Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2005, 15:51   #1
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard IHT: "Hollandse tolerantie onder druk"

Redelijk lang artikel, maar altijd goed om de zaken uit een andere invalshoek te horen.

http://www.iht.com/articles/2005/10/16/news/islam1.php
Oud 16 oktober 2005, 15:52   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Holland? Alsjeblief zeg, Nederland.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2005, 23:11   #3
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Redelijk lang artikel, maar altijd goed om de zaken uit een andere invalshoek te horen.

http://www.iht.com/articles/2005/10/16/news/islam1.php
Vanuit welke invalshoek hoor je het normaal dan? Ik mag toch hopen dat je over de veranderingen van de laatste jaren niet nu pas voor het eerst leest!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 13:04   #4
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Vanuit welke invalshoek hoor je het normaal dan? Ik mag toch hopen dat je over de veranderingen van de laatste jaren niet nu pas voor het eerst leest!
Ik lees niet vaak dat Europeanen hypocriet zijn, jij dan wel Dimieke?
Oud 18 oktober 2005, 13:04   #5
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Holland? Alsjeblief zeg, Nederland.
Niet neuten he.
Oud 18 oktober 2005, 15:01   #6
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet neuten he.
Juist is juist, Holland is maar een deel van Nederland.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 20:45   #7
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Juist is juist, Holland is maar een deel van Nederland.
Ik denk niet dat dit artikel over Suriname gaat.
Oud 18 oktober 2005, 20:56   #8
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dit artikel over Suriname gaat.
Neen dat denk ik ook niet . Het is inderdaad zo dat Holland altijd het toonaangevende gewest geweest is in de noordelijke Nederlanden maar om daarvoor de andere landsdelen te vergeten... Ik begrijp je punt wel, maar ik vind het soms een beetje vervelend dat een Brabander of een Fries met "Hollander" bestempeld wordt. De Nederlanders maken trouwens dezelfde fout daarin: Hup Holland Hup.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 12:36   #9
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik lees niet vaak dat Europeanen hypocriet zijn, jij dan wel Dimieke?
Volgens mij is dat niet de belangrijkste boodschap van het artikel. Dat is trouwens niet iets specifiek Europees: Amerikanen zonderen zich nog veel sterker af van andere bevolkingsgroepen dan Europeanen.
Oud 19 oktober 2005, 13:17   #10
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij is dat niet de belangrijkste boodschap van het artikel. Dat is trouwens niet iets specifiek Europees: Amerikanen zonderen zich nog veel sterker af van andere bevolkingsgroepen dan Europeanen.
Wie zei dat dit het hoofthema was? Ik gaf dit enkel ter illustratie van de "andere" invalshoek die jij blijkbaar niet kon zien.

Waarom moet jij toch altijd zo irritant zijn? De apejaren?
Oud 19 oktober 2005, 14:40   #11
Dimitri

Standaard

Citaat:
Wie zei dat dit het hoofthema was? Ik gaf dit enkel ter illustratie van de "andere" invalshoek die jij blijkbaar niet kon zien.

Waarom moet jij toch altijd zo irritant zijn? De apejaren?
Ik vond het gewoon geen invalshoek. Als je dat al irritant vindt, moet je eigen berichten nog maar eens nalezen. Elke keer dezelfde negatieve berichten over Vlaanderen en de N-VA/Geert Bourgeois, en overdreven positieve berichten over Brussel en België, dat begint knap te vervelen hoor.
Oud 19 oktober 2005, 21:31   #12
willem1940NLD

Standaard

Vlaanderen is ook maar twee delen van het Nederlandstalige deel van België, zoals Holland 2 delen van Nederland beslaat.
Oud 19 oktober 2005, 21:46   #13
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ja, maar Vlaanderen is hier wel de officiële en ENIGE naam voor dat 'Nederlandstalige gebied van België' ().
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 21:59   #14
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Het artikel mag voor ons oude koek zijn, het is toch interessant wat een engelstalige / buitenlandse kwaliteitskrant over "onze noorderburen" schrijft en welke duiding gegeven wordt.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 22:00   #15
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Ja, maar Vlaanderen is hier wel de officiële en ENIGE naam voor dat 'Nederlandstalige gebied van België' ().
Ik betwijfel of de (Belgische) Limburgers dat met U eens zouden zijn.

