![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [size=5]Voorstel tot modernisering van de wetgeving inzake verblijfsstatuten
Een samenvatting van het voorstel tot wetswijziging van de studiegroep duurzame verblijfsstatuten:[/size] Probleemanalyse:
Ana Bogman (Haven vzw en ric Foyer vzw), Steven Bouckaert (Katholieke Universiteit Leuven), Koen Dewulf (Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding), Sarah D’hondt (Katholieke Universiteit Leuven), Ellen Druyts (Medisch Steunpunt mensen zonder papieren vzw), Liesbeth Monden (juriste), Isabelle Poppe, Kris Pollet en Bert Gabriëls (OCIV vzw), Eric Somers (Vlaams minderhedencentrum vzw), Didier Vanderslycke (Steunpunt mensen zonder papieren vzw) Contactadres: studiegroep duurzame verblijfsstatuten p/a Vlaams minderhedencentrum, Vooruitgangstraat 323, 1030 Brussel http://www.wet80.be/ Het volledige voorstel tot wetswijziging (15-12-2002): http://home.planetinternet.be/~pj971...swijziging.doc
![]() |
#2 |
|
![]() Vanwaar deze topic?
Vanuit onze zelforganisatie amarcord vzw ( http://www.amarcord.be ) blijkt andermaal hoeveel van onze leden in een bijzonder precaire situatie verkeren. Komplete gezinnen leven al verschillende jaren in een onzekere situatie doordat hun procedure maar niet afgehandeld wordt. Vooral sinds de richtlijn van Johan Van de Lanotte die per 1 januari 2001 het zogeheten "Li-Fo"-principe invoerde (Last In First Out), waardoor nieuwe dossiers eerst behandeld worden en oude dossiers van voor die datum, blijven liggen maakt de situatie voor deze groep onhoudbaar en onmenselijk. De eenmalige, uitzonderlijke regularisatiecampagne heeft geen einde gesteld aan de noodzaak om bepaalde situaties via opvangstatuten wettelijk te regelen, voor personen die reeds in België verblijven. Deze campagne werd doorgevoerd doordat de bestaande verblijfsprocedures geen afdoende antwoord konden bieden op de migratierealiteit. Maar een eenmalige campagne kan onmogelijk structurele problemen oplossen. Daarom moeten we nu op zoek naar een duurzaam wettelijk kader, dat de resterende lacunes invult die mede aan de grondslag lagen van de regularisatiecampagne. [size=5] ‘Opvangstatuten’ 9. vreemdelingen wiens verblijfsprocedure en precaire administratieve situatie reeds 3 jaar aansleept Maximaal zes maanden na de aanvraag voor een opvangstatuut moet de betrokkene in het bezit gesteld worden van een attest van immatriculatie, dat toegang geeft tot de arbeidsmarkt. Indien een tijdelijke verblijfstoelating wordt verleend, moet deze na maximaal drie jaar worden ingeruild voor een definitieve verblijfsvergunning, na maximaal vijf jaar voor een vestigingsvergunning. [/size]
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor Uw schoonfamilie aan het pleiten Pianola?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zijn vrouw, ja. En dat vind ik heel normaal.
Jij dan niet?
![]() |
#5 |
|
![]() Het gaat hier om honderden buitenlandse families die hier al meer dan drie jaar wachten op een beslissing in hun procedure.
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wakker geworden piano? Denk je echt alleen maar aan eigen volk? Ik haat piano's |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duquesne ging alles in een paar maanden oplossen. En toen dat niet lukte in nog een paar maanden meer.
Van welke partij is hij weer? En met welke werkte die samen vier jaar lang? Enfin, je hebt nu de mogelijkheid tot wat afwisseling.
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Knuppel, niet voor zijn vrouw. Toch niet wanneer hij gehuwd is. Dan is zijn vrouw automatisch Belg.
Om het smeer likt de kat de kandeleer! ![]() Nietwaar Pianola? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Piano, de buitengrenzen van Europa hermetisch dicht, zware controle door een Europees leger. Zo en niet anders kunnen wij tot oplossingen komen.
Wijlen Pim Fortuyn zei vol is vol, en de linkse democraten doorzeefde hem. Ik haat piano's |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer uitleg laat ik aan hemzelf over.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Invoeren die veel duidelijkere en snellere procedure!! Waar wacht men eigenlijk nog op? Veel deftige opmerkingen kan ik hier ook niet lezen over dit topic, ik kan dus veronderstellen dat iedereen er mee akkoord gaat?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Pianola, mijn vrouw is zelf buitenlandse, Nederlandse. Ik ben gehuwd in 1977.
Ik weet dat ik zelf bij mijn huwelijk mij heb moeten borg tekenen, wanneer ze zou scheiden en in België zou blijven, ik volledig in het onderhoud van haar en haar kinderen zou moeten voldoen. Ik heb dat getekend, en mijn vrouw heeft de Belgische nationaliteit bekomen. Om nog ietsje dieper te gaan. Mijn vrouw heeft tot 3 maal toe het bevel gekregen om België te verlaten. Ik heb een proces moeten aanspannen tegen de STAATSVEILIGHEID. En weet U wat de reden was. (want ze geven geen reden op) Omdat ik nog geen officiële Scheidingspapieren had, mocht ik geen "bijzit" onderhouden. U weet wel, de ambtenaar heeft 3 maand tijd om u in te schrijven als gescheiden in het gemeenteregister. Wanneer het een Belgfische is wel, want anders zou ze kunnen trekken van het OCMW. En wanneer de wet veranderd is zoals U beweert....... komt dat omdat er te veel misbruiken waren van mensen die een schijn huwelijk aangaan. Dus de goeden moeten het met de slechten bekopen. En waarom U die dit zelf meemaakt dan nog de slechten verdedigt? Een vorm van zelfkwelling ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Precies OMDAT ik het zelf allemaal heb meegemaakt, besloot ik een eigen vereniging op te richten om mensen te helpen die in dergelijke situaties terecht kwamen. Jij hebt daar blijkbaar andere conclusies uitgetrokken.
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Pianola, denk daar eens over na....
Ondank is werelds loon. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch vraag ik mij af of ze niet gedeeltelijk aan uzelf liggen. Waarom huwen in Georgië ? Ik zou veronderstellen dat je het doet met het doel u daar te vestingen. Ik zou dat in uw plaats alvast overwogen hebben, Georgië is een prachtig land. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Ik was gewoon nieuwsgierig naar dat land dat niemand kent, naar haar familie, wie ze was enz... Ik ben daar ook voor de Georgisch Orthodoxe Kerk en het Stadhuis gehuwd, alles heel gewoon en normaal. Georgië ligt niet in Zuid-Amerika of Afrika waarmee ik maar bedoel dat het een erg westers ogend land is, en nogal dicht tegen onze cultuur gelegen, ook een christen land dus...
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Piano, je bent te beklagen, sukkeltje.
|
![]() |
![]() |