![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Europees Commissaris
|
![]() In Terzake zaterdag deze avond was er opnieuw een ‘debat’ over de verschuiving van lasten op inkomens naar belasting op consumptie. Wat mij vooral opviel was dat Bracke sprak over het verlagen van de werkgeversbijdrage, en de verhoging van de BTW.
Op zich vind ikzelf elke verschuiving van lasten op inkomens naar consumptie een verkeerde zaak omdat het in feite een verdoken manier is om de lasten van de rijkeren naar beneden te halen en die lasten te verdelen over de gehele bevolking, de armeren dus. Maar ik had het geïnterpreteerd als het verlagen van de werknemersbijdragen, en dat dan de consumptieprijzen omhoog zouden gaan. Ik had het blijkbaar mis. Die zogenaamde “progressieve” regering, zoals ze wel eens wordt genoemd door extreem-rechts is blijkbaar nog asocialer dan ik dacht. Die lastenverlaging, die is enkel van toepassing op werkgeversbijdragen. Dat wil zeggen dat men de patroons nog verdere cadeaus gaat doen, bovenop de winsten die ze nu reeds maken. Men gaat in feite gewoon een reële loonsverlaging doorvoeren op de kap van de gewone werknemers. Want door de BTW-verhoging komt er in feite een reusachtige prijsverhoging, zonder verhoging van de lonen. Weeral gaat de meerwaardeproductie de uitbuiting omhoog. En men probeert het (of het nu een onrechtvaardigheid is dan wel een laffe klassenaanval op de rechten van het volk) dan voor te doen als zou het gaan om een manier om de begroting te sluiten, of zelfs om de sociale zekerheid te “redden”. De patronofilie van de huidige regering kent geen grenzen. Wanneer reageren de vakbonden nu eindelijk? Deze maatregel is zeker een algemene staking waard![edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 18 juni 2005 om 21:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken er hier twee reeds op deze draad die eens een degelijke kursus ekonomie zouden moeten studeren in plaats van een propagandistisch artikeltje in een gekleurd blaadje of een uitleg in een revolutionair kaffee.
Ze zouden ook eens deftig moeten lezen wat er staat. Met iets minder vooringenomenheid. Minder vooringenomenheid betekent natuurlijk niet naïef worden. Het patronaat zal altijd proberen meer laken naar zich toe te trekken ... dat lijkt me zelfs logisch. Doch gooi het kind niet weg met het badwater: er is dringend nood aan een verschuiving van lasten op arbeid naar lasten op verbruik. En ik zal dan wel 3 euro btw betalen op een flesje gewone schuimwijn, en mijn rijke patroon betaalt 9 euro btw op zijn echte champagne.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus die rijke drinkt gratis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw rijke patroon heeft amper een kwart van zijn loon nodig, champagne inbegrepen. Hij betaald voortaan maar 12% meer op zijn inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik vind het een erge zaak, mensen betalen al genoeg op wat ze verbruiken, het begint al met het loonbriefje, daar betaal je al voor de eerste keer belastingen op,
als je dan naar de winkel gaat betaal je ook nog eens belastingen, op je eten betaal je belastingen maar ook op je tv toestel betaal je belasting, je betaald op voorhand ook nog eens belastingen om diezelfde tv weg te gooien recubelbelasting. nadien als je je belastingsbrief krijgt betaal je ook nog eens belastingen, we betalen al zo veel aan den btw, dat er echt geen nieuwe hoeft uitgevonden te worden, op de kap van de burger. ik hoef geen economie gestudeerd te hebben om dit alles te betreuren
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om verschuiving van lasten op arbeid naar lasten op verbruik, met de bedoeling om arbeidsplaatsen niet te wurgen door belastingen. En van dat kasbonnetje aan de boekhouder: dat is nu ook al zo, dus dat is geen argument in deze diskussie. En het gaat er hier ook niet om dat de staat teveel tracht binnen te rijven. Dat is een andere (zeer belangrijke) diskussie. Het gaat er hier om op welke plaats ze dat binnen tracht te rijven, en welke onnozele gevolgen dat heeft om werkplaatsen bij te maken of te behouden. En die leuteraar die zegt dat ik mijn hele pree nodig heb om te leven: liever een pree hebben om mee te kunnen leven, dan wat dopgeld dat te weinig is om mee te kunnen leven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Zeer complexe materie.
