Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2005, 22:39   #1
ivano
Vreemdeling

Standaard zijn er nog echte vlamingen

in vlaander is in honderde steden en dorpen dit 175 jaar gevierd en nog op de 21 ste de VLAAMSE feestdag, prachtig, maar wat mij wel erg geergerd heeft dat de organizatoren van deze vlaamse feestdag weinig respect voor vlaanderen hebben en walonie enorm gesponserd heeft. vele vlaanse ,goede pilsen worden bij ons gebrouwen en toch hebben de heren gekozen voor het in walonie gebrouwen jupiler, er vloeit nog niet genoeg geld naar onze zuider buren. vlamingen aller landen doe zoals ik en weiger het door de sport gepromoot bier uit het waalse te drinken, en kies voor uw vlaamse werknemers die ook goede pils brouwen.
in vlaanderen zijn meer cafees met waals bier dan cafes met vlaams bier .
vlamingen doe uw ogen open voor de walen u uitmelken.
het leven in vlaanderen zou mooi kunnen zijn.
ivano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:47   #2
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het probleem niet, hoor.

"Zijn er nog echte Vlamingen?" Zijn die er dan ooit geweest?

En als de échte échte échte Vlamingen het liefst van al Jupiler drinken, waarom zouden die échte Vlamingen dat dan niet mogen?

En moeten ze dan ook met een Vlaamse auto rondrijden?
Oud 26 juli 2005, 22:54   #3
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Dit is dus echt hèt archetype van een topic dat ik nooit lees maar waar ik wel in post.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 02:14   #4
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivano
in vlaander is in honderde steden en dorpen dit 175 jaar gevierd en nog op de 21 ste de VLAAMSE feestdag, prachtig, maar wat mij wel erg geergerd heeft dat de organizatoren van deze vlaamse feestdag weinig respect voor vlaanderen hebben en walonie enorm gesponserd heeft. vele vlaanse ,goede pilsen worden bij ons gebrouwen en toch hebben de heren gekozen voor het in walonie gebrouwen jupiler, er vloeit nog niet genoeg geld naar onze zuider buren. vlamingen aller landen doe zoals ik en weiger het door de sport gepromoot bier uit het waalse te drinken, en kies voor uw vlaamse werknemers die ook goede pils brouwen.
Domme lul of nep?
Oud 27 juli 2005, 06:39   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Ik drink geen pils... enkel Witte van Hoegaarden of Duvel.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 09:04   #6
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Ik drink geen pils... enkel Witte van Hoegaarden of Duvel.

Ik dacht dat Jupiler van Inbev was, dus eigenlijk in (voor een deel toch) Vlaamse handen?
Oud 27 juli 2005, 10:07   #7
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Domme lul of nep?
Gewoon een neplul
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 10:31   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik lust geen enkel bier (makkelijk zat dus om niet zat te worden) maar heb Kristal (Alken) in huis, voor de liefhebbers.
Oud 27 juli 2005, 10:37   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik lust geen enkel bier (makkelijk zat dus om niet zat te worden) maar heb Kristal (Alken) in huis, voor de liefhebbers.
Christal vind ik dan weer stukken lekkerder dan Stella (ook wel "chateau migraine" genoemd) 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 12:18   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivano
Achterlijk!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 13:56   #12
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Achterlijk!
Voor één keer moet ik je gelijk geven... Ik vermoed dat we hier met een agent provocateur zitten, die -als ik het zo even nalees- waarschijnlijk niet eens Nederlandstalig is.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 14:05   #13
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Christal vind ik dan weer stukken lekkerder dan Stella (ook wel "chateau migraine" genoemd) 8)
Bah, Cristal is veel te bitter. Stella is gewoon dé beste pils die er is op deze aardbol. Toegegeven, veel verschil met Jupiler is er niet, maar dat is dan ook eigendom van de Stella (Inbev). Stella owns.

