Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De groepsverzekering
verplicht maken voor iedereen 1 25,00%
verbieden bij wet 0 0%
laat alles gewoon zoals het is 1 25,00%
iets anders 2 50,00%
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2005, 20:04   #1
skaldis
Banneling

Standaard groepsverzekering

Waar ik werk krijgen de bedienden en kaders binnenkort een groepsverzekering. Je weet wel, het tweede pijler pensioen. De arbeiders echter laten ze in de kou staan. Nochtans zijn het deze mensen die het moeilijkst zelf voor een bijkomend pensioen kunnen zorgen. Af en toe wordt er wel eens een balonnetje opgelaten in de politiek zoals het balonnetje afschaffing arbeidersstatuut en het balonnetje verplichte groepsverzekering voor alle loontrekkenden. Doch in die balonnetjes zit meer speeksel en warme lucht dan gas dat het balonnetje in de lucht houdt.
Wat vinden jullie ervan ?
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 20:06   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

groot gelijk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 20:56   #3
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Langs de andere kant zijn er bedrijven waar arbeiders tot de helft meer verdienen dan bedienden en kaders en ook een royale groepsverzekering hebben ...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 21:27   #4
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er geen voorstander van. Het is vooral een truuk om werknemers te binden aan het bedrijf zodat ze nog meer afhangen van hun werkgever.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 21:36   #5
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

dat is natuurlijk waar...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 07:31   #6
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Ik ben er geen voorstander van. Het is vooral een truuk om werknemers te binden aan het bedrijf zodat ze nog meer afhangen van hun werkgever.
Wanneer de groepsverzekering verplicht zou zijn voor iedere loontrekkende dan is die perfekt overdraagbaar.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 08:15   #7
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Waar ik werk krijgen de bedienden en kaders binnenkort een groepsverzekering. Je weet wel, het tweede pijler pensioen. De arbeiders echter laten ze in de kou staan. Nochtans zijn het deze mensen die het moeilijkst zelf voor een bijkomend pensioen kunnen zorgen. Af en toe wordt er wel eens een balonnetje opgelaten in de politiek zoals het balonnetje afschaffing arbeidersstatuut en het balonnetje verplichte groepsverzekering voor alle loontrekkenden. Doch in die balonnetjes zit meer speeksel en warme lucht dan gas dat het balonnetje in de lucht houdt.
Wat vinden jullie ervan ?
Heeft niets met het arbeidersstatuut in weze te maken. Enkel met de limitatie van het pensioen tot een zekere grens (iedereen mag wel de volle pot betalen, maar zijn pensioen is gelimiteerd). In feite is een groepsverzekering overbodig, en zou iedereen pensioen moeten trekken naargelang zijn bijdragen. Dus weg met de begrenzing van de pensioenen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be