Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Discussietools
Oud 13 september 2003, 12:09   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Premier Verhofstadt heeft aangekondigt dat er een tweede nationale luchthaven komt, om Zaventem te ontlasten.

BIAC heeft de opdracht gekregen om in de komende maanden een geschikte plaats te vinden voor de nieuwe luchthaven.

Zou dat de oplossing zijn voor de geluidsoverlast???
Zeno! is offline  
Oud 13 september 2003, 12:17   #2
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Misschien een vlak naast Antwerpen, om de sfeer erin te houden.

(Als het Deurne wordt, ga ik echt lachen)

Ik vrees dat het niet veel opschiet, want overal in België wonen mensen, en plaatsen waar weinig mensen wonen zijn minder goed bereikbaar. Tenzij iemand met een briljant idee komt natuurlijk. Spannend.

Wel een goed idee natuurlijk om Zaventem te ontlasten. Zouden ze met Schiphol ook moeten doen.
Dimitri is offline  
Oud 13 september 2003, 12:36   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Premier Verhofstadt heeft aangekondigt dat er een tweede nationale luchthaven komt, om Zaventem te ontlasten.

BIAC heeft de opdracht gekregen om in de komende maanden een geschikte plaats te vinden voor de nieuwe luchthaven.

In Waals-Braband ligt er nog een een landingsstrook die men eventueel zou kunnen gebruiken om Zaventem te ontlasten. De Waalse politici zullen in ieder geval geen problemen maken en zullen niet op een decibel meer of minder kijken. Of onze Vlaamse vrienden die solidariteit van de Walen om de overlast te verminderen zullen apprecieren is iets anders.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2003, 12:51   #4
Johan Blaekdal
Partijlid

Johan Blaekdal's schermafbeelding

Standaard

De landingsbaan van een moderne en toekomstgerichte luchthaven, moet 10 tot 15 kilometer lang zijn. Er zijn er ook minstens twee van nodig, als de luchthaven van nationaal belang wil zijn.

Ik weet het! We gebruiken de E19 en de A12! En we trekken de snelheidsbeperking er op tot 400 km/h!

Johan Blaekdal is offline  
Oud 13 september 2003, 12:58   #5
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Blaekdal
De landingsbaan van een moderne en toekomstgerichte luchthaven, moet 10 tot 15 kilometer lang zijn. Er zijn er ook minstens twee van nodig, als de luchthaven van nationaal belang wil zijn.

Ik weet het! We gebruiken de E19 en de A12! En we trekken de snelheidsbeperking er op tot 400 km/h!
Renaud is offline  
Oud 13 september 2003, 13:06   #6
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De landingsbaan van een moderne en toekomstgerichte luchthaven, moet 10 tot 15 kilometer lang zijn
Vanwaar haalt ge dat?

3,5 kilometer (12000 feet) is nu ongeveer de gemiddelde lengte van een runway op een internationale luchthaven
Seba is offline  
Oud 13 september 2003, 13:10   #7
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou niet te vlug van stapel lopen?

Eer dat er komt. Is een serieuze inverstering. ALS ze al een potentieel geschikte plaats vinden zal het nog moeilijk worden om die daar te integreren.. (ik denk dan aan de huidige vluchtroutes welke dees moeten aangepast worden dan..)

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 13 september 2003, 13:12   #8
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
De landingsbaan van een moderne en toekomstgerichte luchthaven, moet 10 tot 15 kilometer lang zijn
Vanwaar haalt ge dat?

3,5 kilometer (12000 feet) is nu ongeveer de gemiddelde lengte van een runway op een internationale luchthaven

dacht ik toch ook... Het grootste vliegtuig (passagiers) dat binnenkort (nuja...) gaat rondvliegen is volgens mij de Airbus A380 en dat kan nog op brussel landen bvb..

15 kilometer is een pak? beseft u dat?

