![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: recidive zwaarder bestraffen ? | |||
ja voor iedereen |
![]() ![]() ![]() |
22 | 75,86% |
ja, maar enkel voor vreemdelingen, nie voor eigen volk |
![]() ![]() ![]() |
4 | 13,79% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,34% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Vlaams Belang wil recidive zwaarder bestraffen
![]() Vlaams Belang gaat een wetsvoorstel indienen om strafverzwaring bij recidive van misdaden altijd te verplichten. De partij wil met name in dat geval een verdubbeling van de strafmaat in de wet inschrijven. Recidive inzake de ergste misdaden, gepaard gaande met fysiek geweld, moet altijd leiden tot levenslange opsluiting, stelt kamerlid Filip De Man. Ook zou de correctionalisering van misdaden waarbij fysiek geweld wordt toegebracht niet meer mogelijk zijn na een eerdere veroordeling door het hof van assisen. De partij steunt voor haar wetsvoorstel op een principe dat in enkele VS-staten gangbaar is. Dat houdt in dat wie zich driemaal schuldig maakt aan een zwaar misdrijf, niet meer wordt vrijgelaten. De Belgische wetgeving voorziet momenteel dat strafverzwaring die het gevolg kan zijn van recidive in de meeste gevallen facultatief kan zijn. (belga) Is schandalig , want zijn eerste advocate bevestigde wat il dacht , de jongen had een wrede jeugd, te weinig liefde , kan zich niet aan de corrupte wetten houden... bron : hln[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mickey Minnie : 19 augustus 2005 om 18:36. |
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
Gouverneur
|
![]() Waarom schieten politici pas aan het werk als het kwaad geschiet is? Waarmee ik niet wil zeggen dat het goed werk is![edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 19 augustus 2005 om 18:56. |
||
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() en wat commentaar is welkom ?
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ivm dat wetsvoorstel: Ik ben het er deels mee eens maar niet dat het meteen moet leiden tot levenslange opsluiting (zo beter afhangen van geval tot geval). Bovendien zou het beter zijn ons strafsysteem eens te herzien en wat verder te denken dan enkel opsluiting of begeleiding. Alternatieve (werk)straffen kunnen in sommige gevallen (niet in dit geval volgens mij) interessant zijn. |
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Die allochtone, daar zijn teminste nog echte mannen bij die tegen het systeem durven vechten, een mietjes die alles uitvechten in corrupte rechtbanken met politiek benoemde rechters
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
in dat geval vind ik de dingen die u post wel erg interessant hoor...
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In 97 tot 13 jaar veroordeeld en in 99 al vrij(ook al zat ie al sinds 94 vast). Toch goedkoop voor een moord of vind je van niet!! Als men nu voor minder dan 6 maanden effectief word veroordeeld gaat men zelf den bak niet meer in! Verstaanbaar dat de gewone mens die een verkeersovertreding begaat niet meer mag kiezen tussen betalen of zitten want die straffen kunnen (bijna)nooit tot 6 maanden effectief gaan! Dus het gewone volk maar melken en de misdadigers belonen! Alleen hier maar mogelijk! |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dat juist een spa-er dat moet zeggen! moet ergens nog een lijst hebben van hun hoogdagen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maakte me zo volgende bedenking, een beetje of zelfs half off topik:
die man met een familaal gijzelingsverleden en met een moord op zijn geweten, blijft het recht hebben om zijn kind te zien. Wat moet men dan juridisch aanvangen met moeders die in of na hun echtscheidingsprocedure hardnekkig blijven weigeren - en vb. via valse verhaaltjes hun kinderen wijsmaken dat hun vader dit en dat van een slechterik is - dat de vader nog omgang heeft met zijn kinderen ? Wat zou men dan moeten doen met ouders die hun kinderen ontvoeren naar het buitenland, met als enige bedoeling de omgang van de andere ouder met de kinderen te beletten ? Als die krimineel begeleid moet worden door de politie om zijn kind te kunnen zien, dan zou de staat ook rechtvaardigsgewijs politieagenten of sociaal assistenten moeten voorzien bij iedere problematische echtscheiding, enzovoorts. Enfin, ik vind dat iemand die veroordeeld is, pas recht heeft op omgang met zijn kinderen als hij volledig in aanmerking komt om kwasi gegarandeerd veilig penitentiair verlof te krijgen. En voor sommige zware kriminelen is dat dus: nooit meer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat lijstje met al de ''heldendaden'' van de sossen heb ik hier nog wel hoor. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 21 augustus 2005 om 19:20. |
|||||
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Is de schuld van ons systeem, ons apparaat, onze rechtstaat. Dat linksen zoals de PS deze straffeloosheid steunen is de oorzaak van veel kwaad. Mensen als Marc Dutroux en Farid Bamouhammad werden vervroegd vrijgelaten! Ieder mens met gezond verstand weet toch dat je recidivisten geen tweede kans moet geven. In Nederland betekent levenslang ook daadwerkelijk levenslang, in België kan je na 1/3 van je straf in theorie al vrijkomen.
De strafmaat moet herbekeken worden in België. Daarom steun ik het Vlaams Belang volledig inzake deze materie want dit is ondermeer een goede oplossing om iets te doen aan de veiligheid in ons land. |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat hebben mensen toch met straffen? Volgens mij kicken ze er op.
|
![]() |