![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft democratie nog toekomst? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
24 | 75,00% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
8 | 25,00% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wie vindt van wel of van niet ?
Persoonlijk denk ik dat democratie zoals hij nu toegepast wordt weinig kans op overleven heeft: Kijk naar ons eigen land ... worden onze interne conflicten juist opgelost? neen, dat komt door een gebrek aan solidariteit 2 oplossingen: 1)een verdere uitdieping van onze democratie met positieve veranderingen in de grondwet 2)een vorm van Neo-communisme toepassen: Communisme maar dan op minder extreme wijze. Ik zal nog een andere topic posten met de inhoud van dat neo-communistisch idee en met goeie oplossingen tegen werkloosheid en het actueel verlies van de koopkracht van de werknemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() ik denk als je kijkt naar het verleden dat alles op een manier terug zal omploffen en alles terug opnieuw zal beginnen kijk naar ( romeinse rijk, WO2 , renaissance )
de vraag is alleen waneer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Persoonlijk denk ik dat democratie zoals hij nu toegepast wordt weinig kans op overleven heeft: Kijk naar ons eigen land ...
Vreemd... Is er in ons land dan een democratie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Graag het Zwitsers model overnemen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pavell : 21 mei 2005 om 01:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Duidenlijk meld ik een "neen" men kent nog kan het woord of begrip democratie cumulatief overbrengen.....jamais , never, nada, njet & voor die politieke kostuums inclusief die wijven daar ga aub vissen zo ver mogenlijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Democratie heeft toekomst voor de machthebbers,zij geeft hun macht welke dan gebruikt is om democratie in stand te houden.De machthebbers zijn de partijen maar ook bedrijfsleiders &co.In die zin zullen ze er alles aan doen om de parlementaire democratiete behouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben helemaal geen parlementaire democratie. Zolang de burger geen rechtstreekse inspraak krijgt, kan je slechts spreken van een particratie (of erger).
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Bah,er is toch een parlement in dit land,Niet.Maar inderdaad is het een schijn.Een democratie hoeft geen "parlementair" te zijn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een vraag, maar denkt iemand hier dat het communisme de democratie zou kunnen vervangen?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De praktijk daarentegen, wees uit dat de theorie niet echt haalbaar was.........
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nu, na wat meer denkwerk verricht te hebben, lijkt Cuba me toch een land te zijn waar het relatief werkt. Er is uitstekend onderwijs voor iedereen, en ook met de gezondheidszorg zit het wel snor als ik me goed herinner. Nadeel is dat de mensen vrij arm zijn, en er nog steeds geen vrije meningsuiting is.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie het hier niet goed genoeg vindt, kan en mag probleemloos opbollen. In Cuba is dat niet steeds het geval. Dat wil zeggen dat er bepaalde vrijheden geschonden worden........
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De andere landen, waar het 'communisme' achter de rug is, evolueren wél niet in de richting van 'méér communisme', als je begrijpt wat ik bedoel. Principieel denk ik dat staatsbemoeienis tot een minimum beperkt hoort te blijven. Zoniet krijg je hoedanook kleine machtsgroepen die de burger knechten, hoe hun ideologie ook moge heten.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zal een soort oude garde (een 'elite' die vroeger profiteerde van het systeem?) een reactionaire reflex vertonen, maar ik vrees dat de bal toch onstuitbaar aan het rollen is in de richting van het kapitalisme........
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |