![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen regionalisme? | |||
Voor |
![]() ![]() ![]() |
13 | 76,47% |
Tegen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 23,53% |
Weet niet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat denken jullie over het regionalisme, wat de laatste jaren sterk in opgang is?
|
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Schele zever.
Het is de omgekeerde beweging die juist nodig is. Een groot federaal europa dat capabel is problemen aan te pakken op grote schaal. En niet dat regio 1 ligt te vechten met regio 2 over iets onnozels. Regios, prutserkespolitiek van nietsbetekende schaal ! |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Dus steek uw kop niet in het zand met van die belachelijke "big, bigger, biggest"-retoriek, Tavek, alsof dat een mantra is dat alles zou oplossen. Die retoriek is net zo dwaas als van diegenen die zeggen dat in een onafhankelijk Vlaanderen alles een wonderoplossing zal krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet Vlaanderen dan over een leger beschikken?
JA, ik weet het nu gaat ge zeveren over Europa, maar er �*s helemaal geen Europees leger. Dus, Belgisch leger houden, of Vlaams leger zoals vroeger? |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Wat je bedoelt met "Vlaams leger zoals vroeger" begrijp ik in elk geval niet. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus die omgekeerde beweging is er ook, maar je ziet ze niet omdat je naar je unitaire navel aan het staren bent...
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() http://www.mindef.nl/nieuws/parlemen...00_marine.html
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het Belgisch leger is overbodig, zelfs in een context waarin de Europese integratie nog niet ver genoeg gevorderd is om een defensie-unie te vormen. Pure bezigheidstherapie voor mensen die niets anders kunnen. De gegevenheid van NAVO en EU maakt een aparte Belgische defensiemacht overbodig. Als er geen Europees leger kan komen, maak er dan een kern-Europees van desnoods of een Groot-Nederlands. Ik heb trouwens helemaal geen zin in deze discussie. Ze begon met Tavek die lag te toeteren dat alles op een hoger niveau beslissen en uitvoeren veel beter was en ik heb dat weerlegd met argumenten van economische aard. Defensie is een Belgische context een folietje en zou beter niet het belangrijkste discussiepunt van deze discussie worden. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Dan zal België rap terug unitair zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. ![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Over unitair gesproken...je ziet wel wat ervan komt met dat unitariseren als je eens kijkt naar de EU.
Doet me eraan denken dat de Oost-Europese landen beter met elkaar overeenkomen sinds ze afgescheiden zijn van elkaar. Waarom? Omdat het ene volk niet meer intern in conflict ligt met het andere. Apart hebben ze dezelfde belangen én lopen ze elkaar niet meer in de weg. En ze worden nog verdraagzaam tegenover elkaar. Dus unitarisme? Kan voor mij oprotten. |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Qua geschiedvervalsing kan toch niemand tippen aan de flaminganten... |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat: