![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van
Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". Gelooft u het, geloof ik het?! Bron: NOS 18.00 Journaal -- ________________________________________ Sjoerd Bakker In de Sjoerd Bakker Matrix kan dat. De economische wetten bestaan daar namelijk niet. Iedereen is daar productief, de welvaart stijgt automatisch, ieders gedrag wordt beloond. - yew betcha in nl.politiek - ________________________________________ |
![]() |
#2 |
|
![]() Sjoerd Bakker schreef: > Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van > Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". > > Gelooft u het, geloof ik het?! De Gucht heeft natuurlijk groot gelijk met zijn krasse uitspraken. Hij zegt wat iedereen kan zien. |
![]() |
#3 |
|
![]() Sjoerd Bakker schreef:
> Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van > Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". > > Gelooft u het, geloof ik het?! Tja, 't is net Sjoerd Bakker uut Zwolle... -- Ik moet nog veel leren, zoals telkens weer blijkt... |
![]() |
#4 |
|
![]() Sjoerd Bakker schreef: > Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van > Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". > > Gelooft u het, geloof ik het?! > Het punt met Balkenende is dat hij door wat geruzie en gedoe naar voren is geschoven, het is nooit middels een staat van dienst en verkiesbaarheid gebeurd. Een een beetje bij gebrek aan beter. Na Lubbers heeft het CDA jarenlang gezocht naar een geschikt 'gezicht' voor de partij. Brinkman was afgeserveerd, Heerma bleek het ook niet te zijn en stierf in 1997 als partijleider, De Hoop Scheffer had de uitstraling van een stroopwafel en na een interne en in de media uitgevochten ruzie wegens een dreigend drama in de verkiezingen van 2002 met d.H.Scheffer als lijsttrekker, koos men najaar 2001 wegens zijn betrouwbare uiterlijk en onberispelijke staat van dienst, deze light-versie van Jelle Zijlstra. Maar Balkenende had helemaal geen ervaring in publieke ambten, zoals Lubbers, Kok, Den Uyl, Van Agt en andere premiers die wel hadden. Die waren minister geweest of bestuurder in grote organisaties als een bedrijf (Lubbers) of vakbond (Kok). Balkenende was wethouder in Amstelveen en professor, maar vooral was hij kamergeleerde op het partijbureau van het CDA. Het gemis aan politieke ervaring is zeer lastig in te halen als premier en ik denk dat het er ook niet in zit, zowel door het lastige tijdsgewricht alsook door een echt gebrek aan persoonlijkheid, want die functies die andere premiers hadden bekleed waren natuurlijk zoals bij ieder mens, een indicatie van de persoon zelf. Zijn professorschap alsook zijn bureauwerk, functies in de luwte, spreken wat dat betreft boekdelen. |
![]() |
#5 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun
2005 18:41:28 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". > >Gelooft u het, geloof ik het?! > >Bron: NOS 18.00 Journaal Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel bandje beluisteren waar ie dat wel zei. -- Fusti |
![]() |
#6 |
|
![]() Fustigator wrote:
> Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun > 2005 18:41:28 +0200, in littera > <[email protected]> in foro be.politics (et > aliis) vere scripsit quod sequitur: > > >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van > >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". > > > >Gelooft u het, geloof ik het?! > > > >Bron: NOS 18.00 Journaal > > Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel > bandje beluisteren waar ie dat wel zei. > > -- > Fusti Da's nog niks. Ik heb z'n hersens afgetapt en weet zelfs wanneer hij z'n luiers bevuilde. -- gruweltjes Sp(oo)k van Rook (:o) beter één spook op internet (:O( dan tien onder je bed Een verhaaltje voor het dood gaan: http://www.spookslot.com/spoken/kerk...iek/index.html |
![]() |
#7 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Spook van Rook <[email protected]>, die Sat,
04 Jun 2005 21:09:28 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Fustigator wrote: > >> Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun >> 2005 18:41:28 +0200, in littera >> <[email protected]> in foro be.politics (et >> aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >> >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van >> >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". >> > >> >Gelooft u het, geloof ik het?! >> > >> >Bron: NOS 18.00 Journaal >> >> Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel >> bandje beluisteren waar ie dat wel zei. >> >> -- >> Fusti > >Da's nog niks. Ik heb z'n hersens afgetapt en weet zelfs wanneer hij z'n >luiers bevuilde. Scheet ie z'n hersenen in z'n luiers? -- Fusti |
![]() |
#8 |
|
![]() Fustigator wrote:
