![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() REFERENDUM OVER DE STAATSHERVORMINGEN ?
In het buitenland mogen de burgers naar de stembus gaan om hun mening te geven over de Europese grondwet. In Frankrijk en Nederland hebben de burgers reeds hun stem laten horen en hebben de grondwet duidelijk verworpen. Men kan zich inderdaad de vraag stellen of de grondwet niet te ingewikkeld en te lang is voor de burgers. Is ze bovendien noodzakelijk? We beschikken reeds over het Verdrag van Rome en het volstaat dit te verbeteren als het De B.U.B. had geen stelling genomen in dit debat want we zijn pro-Europees, maar tegelijkertijd sceptisch ten overstaan van die traditionele politici die alles boven onze hoofden beslissen, soms zonder mandaat van de burger. Het is inderdaad zo dat Belgen nooit ondervraagd worden over de toekomst van hun land. We hebben dat reeds gezien met de verschillende staatshervormingen. Het is inderdaad gemakkelijker ze vandaag te evalueren nu we een ervaring hebben van 20 jaar met de federale staat. Dat is de reden waarom de B.U.B. voorstelt om eindelijk eens een referendum of een volksraadpleging te organiseren met terugwerkende kracht over het nut van de voorbije staatshervormingen. De vraag zou dus kunnen zijn: « Keurt U de staatshervormingen van 1980, 1988, 1993 en 2001, die België omgevormd hebben van een unitaire in een federale staat met zes regeringen en zes parlementen goed ?» Benieuwd wat het resultaat zou zijn, indien men ooit de burger eens laat spreken… |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Of beter. Wil u terug naar een vlaams vijandige staat in de welke de voertaal het frans is en de vlamingen hun klep moeten houden ? Antwoord ja of Nee
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ofwel heb ik teveel gedronken ofwel is dit onderwerp 3 keer gepost ?
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Dubbeltopic: http://forum.politics.be/showthread.php?t=35186
|
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Patriot, die referendum vraag zou niets bewijzen, allerlei groepen zouden die op de een of andere manier naar hun hand draaien.
Flaminganten zouden NEEN antwoorden, want ze wilden dat de staatshervormingen verder doorgevoerd zouden worden. Belgischisten zouden NEEN antwoorden, want ze wilden helemaal geen staatshervorming. Wat gaat dan je reaktie zijn bij een 92% neen als zowel flaminganten als belgischisten dat vonden. Een betere vraag zou zijn of men verder wilt federaliseren of eerden wilt defederaliseren naar meer unionaire bevoegdheden. |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik zou ook "neen" antwoorden, omdat de staatshervormigen niet ver genoeg gaan voor mij.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Hans1 : 2 juni 2005 om 21:37. |
|||||
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Idd.
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed, we zullen in uw surrealistische wereld ook eens een stemming houden over de onafhankelijkheid van België. Met algemeen stemrecht natuurlijk, niet enkel die 40.000 franstalige rijkerds die wel mochten stemmen... ![]()