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 13 september 2003, 13:22   #9
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Blaekdal

Dat gaat Anciaux noooit goedvinden!
Zeno! is offline  
Oud 13 september 2003, 13:23   #10
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In Waals-Brabant is er inderdaad nog plaats, dat lijkt mij dus de beste optie te zijn. En het is nog niet eens zo ver van Brussel.

Trouwens, hoe gaan ze die luchthaven dan noemen? "Brussels South" is al de naam van Charleroi.
Zeno! is offline  
Oud 13 september 2003, 13:25   #11
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Waals-Brabant is er inderdaad nog plaats, dat lijkt mij dus de beste optie te zijn. En het is nog niet eens zo ver van Brussel.

Trouwens, hoe gaan ze die luchthaven dan noemen? "Brussels South" is al de naam van Charleroi.
"Brussel zone 30"

of

"Belgium International 2"

Trol is offline  
Oud 13 september 2003, 13:30   #12
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

VERHOFSTADT WIL EEN TWEEDE LUCHTHAVEN
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
Verhofstadt wil laten onderzoeken of er
een nieuwe nationale luchthaven kan
komen naast de huidige in Zaventem. Die
zou de hoofdstad kunnen ontlasten.

Dat zei de premier op de opening van de
jaarbeurs in Gent. Verhofstadt vindt
dat de bouw van een tweede luchthaven
past in een reeks van grote infra-
structuurwerken voor de volgende jaren.

Verhofstadt heeft Biac, de uitbater van
de luchthaven van Zaventem, gevraagd om
het project voor te bereiden.

Oud-minister Luc Van den Bossche, nu
hoofd van Biac, bevestigt de vraag maar
wil zich nog niet uitspreken over de
plaats van een nieuwe luchthaven.

Wat bedoelt Verhofstadt eigenlijk met "grote infrastructuurwerken voor de volgende jaren"? Heeft iemand daar ooit al iets van gehoord?
Zeno! is offline  
Oud 13 september 2003, 13:31   #13
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet hoor, maar als ik zo op de kaart kijk, lijkt me dat er aan de westkant van Brussel meer ruimte is en minder mensen wonen dan aan de zuidkant. Zuidwestelijk zou nog gunstiger zijn, omdat het dan in de buurt van de HSL is. Als het tenminste bij Brussel in de buurt moet zijn.
Dimitri is offline  
Oud 13 september 2003, 13:36   #14
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Ik weet het niet hoor, maar als ik zo op de kaart kijk, lijkt me dat er aan de westkant van Brussel meer ruimte is en minder mensen wonen dan aan de zuidkant. Zuidwestelijk zou nog gunstiger zijn, omdat het dan in de buurt van de HSL is. Als het tenminste bij Brussel in de buurt moet zijn.

Ik denk dat als m'n dat doet m'n niet bepaald moet zien waar het ligt, maar dat het GOED ligt.. en het niet proberen mee in brussel te proppen..(of errond)

Aan de andere kant is de luchthaven in de open velden in walen gaan droppen ook niet zo interessant.
Dan moet ik zolang met de auto tot de luchthaven dat ik al beter met den auto naar spanje rijd bij wijze van spreken dan..

Trol is offline  
Oud 13 september 2003, 13:36   #15
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geloof me, aan de westkant van Brussel is geen plaats. In heel Vlaams-Brabant is er eigenlijk geen plaats meer.
Als je vanuit Leuven Waals-Brabant binnenrijdt, zit je onmiddellijk in eindeloze uitgestrekte velden. Plaats genoeg dus. Trouwens, daar bevindt zich ook de militaire luchthaven van Beauvechain (Bevekom). Kunnen ze misschien die luchthaven ombouwen tot een commerciële luchthaven?
Zeno! is offline  
Oud 13 september 2003, 13:40   #16
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol

Aan de andere kant is de luchthaven in de open velden in walen gaan droppen ook niet zo interessant.
Dan moet ik zolang met de auto tot de luchthaven dat ik al beter met den auto naar spanje rijd bij wijze van spreken dan..
Afstand speelt geen rol meer. Er is trouwens pas bekend gemaakt dat Zaventem (eindelijk!!) zal verbonden worden met het Thalys-netwerk. Dus niet meer overstappen in Brussel-Zuid!