> Vitae forma vocatur, Spook van Rook <[email protected]>, die Sat, > 04 Jun 2005 21:09:28 +0200, in littera <[email protected]> > in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > > >Fustigator wrote: > > > >> Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun > >> 2005 18:41:28 +0200, in littera > >> <[email protected]> in foro be.politics (et > >> aliis) vere scripsit quod sequitur: > >> > >> >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van > >> >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". > >> > > >> >Gelooft u het, geloof ik het?! > >> > > >> >Bron: NOS 18.00 Journaal > >> > >> Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel > >> bandje beluisteren waar ie dat wel zei. > >> > >> -- > >> Fusti > > > >Da's nog niks. Ik heb z'n hersens afgetapt en weet zelfs wanneer hij z'n > >luiers bevuilde. > > Scheet ie z'n hersenen in z'n luiers? > > -- > Fusti Hooguit een paar kwabben, waaronder de temporale kwab, de ongelovige thomas. -- gruweltjes Sp(oo)k van Rook (:o) beter één spook op internet (:O( dan tien onder je bed Een verhaaltje voor het dood gaan: http://www.spookslot.com/spoken/kerk...iek/index.html |
![]() |
#9 |
|
![]() rolluf de polluf a écrit :
> Sjoerd Bakker schreef: >> Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van >> Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". >> >> Gelooft u het, geloof ik het?! > > Tja, 't is net Sjoerd Bakker uut Zwolle... Helemaal mee eens,dat is een hele goeie karaktisering van Sjoerdje. |
![]() |
#10 |
|
![]() On Sat, 04 Jun 2005 20:55:19 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: > Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun > 2005 18:41:28 +0200, in littera > <[email protected]> in foro be.politics (et > aliis) vere scripsit quod sequitur: > > >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van > >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". > > > >Gelooft u het, geloof ik het?! > > > >Bron: NOS 18.00 Journaal > > Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel > bandje beluisteren waar ie dat wel zei. Het mag dan al ongepast zijn voor een minister van buitenlandse zaken, om dergelijke uitlatingen in het publiek te gooien, de karakterisering van Balkenende is wel raak. Sargon |
![]() |
#11 |
|
![]() On Sat, 04 Jun 2005 21:15:44 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: >Vitae forma vocatur, Spook van Rook <[email protected]>, die Sat, >04 Jun 2005 21:09:28 +0200, in littera <[email protected]> >in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >>Fustigator wrote: >> >>> Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun >>> 2005 18:41:28 +0200, in littera >>> <[email protected]> in foro be.politics (et >>> aliis) vere scripsit quod sequitur: >>> >>> >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van >>> >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". >>> > >>> >Gelooft u het, geloof ik het?! >>> > >>> >Bron: NOS 18.00 Journaal >>> >>> Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel >>> bandje beluisteren waar ie dat wel zei. >>> >>> -- >>> Fusti >> >>Da's nog niks. Ik heb z'n hersens afgetapt en weet zelfs wanneer hij z'n >>luiers bevuilde. > >Scheet ie z'n hersenen in z'n luiers? "ie' ? Zeg Fust, doe jij ook al een Jo de Poorterke als je tegen Nederlanders praat :) Anne |
![]() |
#12 |
|
![]() On Sat, 04 Jun 2005 20:55:19 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: >Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun >2005 18:41:28 +0200, in littera ><[email protected]> in foro be.politics (et >aliis) vere scripsit quod sequitur: > >>Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van >>Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". >> >>Gelooft u het, geloof ik het?! >> >>Bron: NOS 18.00 Journaal > >Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel >bandje beluisteren waar ie dat wel zei. Ja, inmiddels gezien, en hij lijkt er gloeiend bij, hoewel ik denk dat de toon van het artikel erg tendentieus was. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker In de Sjoerd Bakker Matrix kan dat. De economische wetten bestaan daar namelijk niet. Iedereen is daar productief, de welvaart stijgt automatisch, ieders gedrag wordt beloond. - yew betcha in nl.politiek - ________________________________________ |
![]() |
#13 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van > Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". > > Gelooft u het, geloof ik het?! De Gucht deed als voorzitter wel vaker dergelijke uitspraken, o.a. over het Vlaams Blok. Als minister heeft hij toch een blunder gemaakt. De tekst is bij Het Laatste Nieuws niet online gezet. |
![]() |
#14 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Anne <[email protected]>, die Sat, 04 Jun 2005