En het wordt door Verhofstadt nogal simpel voorgesteld.... boer, pas op uw kippen. Alleen als de werknemer ook met een groter maandloon naar huis komt zou er enige logica zitten in het systeem. Maar velen zullen dan meer in het buitenland producten gaan kopen. Feit is dat men maatregelen zal moeten nemen om de bedrijven hier te houden en het investeringsklimaat te verbeteren. Met een weinig krachtdadige overheid, die alleen ervaring heeft in schulden maken, valt er niet veel goeds te verwachten. Bedenk ook dat indien Vlaanderen wil gas geven, de Walen op de rem gaan staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Het is schandalig dat arbeiders zich kunnen permiteren om een terrasje te doen of een ijsje te eten wanneer ze een fietstocht ondernemen op een zonnige dag. Het is er eigenlijk al over dat ze een fiets hebben. Domme luie mensen als arbeiders zouden eigenlijk enkel mogen sparen voor hun pensioen en zelf zware alcohol stoken om eens een verzetje te hebben, zo was het vroeger en zo moet het terug worden. Iedereen die niet zelf onderneemt maar in loondienst werkt is een geboren loser en verdient het niet enige materiële rijkdom te bezitten. We moeten voor een ondernemend Vlaanderen gaan en vooral vergeten dat het arbeidend Vlaanderen is dat ons tot hier heeft gebracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() We schaffen gewoon de lonen af en privatizeren wat er nog rest van overheidsdiensten. Indien een of andere firma/organisatie personeel nodig heeft,
werft ze deze aan bij middel van een ter beschikking stellen van aandelen bv. 100 aandelen die eur.25.000 dividend 's jaars opbrengen hiervan beurt de staat dan aan onroerende voorheffing eur.5.000 en iedereen is content - er is geen aliënatie meer - iedereen werk "zelfstandig" - er is een "flat taks" - de maatschappelijke tegenstelling tussen werkgevers en werknemers is opgeheven De resterende werklozen worden geïntegreerd als "zelfstandige werkers" in gesubsidiërde bedrijven die mede gestimuleerd worden door "incentive" privé bedrijven. Kan ik nu een denktank oprichten ?
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat de lasten op arbeid moeten verlaagd worden is een feit, maar niet tenlaste van de kleine arbeider en bediende of gepensioneerde !!!
waar moet bespaard worden is op het profitariaat !! niets doen = geen geld !! (Rik Daems had destijds gelijk !) een minimum brijdrage aan de maatschappij was een must ! de stempelcontrole helemaal afschaffen is een schande en de poorten wagenwijd openzetten voor allerlei fraudes en zwartwerk !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die arbeidsplaatsen moeten helemaal niet gewurgd worden. Als men de bedrijven nationaliseert, en ze weghaalt uit de 'vrije concurrentie', dan is er geen enkele job en geen enkel loon bedreigt. En ook de gemeenschap zou er wel bij varen; De miljardenwinsten die nu in de zakken van de patroonsverdwijnen, zouden niet meer opgehoest moeten worden in de vorm van belastingen van de gewone werknemer. En wat mijn kennis over economie betreft; misschien ligt het aan het feit dat ik de kapitalistische economie niet als een dogma zie, maar er ook daadwerkelijk alternatieven zijn; alternatieven die voor zowel de derde wereld als ons een enorme vooruitgang zou brengen. De enigen die hun privileges zouden kwijtegeraken zijn de patroons van die wereldwijde multinationals die nu hun winsten maken op onze kan en op de kap van de derde wereld.
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U hebt misschien het geluk gehad dat jou patroon nog niet aan herstructureringen begonnen is, maar je kan zelf ook elk moment in de werkloosheid geraken.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is nogal voor de hand liggen dat de oorzaak van de werkloosheid bij het aanbod aan jobs ligt, dat veel te laag is, tegenover het aantal werkzoekenden. Tuurlijk wordt er ook in het zwart gewerkt, maar zolang de patroons niet meer gecontroleerd worden op het afgeven van hun sociale zekerheid zullen ze dat blijven doen want dat is goedkoper. Men stelt zwartwerken zelfs dikwijls als voorwaarde om de job te behouden. Ook illegalen die werken vallen onder zwart werken; de patroon ziet ze graag komen, want hij betalt geen sociale zekerheid, en de illegalen zelf die kunnen niet anders dan zwartwerken, ofwel verhongeren. Meer controles zijn dus zeker nodig. Ook overuren horen in feite bij de gewone job. Ze worden ook opgeëist door de patroons, ondanks tegenkanting vanuit de arbeidersorganisaties (ook zij beseffen dat de werkloosheid er enkel door stijgt en ook de concurrentie tussen arbeiders onderling). Werklozen kunnen daaraan weinig doen; het enige wat daar tegen kan gedaan worden is het VBO is ferm om hun bek laten gaan.
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn ![]() Laatst gewijzigd door phoebe : 20 juni 2005 om 16:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel je doet een verbouwing van 10.000 euro. Je hebt een inkomen van 10.000 euro. Je betaalt 2500 euro BTW (20%) Voor Iemand met een inkomen van 100.000 euro is dit 2.4% BTW op het zelfde bedrag. U vind dit goed????[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door giserke : 20 juni 2005 om 17:24. |
|||||
![]() |
![]() |