Het zal dan ook een kleine moeite zijn om wat HST-sporen bij te leggen naar de nieuwe luchthaven. Met zo'n HST ben je dan op minder dan 5 min in Brussel.
Zeno! is offline  
Oud 13 september 2003, 13:41   #17
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol

Afstand speelt geen rol meer. Er is trouwens pas bekend gemaakt dat Zaventem (eindelijk!!) zal verbonden worden met het Thalys-netwerk. Dus niet meer overstappen in Brussel-Zuid!

Het zal dan ook een kleine moeite zijn om wat HST-sporen bij te leggen naar de nieuwe luchthaven. Met zo'n HST ben je dan op minder dan 5 min in Brussel.
Dat is iets anders.. HST is toch wel weer een meerkost natuurlijk.. (denk ik toch?)

edit: meerkost voor de reiziger..

Eens een vraag: Hoe groot zou die luchthaven moeten worden?
Is het mischien geen slecht idee dat als ze echt een perfecte verlate locatie zeg maar vinden, dat die heel groot word en het meeste werk van zaventem overneemt?

Zaventem dan nog gebruiken voor zakelijk vluchten of voor kortere vluchten binnen europa..

En die ander het zware en frequentere vliegverkeer..

jammer dan wel van de grote investering in zaventem nu die dan mischien overdreven gaan lijken..

alle ik hoor mezelf zagen dus ik stop..

Trol is offline  
Oud 13 september 2003, 13:45   #18
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geloof me, aan de westkant van Brussel is geen plaats. In heel Vlaams-Brabant is er eigenlijk geen plaats meer.
Als je vanuit Leuven Waals-Brabant binnenrijdt, zit je onmiddellijk in eindeloze uitgestrekte velden. Plaats genoeg dus. Trouwens, daar bevindt zich ook de militaire luchthaven van Beauvechain (Bevekom). Kunnen ze misschien die luchthaven ombouwen tot een commerciële luchthaven?
Dat bedoel ik met die landingstrook. De luchtmacht heeft voldoende plaats elders en de meeste landingsstroken worden onderbruikt omdat de Belgische luchtmacht nog maar twee man en een paardekop groot is. Veel Franstalige politici dromen wellicht ook van een ,nationale, luchthaven op Waals grondgebied mocht ,het, ooit zover komen.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2003, 13:48   #19
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af welke kant jij dan uitrijdt vanuit Leuven, zuidoostelijk?

Ik ben er nog nooit geweest hoor, maar ik heb een vrij goede computerkaart met de bebouwing e.d. en ik zie ten zuiden van Brussel net zoveel bebouwing als ten oosten van Brussel, waar Zaventem nu tussen de voorsteden ligt ingeklemd. Ik bedoel, tussen Waterloo en de agglomeratie van Waver ga je toch geen luchthaven kwijt kunnen, denk ik. Bevekom ligt aan de taal- en gewestgrens (dat gaat problemen opleveren), en vlakbij een groot bos. Ook niet echt ideaal dus.

Aan de westkant daarentegen zie ik alleen maar kleine dorpjes. Nou snap ik wel dat ze dat daar zo willen houden, maar men zal wel nergens staan te springen om een tweede nationale luchthaven als buur te krijgen. Dan moet je een luchthaven in zee aanleggen. Maar ik denk dat het aan de westkant wel de minste overlast veroorzaakt.

Weet iemand trouwens nog een goede kaart van België in boekvorm? Een stratengids of een topografische atlas o.i.d.
Dimitri is offline  
Oud 13 september 2003, 13:49   #20
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Tja, en dat nu Zaventem er pas een gloednieuwe en hypermoderne pier heeft bijgekregen. Die nieuwe luchthaven zal nog niet voor morgen zijn, denk ik.
Zeno! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be