21:38:45 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sat, 04 Jun 2005 21:15:44 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >>Vitae forma vocatur, Spook van Rook <[email protected]>, die Sat, >>04 Jun 2005 21:09:28 +0200, in littera <[email protected]> >>in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >>>Fustigator wrote: >>> >>>> Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun >>>> 2005 18:41:28 +0200, in littera >>>> <[email protected]> in foro be.politics (et >>>> aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>> >>>> >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van >>>> >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". >>>> > >>>> >Gelooft u het, geloof ik het?! >>>> > >>>> >Bron: NOS 18.00 Journaal >>>> >>>> Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel >>>> bandje beluisteren waar ie dat wel zei. >>>> >>>> -- >>>> Fusti >>> >>>Da's nog niks. Ik heb z'n hersens afgetapt en weet zelfs wanneer hij z'n >>>luiers bevuilde. >> >>Scheet ie z'n hersenen in z'n luiers? > >"ie' ? >Zeg Fust, doe jij ook al een Jo de Poorterke als je tegen Nederlanders >praat :) Schatje, ik ben met een Hollandse getrouwd sedert de nacht der tijden. Wha't actually your point? >Anne -- Fusti |
![]() |
#15 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Spook van Rook <[email protected]>, die Sat,
04 Jun 2005 21:31:27 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Fustigator wrote: > >> Vitae forma vocatur, Spook van Rook <[email protected]>, die Sat, >> 04 Jun 2005 21:09:28 +0200, in littera <[email protected]> >> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >> >Fustigator wrote: >> > >> >> Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun >> >> 2005 18:41:28 +0200, in littera >> >> <[email protected]> in foro be.politics (et >> >> aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >> >> >> >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van >> >> >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". >> >> > >> >> >Gelooft u het, geloof ik het?! >> >> > >> >> >Bron: NOS 18.00 Journaal >> >> >> >> Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel >> >> bandje beluisteren waar ie dat wel zei. >> >> >> >> -- >> >> Fusti >> > >> >Da's nog niks. Ik heb z'n hersens afgetapt en weet zelfs wanneer hij z'n >> >luiers bevuilde. >> >> Scheet ie z'n hersenen in z'n luiers? >> >> -- >> Fusti > >Hooguit een paar kwabben, waaronder de temporale kwab, de ongelovige thomas. Had ie d'er nog? >-- >gruweltjes >Sp(oo)k van Rook >(:o) beter één spook op internet >(:O( dan tien onder je bed > >Een verhaaltje voor het dood gaan: >http://www.spookslot.com/spoken/kerk...iek/index.html > Mooie ingetogen muziek vor het (definitieve) slapengaan...;-)) -- Fusti |
![]() |
#16 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Sargon <[email protected]>, die Sat, 04 Jun 2005
21:08:31 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sat, 04 Jun 2005 20:55:19 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >> Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun >> 2005 18:41:28 +0200, in littera >> <[email protected]> in foro be.politics (et >> aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >> >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van >> >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". >> > >> >Gelooft u het, geloof ik het?! >> > >> >Bron: NOS 18.00 Journaal >> >> Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel >> bandje beluisteren waar ie dat wel zei. > >Het mag dan al ongepast zijn voor een minister van buitenlandse zaken, Wie snuttert Kareltje de Gucht eens? >om dergelijke uitlatingen in het publiek te gooien, de karakterisering >van Balkenende is wel raak. Ik kan dat enkel beamen. -- Fusti |
![]() |
#17 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun
2005 23:38:46 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sat, 04 Jun 2005 20:55:19 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >>Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun >>2005 18:41:28 +0200, in littera >><[email protected]> in foro be.politics (et >>aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >>>Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van >>>Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". >>> >>>Gelooft u het, geloof ik het?! >>> >>>Bron: NOS 18.00 Journaal >> >>Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel >>bandje beluisteren waar ie dat wel zei. > >Ja, inmiddels gezien, en hij lijkt er gloeiend bij, hoewel ik denk dat >de toon van het artikel erg tendentieus was. Tja de Balkenezels zijn wel op hun pik getrapt door die ongesnutterde Belg, en dat is Balkenendeschennis, of course! Een zeer zware zonde in het Moerasland. -- Fusti |
![]() |
#18 |
|