Het gaat zo te zien zowel in het Nederlandse als in het Belgische geval om een min of meer ingeburgerde zegswijze alsook mogelijk om een wens die vader van een gedachte is.

Juist omdat ik hier "geïmmigreerd" Rotterdammer ben zal/kan ik wel de laatste zijn om culturele verschillen te ontkennen.
Oud 20 oktober 2005, 16:15   #16
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond het gewoon geen invalshoek. Als je dat al irritant vindt, moet je eigen berichten nog maar eens nalezen. Elke keer dezelfde negatieve berichten over Vlaanderen en de N-VA/Geert Bourgeois, en overdreven positieve berichten over Brussel en België, dat begint knap te vervelen hoor.
OK dimieke, negeer mijn links in het vervolg, want nu zijn we er eindelijk uit dat jij moeite hebt met interessant te vinden wat ik interessant vind.
Oud 20 oktober 2005, 16:15   #17
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Het artikel mag voor ons oude koek zijn, het is toch interessant wat een engelstalige / buitenlandse kwaliteitskrant over "onze noorderburen" schrijft en welke duiding gegeven wordt.
Vond ik ook. Eindelijk eens een reactie van iemand die het artikel tenminste gelezen heeft!
Oud 20 oktober 2005, 16:31   #18
Dimitri

Standaard

Citaat:
OK dimieke, negeer mijn links in het vervolg, want nu zijn we er eindelijk uit dat jij moeite hebt met interessant te vinden wat ik interessant vind.
Dáár heb ik geen probleem mee, het probleem is dat je erover door blijft zagen. Elke maand die werkloosheidscijfers bijvoorbeeld: in absolute cijfers was de werkloosheid ocharme iets sneller gestegen dan in Wallonië, maar de totale werkloosheid was en is in Wallonië nog altijd twee keer zo hoog. Of de meest belachelijke berichten over Geert Bourgeois of andere bekende flaminganten. Als je maar negatief kunt zijn. Het begint gewoon afgezaagd te worden als je steeds maar weer hetzelfde post. Net als anderen elke keer zeggen dat België unitair moet worden en alle problemen dan opgelost zijn (BUB) of dat als alle buitenlanders verdwijnen alle problemen opgelost zijn. Maar ik schat jou toch wat hoger in dan die twee groepen.
Oud 20 oktober 2005, 16:56   #19
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dáár heb ik geen probleem mee, het probleem is dat je erover door blijft zagen. Elke maand die werkloosheidscijfers bijvoorbeeld: in absolute cijfers was de werkloosheid ocharme iets sneller gestegen dan in Wallonië, maar de totale werkloosheid was en is in Wallonië nog altijd twee keer zo hoog. Of de meest belachelijke berichten over Geert Bourgeois of andere bekende flaminganten. Als je maar negatief kunt zijn. Het begint gewoon afgezaagd te worden als je steeds maar weer hetzelfde post. Net als anderen elke keer zeggen dat België unitair moet worden en alle problemen dan opgelost zijn (BUB) of dat als alle buitenlanders verdwijnen alle problemen opgelost zijn. Maar ik schat jou toch wat hoger in dan die twee groepen.
Dimitri, waar heb je het in godsnaam over. Ik postte hier een artikel over hoe de VS aankijkt tegenover Nederland en Europa. Waarom moet je er toch altijd Boergeois of de Belgische politiek bij betrekken? Onder welk onderwerp staat deze topic?
Oud 20 oktober 2005, 16:59   #20
Dimitri

Standaard

Citaat:
Dimitri, waar heb je het in godsnaam over. Ik postte hier een artikel over hoe de VS aankijkt tegenover Nederland en Europa. Waarom moet je er toch altijd Boergeois of de Belgische politiek bij betrekken? Onder welk onderwerp staat deze topic?
Jij begint erover dat ik ALTIJD irritant ben. Met altijd bedoel je toch ook niet alleen deze topic of wel soms?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be