Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 juni 2005, 22:22   #1
PieterP
Gouverneur

Standaard Het Blok in NED

Hilbrand Nawijn stapt uit fractie LPF

Nederlandse Tweede-Kamerlid Hilbrand Nawijn stapt uit de LPF-fractie. Hij maakte dit woensdag bekend. Nawijn zei dinsdag nog zich op zijn positie te beraden, na forse kritiek van de rest van zijn fractie.
Nawijn is al langer een buitenbeentje in de Lijst Pim Fortuyn, maar de bom is gebarsten nadat hij afgelopen maandag in het voormalige huis van Pim Fortuyn een samenwerking bekend maakte met de leider van het Vlaams Belang, Filip Dewinter. Nawijn zal nu zo snel mogelijk contact opnemen met de voorzitter van de Tweede Kamer (de Nederlandse Kamer van volksafgevaardigden), die waarschijnlijk zal besluiten dat Nawijn in de Kamer verder gaat onder de naam 'Groep Nawijn'. (drm)

In NED moet men blijkbaar niet veel hebben van een adelaarsnest in de woning van Pim Fortuyn.
PieterP is offline  
Oud 23 juni 2005, 02:52   #2
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
In NED moet men blijkbaar niet veel hebben van een adelaarsnest in de woning van Pim Fortuyn.
oh nee ?
  • 42% van de respondenten vindt dat de Nederlandse en Vlaamse cultuur sterk op elkaar gelijken;
  • 53% is van mening dat in een sterker wordend Europa Vlaanderen en Nederland elkaar nodig hebben;
  • Een kwart van de respondenten vindt zelfs dat Vlaanderen en Nederland worden samengevoegd tot een staat.
  • 45% vindt dat Vlaanderen en Nederland hun asiel- en immigratiepolitiek samen zouden moeten regelen.
Opmerkelijke resultaten uit een toch niet kleine opiniepeiling in Nederland. Er is duidelijk nog hoop.
Internaut is offline  
Oud 23 juni 2005, 09:29   #3
PieterP
Gouverneur

Standaard

Ik kan mij heel goed indenken dat er veel Nederlanders graag met Vlaanderen zouden samengaan. Ze zijn in Antwerpen de grootste buitenlandse groep, nog groter dan de Marokkanen. Zij zijn hun eigen regenlneverij meer dan strontbeu. Je meot eens met wat Nederlanders gaan praten.Vroeger warenz e arrogant, oranje boven en die domme Blegen. moet je ze nu eens horen.

Omgekeerd is echter helemaal niet het geval.

Een vlaming moet helemaal niet weten van die calvinistische regelneverij.
Ik wordt al zeeziek bij de gedachte. geef dan maar een echte Waal, geen franstalige brusselaar.
PieterP is offline  
Oud 24 juni 2005, 13:13   #4
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
oh nee ?
  • 42% van de respondenten vindt dat de Nederlandse en Vlaamse cultuur sterk op elkaar gelijken;
  • 53% is van mening dat in een sterker wordend Europa Vlaanderen en Nederland elkaar nodig hebben;
  • Een kwart van de respondenten vindt zelfs dat Vlaanderen en Nederland worden samengevoegd tot een staat.
  • 45% vindt dat Vlaanderen en Nederland hun asiel- en immigratiepolitiek samen zouden moeten regelen.
Opmerkelijke resultaten uit een toch niet kleine opiniepeiling in Nederland. Er is duidelijk nog hoop.
Het is niet omdat de Nederlands Vlaanderen graag hebbeb, dat ze Filip Dewinter graag hebben.

Ik zou overigens graag weten op welke opiniepeiling u zich baseert, bronvermelding is m.i. niet teveel gevraagd.
Kim is offline  
Oud 24 juni 2005, 23:51   #5
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik zou overigens graag weten op welke opiniepeiling u zich baseert, bronvermelding is m.i. niet teveel gevraagd.
Maar liefst 3545 lezers van de Telegraaf namen aan de peiling deel. Een goede 62% van de lezers vindt dat een partij die samenwerkt met het Vlaams Belang niet mag geboycot worden. Maar liefst 74% van de respondenten vindt dat ‘je met een boycot de burgers negeert die op die partij hebben gestemd.’ En ze vinden een boycot ondemocratisch. Veel lezers vinden ook dat zo’n boycot duidelijk averechts werkt omdat het Vlaams Belang in Vlaanderen steeds succesvoller is geworden.
Ik vind dat ik meer gemeen heb met een Nederlander dan met een Waal eerlijk gezegd.
Internaut is offline  
Oud 25 juni 2005, 07:54   #6
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar liefst 3545 lezers van de Telegraaf namen aan de peiling deel. Een goede 62% van de lezers vindt dat een partij die samenwerkt met het Vlaams Belang niet mag geboycot worden. Maar liefst 74% van de respondenten vindt dat ‘je met een boycot de burgers negeert die op die partij hebben gestemd.’ En ze vinden een boycot ondemocratisch. Veel lezers vinden ook dat zo’n boycot duidelijk averechts werkt omdat het Vlaams Belang in Vlaanderen steeds succesvoller is geworden.
3545 mensen is niet echt representatief voor de bevolking van Nederland.

Citaat:
Ik vind dat ik meer gemeen heb met een Nederlander dan met een Waal eerlijk gezegd.
Ik vind dat niet, het enige dat we gemeen hebben is dat we ongeveer dezelfde taal spreken. Maar goed, ieder z'n mening zeker?
Kim is offline  
Oud 25 juni 2005, 08:03   #7
Gargamel
Banneling

Standaard

En een stuk of 100 Blubbers is dat wel in Belgie zeker

Mwoehahahahahaha
Gargamel is offline  
Oud 25 juni 2005, 08:10   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3545 mensen is niet echt representatief voor de bevolking van Nederland.
Klopt. Ironisch wel dat de BUB zo graag haar "België wordt unitair!"-propaganda op dergelijke peilingen baseert.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 25 juni 2005, 08:17   #9
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Klopt. Ironisch wel dat de BUB zo graag haar "België wordt unitair!"-propaganda op dergelijke peilingen baseert.
Oh ja? Waar dan?

Zelfs een peiling die bestaat uit 10.000 mensen is nog niet representatief (cf. de stemmenkampioen).
Kim is offline  
Oud 25 juni 2005, 08:20   #10
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh ja? Waar dan?

Zelfs een peiling die bestaat uit 10.000 mensen is nog niet representatief (cf. de stemmenkampioen).
Kom kom. Die magische percentages die de BUB altijd uit haar hoed tovert (x% van de mensen wilt geen splitsing, x% vindt de koning populairder dan de Vlaamse regering, ...) halen jullie niet in de Delhaize he.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 25 juni 2005, 08:23   #11
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom. Die magische percentages die de BUB altijd uit haar hoed tovert (x% van de mensen wilt geen splitsing, x% vindt de koning populairder dan de Vlaamse regering, ...) halen jullie niet in de Delhaize he.
Dat was een peiling die uitging van Le Soir, De Standaard en la Libre Belgique. Het aantal deelnemers aan die peiling lag een stuk hoger dan 10.000 mensen.
Kim is offline  
Oud 25 juni 2005, 08:37   #12
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach zo, 't is omdat het Blok daardoor sterker wordt dat ze tegen een boycot zijn. Wat wil zeggen dat ze tegen het Blok zijn ! Moeilijke zinnen zijn blijkbaar geen spek voor Blokbekjes... 8)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 25 juni 2005, 08:46   #13
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ge waart zelf een blokkertje vroeger
eens blokker, altijd blokker
Ambiorix is offline  
Oud 25 juni 2005, 08:53   #14
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP

Een vlaming moet helemaal niet weten van die calvinistische regelneverij.
Zijn ze daar al weer met hun calvinisme? Voor de 100e maal: er zijn 31% katholieken in Nederland, slechts 20% calvinisten. CIA Factbook...

Citaat:
Ik wordt al zeeziek bij de gedachte. geef dan maar een echte Waal, geen franstalige brusselaar.
Zeeziek? Aan het zwalpen?
Oud 25 juni 2005, 08:57   #15
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was een peiling die uitging van Le Soir, De Standaard en la Libre Belgique. Het aantal deelnemers aan die peiling lag een stuk hoger dan 10.000 mensen.
En ook die peilingen zijn niet representatief voor hoe men over België denkt.
Distel is offline  
Oud 25 juni 2005, 09:01   #16
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ge waart zelf een blokkertje vroeger
eens blokker, altijd blokker
Tik eens tegen uw koppeken... Eens VU-er altijd VU-er; eens VLD-er altijd VLD-er; een SPa-er altijd...
En waar komen de Blokkertjes dan wel vandaan ? Voor slimme opmerkingen in het Zwart & Geel, één adres: politics.be ...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 25 juni 2005, 09:16   #17
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ook die peilingen zijn niet representatief voor hoe men over België denkt.
Daarom dat ik voorstander ben van het referendum.
Kim is offline  
Oud 25 juni 2005, 09:22   #18
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Goed zo!
Oud 25 juni 2005, 09:53   #19
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat verdient een pluim!
Distel is offline  
Oud 25 juni 2005, 10:07   #20
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een peiling met een steekproef van meer dan 10.000 mensen???? dat wil ik wel eens zien, heb je een bron?
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be