld kwam dan de 'dire need.' Heeft uiteraard ook te maken met de verantwoordelijkheid in geval van motorschade en calamiteiten die daar uit voort kunnen komen.
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Het heeft met religie te maken. De meeste Indonesiërs zijn moslims en dus fatalistisch...
Ik heb ooit in een zandstorm gevlogen in Saoedi-Arabië, waarbij het vliegtuig tot drie keer toe om zijn as wentelde, en niemand gaf een kik...
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is simpel. Ooit heeft een Boeing motoren weten uitvallen door een teveel aan rommel in de lucht, ergens boven Alaska. Een ongeval werd nipt vermeden. En schadeclaims net vermeden.
Stel dat door dezelfde oorzaak een passagiersvliegtuig de atlantische oceaan induikeld. Wie is de schuldige? Maakt geen drol uit, de advokaten zullen een procedureslag uitvoeren, en de EU politici hebben gewoon de veilige optie voor henzelf gekozen.
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Intussen achterhaald: Na de eruptie van gisteren en vandaag luidt het aldus: Flights are having to be rerouted south of the no-fly zone, which means there are many more aircraft passing through the Spanish air traffic control sectors, rather than taking the usual routes over Ireland.