![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Moet het parlement Dewinters onschendbaarheid opheffen zodat hij kan vervolgd worden? | |||
| ja |
|
26 | 33,33% |
| neen |
|
52 | 66,67% |
| Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | ||||||||||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
(De Standaard)
Citaat:
Je verstoppen achter "ik heb advocaten geraadpleegd maar die spraken mekaar tegen" is geen argument, de voorzichtigheid geboodt hem, zelf als één advocaat op tien er hem op wees om aan dergelijke wetsovertredingen niet mee te doen. Hij heeft het dus zitten: opheffing onschendbaarheid, en dan moet de rechter maar beslissen. Daar kan niemand in tussen komen. Mocht men nu, vanwege het parlement de meest elementaire rechtvaardigheid overboord gooien, en uit schrik voor de gevolgen deze boef niet vervolgen dan vervalt de rechtstaat, zelf de rechtsstaat. De man heeft geen enkel excuus meer, hij heeft het zelf uitgelokt en zoekt de confrontatie op. Hij wil zoals Hitler een boek schrijven vanuit de gevangenis, een "Mein Kampf um Antwerpen", of nog stupieder: hij wil een Robbeneiland zoals Mandela om van daaruit te kunnen werken aan een come-back tijdens de gemeenteraadsverkiezingen? Hij dwaalt enorm. Hij heeft hier geen recht op een voorkeursbehandeling, hij die hierover steeds klaagt als het migranten betreft zeker niet. Dat hij, uit het "eigen belang eerst", de rechten van kinderen met de voeten treedt is bezwarend. Hij heeft een eed als parlementslid afgelegd, eed die hij heeft geschonden. Men kan hem niet streng genoeg straffen: twee jaar is geen maximumstraf, voor hem is het het minimum. Wie kaatst moet de bal verwachten, wie spot met onze instellngen dient te worden vervolgd. Moest men voor deze provocateur de wet buigen, en deze dader met voorbedachten rade niet vervolgen dan is er in dit land geen Recht meer, dan heeft het VB nu reeds totaal en integraal gewonnen van de rechtsstaat en kunnen we beginnen nadenken wat dit inhoudt. Niet veel goeds, voor niemand. De teerling is geworpen, de dader is bekend. ![]() ![]() ![]() [size=3]Hier is de dader: waar blijft ons Recht?[/size] [edit][size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 7 augustus 2005 om 22:06. |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Provinciaal Statenlid
|
De journalist Martin Coenen werd enkele jaren geleden veroordeeld omdat hij in een programma betreffende pedofilieslachtoffers, de kinderen in kwestie herkenbaar had gefilmd, en uitgezonden.
Wat voor Coenen geldt, geldt ook voor FDW. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Beloning voor FDW + vervolging van de subversieve extremist Jos van der Velpen wegens het verdedigen van criminele vreemdelingen is het enige wat passend is.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik vint dat als mijnheer Dewinter niets gedaan heeft hij zich eerlijk moet kunnen verdedigen, dan zal hij zonder problemen voort kunnen doen met goede zaken en dan is dat voor mij voorzekers geen probleem. Ik peins niet dat hij ietofwat te verbergen zou kunnen hebben! Ik steun hem bij een goed proces ! |
|
|
|
|
|
|
#5 | ||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 7 augustus 2005 om 22:39. |
||||||||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Schepen
|
FDW heeft wettelijke bepalingen overtreden en heeft zelfs bekend. Dus moet hij, zoals elke burger gestraft worden. Zijn parlementair mandaat mag hiervoor geen belemmering zijn. Integendeel moet dit als een bezwarend element in aanmerking genomen worden om de strafmaat te bepalen.
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
Fdw Fdw Fdw Fdw Fdw Fdw
|
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
![]() Een gauchistische extremist die spreekt over moraliteit!!!! |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
nu nog the night shops aanpakken in Antwerpen...
we kunnen daar eens de minderjarigen filmen die er sterke drank en ander spul gaan kopen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Reactie van Filip Dewinter :
"Het Parket maakt zich hopeloos belachelijk als ik word vervolgd. Ze schieten op de boodschapper. Ik probeer het probleem juist aan te pakken. Pas als het tot een officiële klacht komt, haal ik het filmpje van het internet. Ik wacht dus nog even af."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Parlementaire onschendbaarheid opheffen --> Correctionele Rechtbank --> adequate straf in verhouding tot de gepleegde feiten. Mijn inziens lijkt "een jaar voorwaardelijk" + 5 jaar zijn burgerrechten kwijt zeer billijk. (al wil ik mij niet in de plaats vd rechter plaatsen. Dit was enkel mijn opinie) 8)
|
|
|
#13 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
ga nog eens jointje roken... of koopt een "fleske" bij uw vriendjes in de nachtwinkels !
uw recht in dit dossier... vraag het aan blokwatch [size=1]Edit:[/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 7 augustus 2005 om 22:52. |
||
|
|
|
|
|
#14 | |||||
|
|
Citaat:
VELPEN, Advokaat tevens Doctor in de Rechten, Voorzitter Liga Voor de rechten van de mens, te worden vernoemd als links, als gauchist of als eender welke -tist is een grote eer. Ik rangschik mijzelf weliswaar lager, maar een redelijk oordeel kan men van u niet verwachten als autist.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 7 augustus 2005 om 22:53. |
|||||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Parlementslid
|
Van Dewinter of het Vlaams Belang kunnen ze een schadevergoeding eisen.'' [i]
Waaruit nogmaals blijkt dat misdaad in dit apeland wel degelijk loont.
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Schepen
|
Citaat:
- Dit heeft dus niets te maken met haat of nijd. - Ook niet met afgunst om het bedenkelijke succes. - Hopelijk zullen alle "kaloten" die ooit voor het VB stemden, hun vergissing inzien. - Ook niet met het schieten op de "boodschapper". Die "boodschap" was geen boodschap, maar alleen bedoelt om nog maar eens de haat jegens anderen aan te wakkeren. En d�*t weten jullie VBers maar al te goed. 't Is trouwens jullie ENIGE politieke strategie. Meer en meer mensen beginnen d�*t nu wél te zien, vergeet dat ook maar niet. Het politieke van het VB "rijk" zou wel eens van korte duur kunnen zijn. - En ik herhaal: ook al diegenen die wetteloosheid (welke dan ook) goedkeuren kunnen dit niet ongestraft blijven doen.
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe oud zijn die boefjes eigenlijk die hier zo dat hand boven de kop gehouden wordt door de goody-goodies?
En hoe zat dat weer met die nieuwe wet waardoor minderjarige boefjes niet langer als minderjarigen zullen behandeld worden door de rechtbank? Zo te zien is het dus toch niet alleen FDW die vindt dat het de spuigaten uitloopt met dat minderjarig crapuul.
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|