![]() On Sun, 05 Jun 2005 09:41:33 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: > Vitae forma vocatur, Sargon <[email protected]>, die Sat, 04 Jun 2005 > 21:08:31 GMT, in littera <[email protected]> in > foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > > >On Sat, 04 Jun 2005 20:55:19 +0200, Fustigator <[email protected]> > >wrote: > > > >> Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun > >> 2005 18:41:28 +0200, in littera > >> <[email protected]> in foro be.politics (et > >> aliis) vere scripsit quod sequitur: > >> > >> >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van > >> >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". > >> > > >> >Gelooft u het, geloof ik het?! > >> > > >> >Bron: NOS 18.00 Journaal > >> > >> Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel > >> bandje beluisteren waar ie dat wel zei. > > > >Het mag dan al ongepast zijn voor een minister van buitenlandse zaken, > > > Wie snuttert Kareltje de Gucht eens? > > >om dergelijke uitlatingen in het publiek te gooien, de karakterisering > >van Balkenende is wel raak. > > Ik kan dat enkel beamen. Ik vraag me eigenlijk af wat Karel van plan is met zijn uitspraken. Je kan voor of tegen KdG zijn, maar hij is alleszins een intelligent man die vast en zeker weet hoe ver zo'n uitspraak draagt. Ik kan niet geloven dat het uitschuivers zijn, hij moet hier iets mee beogen, maar wat? Sargon |
![]() |
#19 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Sargon <[email protected]>, die Sun, 05 Jun 2005
08:29:56 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sun, 05 Jun 2005 09:41:33 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >> Vitae forma vocatur, Sargon <[email protected]>, die Sat, 04 Jun 2005 >> 21:08:31 GMT, in littera <[email protected]> in >> foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >> >On Sat, 04 Jun 2005 20:55:19 +0200, Fustigator <[email protected]> >> >wrote: >> > >> >> Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun >> >> 2005 18:41:28 +0200, in littera >> >> <[email protected]> in foro be.politics (et >> >> aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >> >> >> >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van >> >> >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". >> >> > >> >> >Gelooft u het, geloof ik het?! >> >> > >> >> >Bron: NOS 18.00 Journaal >> >> >> >> Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel >> >> bandje beluisteren waar ie dat wel zei. >> > >> >Het mag dan al ongepast zijn voor een minister van buitenlandse zaken, >> >> >> Wie snuttert Kareltje de Gucht eens? >> >> >om dergelijke uitlatingen in het publiek te gooien, de karakterisering >> >van Balkenende is wel raak. >> >> Ik kan dat enkel beamen. > >Ik vraag me eigenlijk af wat Karel van plan is met zijn uitspraken. Je >kan voor of tegen KdG zijn, maar hij is alleszins een intelligent man >die vast en zeker weet hoe ver zo'n uitspraak draagt. Hij is beslist niet dom, maar hij lijkt te lijden aan ego-inflatie. >Ik kan niet >geloven dat het uitschuivers zijn, hij moet hier iets mee beogen, maar >wat? Zichzelf promoten ten koste van andere leiders? -- Fusti |
![]() |
#20 |
|
![]() On Sun, 05 Jun 2005 10:49:37 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: > Vitae forma vocatur, Sargon <[email protected]>, die Sun, 05 Jun 2005 > 08:29:56 GMT, in littera <[email protected]> in > foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > > >On Sun, 05 Jun 2005 09:41:33 +0200, Fustigator <[email protected]> > >wrote: > > > >> Vitae forma vocatur, Sargon <[email protected]>, die Sat, 04 Jun 2005 > >> 21:08:31 GMT, in littera <[email protected]> in > >> foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >> > >> >On Sat, 04 Jun 2005 20:55:19 +0200, Fustigator <[email protected]> > >> >wrote: > >> > > >> >> Vitae forma vocatur, Sjoerd Bakker <[email protected]>, die Sat, 04 Jun > >> >> 2005 18:41:28 +0200, in littera > >> >> <[email protected]> in foro be.politics (et > >> >> aliis) vere scripsit quod sequitur: > >> >> > >> >> >Met name de gewraakte karakterisering van Balkenende als "een mix van > >> >> >Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid". > >> >> > > >> >> >Gelooft u het, geloof ik het?! > >> >> > > >> >> >Bron: NOS 18.00 Journaal > >> >> > >> >> Op het NOS journaal van 20.00 uur lieten ze een stuk van het origineel > >> >> bandje beluisteren waar ie dat wel zei. > >> > > >> >Het mag dan al ongepast zijn voor een minister van buitenlandse zaken, > >> > >> > >> Wie snuttert Kareltje de Gucht eens? > >> > >> >om dergelijke uitlatingen in het publiek te gooien, de karakterisering > >> >van Balkenende is wel raak. > >> > >> Ik kan dat enkel beamen. > > > >Ik vraag me eigenlijk af wat Karel van plan is met zijn uitspraken. Je > >kan voor of tegen KdG zijn, maar hij is alleszins een intelligent man > >die vast en zeker weet hoe ver zo'n uitspraak draagt. > > Hij is beslist niet dom, maar hij lijkt te lijden aan ego-inflatie. > De man is politricus. > >Ik kan niet > >geloven dat het uitschuivers zijn, hij moet hier iets mee beogen, maar > >wat? > > Zichzelf promoten ten koste van andere leiders? Ik betwijfel of hij zichzelf hiermee promoot. Sargon |