![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Van de Turken gaat 70% in de vrije tijd overwegend met leden van de eigen groep om. Onder Marokkanen is dit 60%
Hmm is dit een van de oorzaken waarom ze niet willen integreren? Bij de Turken en Marokkanen zijn de afgelopen tien jaar de vrijetijdscontacten met autochtonen verminderd. Deze vermindering doet zich vooral voor bij de tweede generatie. Owlah, het lijkt te verslechteren, ik dacht dat de 'believers' van de multicul net het omgekeerde dachten.... Allochtonen en autochtonen oordelen redelijk positief over elkaar. De Turken beoordelen de autochtonen wat minder positief waar het gaat om gastvrijheid en verdraagzaamheid. Zoals ik al verwachtte ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() De oorzaak van de kloof tussen allochtoon en autochtoon ligt aan beide kanten. De oplossing dus ook.
Ik begin nogal gemakkelijk te praten met mensen, misschien dat ik het daarom minder merk, maar ik heb nog nooit problemen gehad om een gesprek aan te knopen. Mensen die niet met mij willen praten vind ik vooral aan autochtone kant, de "ik ben te goed voor jou" typetjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Vanmorgen nog een goed gesprek gehad met een Turkse dame, hier in de winkel.
Gezellig, koetjes, kalfjes en gewoon in het Nederlands. Haar vent is zelfstandige in Gent, en tot voor 4 jaar geleden gingen ze elk jaar naar Turkije op vakantie. Vanwege schoonmama. Nu die is overleden, hoeft dat van haar niet meer en drijft ze rustig mee met al dat volk dat aan de Turkse Rivièra gaat liggen. Zij ook, 2 weken per jaar niets doen. Ik zie het verschil niet met een "autochtoon"? Haar kinderen hebben het al wat moeilijker op school. Die zijn opgevoed met de kloof van Turkije versus België. De 3e generatie zal wat dat betreft uitkomst bieden. Simpelweg omdat die zich tegen de 'niet-aangepaste' ouders gaan afzetten en zichzelf zo in de Belgische maatschappij geïntegreerd zien. Het is immers de 3e generatie waar het nu om gaat, niet de 2e.
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Tweederde van de Turken vindt dat er te veel allochtonen in Nederland wonen.
![]() Dat is pas integratie! ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 24 juni 2005 om 14:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Opmerkelijk is dat het juist de hoger opgeleide allochtonen zijn die het meest negatief oordelen over het maatschappelijk klimaat ten aanzien van etnische minderheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Volgens mij leven wii niet in een multiculture maatschappij, een argument dat veel linkse politieke partijen gebruiken, we leven naast melkaar dan met elkaar.
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dan zegt men daat een partij als het VB vooral laaggeschoolden trekt. Dan zullen de minst racistische mensen waarschijnlijk wel bij partijen als VB zitten. Daar zegt men het immers recht voor de raap en niet zo fijntjes van "Ik ben echt gecharmeerd van de islam en si en la, maar ..." en dan beginnen die hypocriete intellectuelen hun allochtone gesprekspartner even in zijn hemd te zetten waar ie bijstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Edmund: Baldrick, have you no idea what irony is? Baldrick: Yeah, it's like goldy & bronzy, only it's made of iron. Blackadder III, ep.5 Laatst gewijzigd door Kayo : 24 juni 2005 om 22:59. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie het zo: Hoger opgeleiden hebben een beter beeld van de maarschappij en zij zien dat de maatschappij verhardt. Ook hebben hoger opgeleiden meer contacten met autochtonen en weten wat er speelt bij hen. Lager opgeleiden gaan vaker om met iemand van dezelfde afkomst, Turken met Turken, Marokkanen met Marokkanen enz. ,dus zij merken er waarschijnlijk minder van. Rechtste partijen krijgen vaker stemmen van lager opgeleiden, dat is al bewezen in een enquete, die ik nu even niet kan vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() En Wreken, jij veronderstelde dat moslims er op uit waren Europa te veroveren, maar hier is het tegendeel bewezen.
Tweederde van de Turken vindt dat er te veel allochtonen wonen in Nederland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Etnische concentratie geeft aanleiding tot dito zuivering en uitroeiïng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij leven in een moderne samenleving en bij ons hoort zoiets niet te gebeuren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 25 juni 2005 om 13:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
- goede sociale voorzieningen, uitkeringen, lonen, enzovoorts ('links' punt) - geen problemen met buitenlanders, waar zij dagelijks hinder van ondervinden ('rechts' punt) In Nederland is het dan ook het geval dat laagopgeleiden heel snel van de PvdA naar de LPF sprongen, en uiteindelijk weer van de LPF naar de PvdA. Een sociaal-rechtse partij is de uitkomst voor deze groep mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() De LPF was een sociaal-rechtse partij, alleen ze konden het maar niet met elkaar eens worden over het beleid wat leidde tot de val van het kabinet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ondertussen duidelijk dat het moslims zijn die overal ter wereld voor problemen zorgen, om nu nog gaan te zeggen dat het aan de anderen ligt...heb je last van chinesen, nederlanders, duitsers, amerikanen, engelsen, zwitsers, spanjaarden,...?
Wij hebben hier geen allochtonenprobleem, we hebben een moslim probleem. Hoe je dit kan oplossen...geen idee. Zolang ze zelf niet willen kun je er niets aan doen. En voor de duidelijkheid bedoel ik met "ze" bedoel ik helemaal niet allemaal maar ik ga niet in elke zin schrijven "moslims maar niet allemaal", als ik het heb over belgen maak ik het onderscheid ook niet maar daar heeft niemand last van tegenwoordig. |
![]() |
![]() |