En dat heeft niks met 'vlaams' te maken, maar gewoon met de stad waarop ik zo hopeloos verliefd ben .[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zeno! on 27-07-2005 at 15:06
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Bah, Cristal is veel te bitter. Stella is gewoon dé beste pils die er is op deze aardbol. Toegegeven, veel verschil met Jupiler is er niet, maar dat is dan ook eigendom van de Stella (Inbev). Stella owns.

En dat heeft niks met 'vlaams' te maken, maar gewoon met de stad waarop ik zo hopeloos verliefd ben .[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zeno! on 27-07-2005 at 15:06
Reason:

Citaat:
Bah, Cristal is veel te bitter. Stella is gewoon dé beste pils die er is op deze aardbol. Toegegeven, veel verschil met Jupiler is er niet, maar dat is dan ook eigendom van de Stella (Inbev). Stella owns. :thumbsbup:

En dat heeft niks met 'vlaams' te maken, maar gewoon met de stad waarop ik zo hopeloos verliefd ben .[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Bah, Cristal is veel te bitter. Stella is gewoon dé beste pils die er is op deze aardbol. Toegegeven, veel vershil met Jupiler is er niet, maar dat is dan ook eigendom van de Stella (Inbev). Stella owns. :thumsbup:

[/edit]

Laatst gewijzigd door Zeno! : 27 juli 2005 om 14:06.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 14:15   #14
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Achterlijk!
Het is dan ook een nepprofiel. Ik denk van een Walligant.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 16:16   #15
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Voor één keer moet ik je gelijk geven... Ik vermoed dat we hier met een agent provocateur zitten, die -als ik het zo even nalees- waarschijnlijk niet eens Nederlandstalig is.
Ik dacht dat Walen geen nederlands konden? (wat de topicstarter blijkbaar wel kan, alleen niet schrijven)
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 16:20   #16
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Sire, il n'y a pas de flamands.
Oud 27 juli 2005, 16:24   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Ik dacht dat Walen geen nederlands konden? (wat de topicstarter blijkbaar wel kan, alleen niet schrijven)
1. Dan is dat een grove inschattingsfout van jouwentwege.

2. Is dan met zekerheid vastgesteld dat de topicstarter een Waal is?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 16:47   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Sire, il n'y a pas de flamands.
Toch wel.
EN Walen.
Maar geen Belgen.
Oud 27 juli 2005, 16:49   #19
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Ik denk hier al herhaaldelijk duidelijk gemaakt te hebben dat ik dat soort uitlatingen, van het soort dat jij nu doet, belachelijk vind en dat ik mezelf niet tot de Vlaams-nationalisten reken, al zeker niet tot het vendelzwaaiende soort. Wat probeer je overigens te bewijzen met deze gratuite bewering? Dat je een even grote idioot bent als het slag flaminganten dat meent dat je als Vlaming geen Frans mag leren, of dat Walen geen Frans (moeten) kennen?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 13:19   #20
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Ik zie het probleem niet, hoor.

"Zijn er nog echte Vlamingen?" Zijn die er dan ooit geweest?

En als de échte échte échte Vlamingen het liefst van al Jupiler drinken, waarom zouden die échte Vlamingen dat dan niet mogen?

En moeten ze dan ook met een Vlaamse auto rondrijden?
Goede vraag. En ik voeg er meteen aan toe : zijn er nog echte Bretoenen, Basken,
Ieren, Schotten en Welshmen, om er maar een paar op te noemen? Ik raad je aan deze opmerking, wat de Ieren en Schotten betreft deze vraag even te stellen in een Ierse of Schotse pub. Tenzij je :

een zwarte band judo hebt -

een valhelm ophebt -

je héél hard kunt lopen,

raad ik je dergelijke vraag af.

Aangezien de Vlaamse identiteit volgens jou niet bestaat, aangezien ik enkel de Belgische identiteit moet aanvaarden omdat ze nu eenmaal op mijn identiteitskaart staat maar er verder geen enkele affiniteit voor voel, ben ik volgens jou statenloos. Iedereen op dit forum heeft de volle vrijheid
zijn of haar mening te verkondigen, ik vind de jouwe ronduit belachelijk,
ook al is ze maar de mening van een statenloze nationalist.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be